Godina čitanja 2021.
Autor: Administrator , 20. 12. 2021.
Čitali smo mnogo, čitali smo razno Akcijski plan Nacionalne strategije poticanja čitanja u okviru koje je Vlada RH ovu godinu proglasila Godinom čitanja kako bi se što više poticala i razvijala kultura čitanja i tako poboljšavala kvaliteta življenja pojedinca, a time i društva u cjelini, provodili smo na različite načine i u našoj školi. Poticanje čitanja trajno je prisutno u radu naših učiteljica razredne nastave i profesorica Hrvatskoga jezika jer naučiti čitati, razumjeti pročitano, zavoljeti čitanje i steći čitalačke navike neke su od temeljnih zadaća obrazovanja i prisutno je tijekom čitavog osnovnoškolskog obrazovanje. Kroz 2001. godinu naše su učiteljice, profesorice i knjižničarke sudjelovale na različite načine u poticanju čitanja, a osobito kroz školske projekte. Većina tih projekata započela je u rujnu 2020. godine i nastavila se u kroz čitavu kalendarsku godinu 2021., a trajat će i u drugom polugodištu do lipnja 2022., tj. završetka ove nastavne godine. O projektima pročitajte više u nastavku teksta.
Čitajmo više i bolje
Projekt je to koji je u svom 2. c razredu osmislila i provela učiteljica Jasna Pastuović u suradnji sa stručnom suradnicom knjižničarkom Anom Starčević. Učenici su osnovali Klub ljubitelja knjige i uredili Čitateljski kutić s knjigama za čitanje po slobodnom izboru i panoom gdje su se bilježili dojmovi i naslovi pročitanoga. Na satu razrednika održane su radionice za poticanje čitanja Knjige nam govore, govorimo o knjigama i obrađivana je tema narječja naslovljena Potraga za blagom hrvatskog jezika. Oformljena je literarna skupina u kojoj su učenici pisali pjesme, poruke i sl. Organizirana je Večer čitanja u obitelji, posjet lokalnoj knjižnici, književni susret u školi, projekcija dječjeg igranog filma u školskoj knjižnici. Na kraju školske godine proglašen je i nagrađen najčitatelj.
Čitajmo zajedno
Projekt Čitajmo zajedno učiteljica 4. a razreda Majda Bučanac započela je prošle školske godine u svom razredu i nastavila ga i ove školske godine u suradnji s knjižničarkom Ankicom Blažinović- Kljajo.
Učenici tijekom čitave godine provode svakodnevno zajedničko desetominutno čitanje cjelovitih književnih djela po preporuci knjižničarke. Nakon pročitanih djela izrađuju materijale za prezentaciju svoga rada (plakate, literarne uratke, crteže) koje prezentiraju ostalim učenicima na satu.
Također organiziraju međugeneracijsko čitanje (čitanje starijim/slabovidnim osobama i/ili mlađoj djeci). Osim toga organiziraju i razredni sajam knjiga u kojemu su izmijenili međusobno svoje knjige i poklonili knjigu prijatelju. Nakon svega vrjednovali su rezultate projekta.
Djeca koja čitaju postaju ljudi koju misle
U ovom projektu sudjeluju učenici 3. d i 3. e razreda s učiteljicama Irenom Kolar i Ksenijom Šturlić- Tupek te školskom knjižničarkom Ankicom Blažinović- Kljajo.
Projekt pod ovim imenom održavao se i nekoliko prijašnjih godina. Program ovoga projekta uključuje čitanje i slušanje odabranih priča u razredu, kod kuće ili u školskoj knjižnici.
Na temelju motiva pojedinih priča organizirane su radionice pisanja u kojima učenici mijenjaju dijelove priče- završetak, kompoziciju, osobine glavnih likova….Projekt također uključuje korelaciju s likovnom kulturom (učenici crtaju strip na temelju priče, glavne likove…), filmskom kulturom (učenici dramatiziraju dijelove priče ili cijelu priči) ili gledaju film.
U ovom projektu čitanje je postavljeno kao temelj razvijanja vlastitog jezičnog stvaralaštva i istraživačke radoznalosti te rješavanja problema.
Priče s druge strane mosta
Projekt je to koji je napisala učiteljica Ivana Rešetar za svoj 3. c razred.
Učenici timski i samostalno čitaju legende o gradu Zagreb, izrađuju stripove i slikovnice vezane uz priče i legende o gradu Zagrebu, istražuju stare zagrebačke izraze, pišu rječnik starih nepoznatih riječi (arhaizama), izrađuju straničnike i razmjenjuju svoje radove s učenicima 3.razreda OŠ M. Martinolić iz Malog Lošinja.
Također posjećuju školsku i gradsku knjižnicu gdje pronalaze potrebne informacije za projekt te razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost i ljubav prema čitanju. U realizaciji projekta sudjelovat će i knjižničarka Ankica Blažinović- Kljajo.
Pišem priču, čitam priču
Međuškolski projekt je pokrenula knjižničarka Katarina Jukić iz OŠ Vugrovec- Kašina i u njega se uključilo više zagrebačkih škola, a u našoj školi uključili su se treći razredi i učiteljice Irena Kolar, Katarina Huklek i Ksenija Šturlić- Tupek uz pomoć knjižničarki Ane Starčević i Ankica Blažinović- Kljajo.
Učenici 5. - 8 razreda pišu priče (svaki mjesec iz jedne uključene škole), a učenici 1.- 4 . razreda čitaju priče, izražavaju vlastito mišljenje o događajima i postupcima likova u priči, povezuju i uspoređuju postupke likova i događaje iz priče s vlastitim postupcima i događajima iz svakodnevnoga života, stvaraju različite individualne uratke: pišu poruku autoru priče, oblikuju u različitim likovnim tehnikama likove, prostor i dijelove priče, izrađuje vlastitu slikopriču, strip…
Kroz ovaj projekt učenici razvijaju maštu i kreativnost, jezične kompetencije, komunikacijske vještine, kritičko mišljenje i potrebu za čitanjem.
Tko čita, peticama hita
Učiteljica Ivana Rešetar prošle je školske godine u svom 2. c ostvarila ovaj projekt. Učenici su tijekom nastavne godine čitali knjige prema svojim željama i natjecali se tko će te godine biti najčitatelj.
Tijekom Mjeseca knjige čitali su knjigu po izboru s članovima svoje obitelji i shvatili da je to zanimljiv način provođenja zajedničkog vremena.
Povodom Međunarodnog dana darivanja knjiga 14. veljače, učenici su poklonili knjige jedni drugima. Pročitanu poklonjenu knjigu prezentirali su ostalim učenicima kako bi ih potaknuli na čitanje. Na kraju je odabrana najčitačica.
Svi učenici koji su se uključili u čitanje dobili su pohvalnice, kao poticaj za ustrajnost u čitanju.
Stvaramo čitalački kutak
Učenici 2. b razreda donijeli su svoje knjige različitoga sadržaja i uz pomoć školske knjižnice napravili u učionici svoj čitalački kutak. Napravili su tjedni raspored čitanja i u heterogenim skupinama (bolji i slabiji čitači) svakoga dana čitali, a petkom iznosili svoje doživljaje, zapažanja i mišljenja. Prezentirali su ostalima svoju najdražu knjigu i kreirali razrednu top listu najboljih knjiga. Projekt je osmislila i provela s učenicima njihova učiteljica Katarina Huklek.
Ankica Blažinović - Kljajo, prof., dipl. knjižn.
U školskoj godini 2024./2025. za razrednu nastavu u uporabi će biti udžbenici nakladnika koje su učitelji odabrali za svoje razrede.
Popis udžbenika koji će se koristiti možete pogledati ovdje.