Polazak u prvi razred osnovne škole velik je događaj za cijelu obitelj: u prvom redu za budućeg đaka, ali i njegove roditelje te članove šire obitelji. Na neki je način to prvi veliki korak na putu k zrelosti, onaj u kojem se potvrđuje sav trud, ali i pažnja i ljubav koji su do tog trenutka uloženi u odgoj djeteta.
Dijete se mora prilagoditi novim pravilima ponašanja; sjediti na jednom mjestu duže vrijeme, pratiti aktivnost do kraja, doći na početak nastave, a njegova sposobnost učenja i izvršavanja zadataka stalno se procjenjuju. Također, to je prva provjera djetetovih socijalnih, emocionalnih, intelektualnih i drugih sposobnosti. O tim prvim danima školovanja uvelike ovisi uspješnost njegovog daljnjeg školovanja, pa ga možemo smatrati presudnim trenutkom za cijeli budući život djeteta. Stoga je važno posvetiti pozornost pripremi djeteta za školu (koja počinje mnogo ranije nego što mislimo), a naročito utjecati na socijalnu i emocionalnu pripremu. U periodu pred polazak u školu javljaju se brojni strahovi, ponajviše roditeljski, koji se lako prenose na dijete, s velikom mogućnošću da upravo to pokvari dane priprema i polaska u školu koji bi trebali biti veliko obiteljsko veselje.
Prave su informacije od svega najvažnije. Roditelji moraju znati kakva je procedura upisa u školu, koji im sve dokumenti trebaju, gdje i kada dijete mora na pregled, što ga čeka na razgovoru kod pedagoga... Ako se roditelji dobro informiraju, znat će pripremiti i dijete, ali i sebi rasporediti sve poslove koje trebaju obaviti, i svakako podjednako važno isplanirati troškove, jer polazak djeteta u školu udar je i na kućni budžet.
Priprema djece za školu obuhvaća:
• vježbanje hotimične pažnje (upućivanjem na sadržaje iz svakodnevnog života)
• razvijanje sposobnosti opažanja i promatranja (poticati djecu da detaljno pričaju o svemu što vide - prilikom šetnje, posjete liječniku i sl.)
• vježbe koncentracije (kod rješavanja raznih zadataka, kao i kod svakodnevnih aktivnosti kao oblačenje, pospremanje sobe i sl.), ali treba voditi računa da koncentracija djeteta prije polaska u školu obično nije dulja od 15 minuta
• stvaranje pozitivne slike o sebi
• stvaranje radnih navika (ako su stvorene na vrijeme, dijete će se kasnije lakše koncentrirati na zadatak)
• razvijanje kulturno - higijenskih navika
Roditelji su prvi i najznačajniji odgajatelji svoje djece. Stručnjaci kažu da razvoj djetetovih sposobnosti, vještina i vrijednosti najviše ovisi o tome koje se vrijednosti njeguju u njegovoj obitelji. Istraživanje bostonskog Instituta za odgovorno obrazovanje pokazalo je da je uključenost roditelja u učenje proporcionalna s akademskim postignućem učenika.
Danas su roditelji sve potrebniji školi i školskim aktivnostima. Jasno je da ni roditelji ni škola ne mogu u potpunosti ispuniti svoju odgojno-obrazovnu ulogu bez potpunog angažmana one druge strane. Upravo zbog toga važni su partnerski odnosi škole i roditelja. U partnerskom odnosu svaki se neuspjeh doživljava kao zajednički. Nema prebacivanja odgovornosti i optuživanja. Nastoji se zajednički naći rješenje problema. Isto tako u partnerskom odnosu i svaki uspjeh je zajednički. Komuniciranje škole i roditelja počinje od prvog dana školske godine.
Roditelji su u našu školu uvijek dobrodošli. Suradnja se može odvijati na različite načine. Prije svega tu su roditeljski sastanci na kojima se raspravlja općenito o uspjehu i vladanju učenika, učeničkim obvezama i pravima, zatim individualni razgovori vezani isljučivo za posebnosti svakog djeteta, roditelji mogu biti gosti na satu kako bi pomogli u ostvarenju određenih nastavnih jedinica, mogu sudjelovati u organiziranju priredbi, proslava, natjecanja i drugih manifestacija, uključiti se u rad Vijeća roditelja i još mnogo toga.
Poznati hrvatski pedagog Ante Vukasović je rekao da uspjeh odgojnog djelovanja izravno ovisi o broju odgojnih faktora i skladnosti njihovog djelovanja. Škola i roditelji imaju isti cilj, i njihova suradnja i zajedničko djelovanje nema alternativu.
Roditelji učenika koji pohađaju školu imaju pravo formirati Vijeće roditelja. Ovo tijelo čine predstavnici svih odjela - po jedan roditelj iz svakog odjela koji se bira glasanjem na roditeljskom sastanku. Prva sjednica u godini je konstituirajuća kada se i biraju novi članovi.
U školskoj godini 2024./2025. za razrednu nastavu u uporabi će biti udžbenici nakladnika koje su učitelji odabrali za svoje razrede.
Popis udžbenika koji će se koristiti možete pogledati ovdje.