Pokusi u bojama
Na satu dodatne nastave prirode i društva, učenici četvrtih razreda napravili su pokuse s prehrambenim bojama i oduševili se vlastitim sposobnostima i onome što su pokusima napravili i dokazali.
U pripremljene čaše učenici su dodavali šećer, prehrambenu boju i vodu.
Prilikom dodavanja, učenici su brojili žlice šećera, kapljice boje i mjerili volumen vode. Žlicom su miješali i radi otopinu.
Kad su otopine bile spremne, u epruvetu su dolijevali plavu, ljubičastu, žutu, crvenu i narančastu otopinu šećera. Prvu su nalili otopinu s najviše šećera i tako redom, do one s najmanje šećera.
Zaključili smo da se zbog razlike u gustoći otopine ne miješaju.
2. POKUS – KAPILARNOST
Učenici su napuni čaše vodom i stavili par kapi boje za kolače. U čašu su stavili cvijet, uronjen u vodu pri dnu. Nakon nekog vremena cvijet je poprimio boju tekućine.
Ta pojava zove se kapilarni učinak, odnosno kapilarnost.
Ista stvar se u prirodi događa s biljkama – voda ide od korijena preko stabljike do listova i cvjetova.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |