Polaskom djeteta u školu, u život obitelji ulazi nova osoba – učitelj. Tim se događajem javlja potreba suradnje ta tri čimbenika odgoja i obrazovanja: učenika – učitelja – roditelja.
Roditelji ne mogu birati učitelja djetetu, također i učitelji ne mogu birati roditelje čije će dijete poučavati. Stoga je vrlo bitno da započnu dobru međusobnu suradnju u uvjerenju da je jedini cilj dobrobit i uspjeh djeteta.
Trebamo naučiti vjerovati jedni drugima!
Hoće li učitelj ući u obitelj svojim radom i djelovanjem kao najiskreniji prijatelj ili pak kao neprijatelj, sasvim sigurno ovisi o sva tri čimbenika. Nerijetko se događa da su roditelji nezadovoljni učiteljem, ravnateljem ili školom u potpunosti. Iz takvih neugodnih situacija izazvanih nerazumijevanjem rađa se problem u kojem, sasvim sigurno, najteže posljedice ima dijete. Stoga je vrlo važno ne nametati svoje mišljenje djetetu (učeniku) nego mu dopustiti da sam izgradi svoj odnos s učiteljem. Svaki loš ili nedovoljno dobar komentar koji dijete čuje o svome učitelju od strane svojih roditelja snažno odjekne u njihovu daljnjem odnosu i radu, a dijete gubeći poštovanje prema učitelju, pomalo ali sasvim sigurno gubi poštovanje prema svakom autoritetu, nebitno radi li se o učitelju, treneru, svećeniku ili pak baki i djedu.
U malim glavama nastaje zbunjenost!
Što se događa? „Ja ih sve jako volim, a oni međusobno ružno razgovaraju o onome koga ja toliko volim, ili o nečemu što nije točno. Možda sam ja baš taj krivac.“ Nastaje nerazumijevanje i nepovjerenje, a dijete je nesigurno. Prvi uočljivi znaci kod djeteta su prestanak učenja, promjena ponašanja i nestanak apetita. Ne podcjenjujmo dijete i njegov izoštren „njuh“ za odnose s drugima. U toj situaciji neizbježan je iskren, otvoren razgovor s učiteljem o problemu koji postoji.
Najveća pogreška roditelja je što se objašnjenje problema traži kod nestručnih osoba, po mogućnosti „prijatelja“, koji će potvrditi baš ono što povrijeđeni roditelj želi. Svaki učitelj je u mogućnosti dati iskreno objašnjenje nastale situacije. Pri tome je velika pomoć roditelja da upozori učitelja na neke djetetove osobine, koje učitelj možda nije uočio ili na novonastale događaje, a od velike su važnosti za dijete u toj dobi.
Roditelji i učitelji - partneri i prijatelji!
Imajući to na umu, treba više ulagati u kontakte s učiteljima, osobama koje neposredno utječu na odgoj i stabilan razvoj djeteta. Individualni sastanci omogućuju da se međusobno bolje upoznamo, saznamo više o svemu što smatrate da je važno znati o vašemu djetetu. Prigoda su da redovito nadzirete napredovanje djeteta, jer njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, djeca vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama učiteljima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Nije lijepo pretpostavljati da vam informacije možemo davati za vrijeme odmora, onako „s nogu, usput“, jer ono što je za djecu odmor, za učitelje je prilika za predah i priprema za sljedeći sat.
Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se, pošaljite poruku po djetetu, dogovorite neko drugo vrijeme koje će učitelj moći posvetiti samo vama. Isto vrijedi i za one roditelje koji imaju mnogo toga za reći, a vide da se iza njih stvara red ostalih roditelja koji čekaju na svojih pet minuta. Duži i ozbiljniji razgovori, i u tom slučaju zaslužuju poseban termin.
Budimo partneri i prijatelji, radimo timski, cijenimo i podupirimo jedni druge!
Djeca se s lakoćom vežu za osobe koje im pomažu i koje im žele dobro. Dopustite djeci da bezbrižno vole svoje učitelje.
U školskoj godini 2024./2025. za razrednu nastavu u uporabi će biti udžbenici nakladnika koje su učitelji odabrali za svoje razrede.
Popis udžbenika koji će se koristiti možete pogledati ovdje.