U srijedu, 22.1.2014. održano je stručno usavršavanje za nastavnike i učitelje u našoj školi s temom: Pametna ploča. Radionicu je pripremio i vodio profesor njemačkog jezika Marko Kovačević. Kako smo i mi jedna od 300 škola koje su je dobile od MZOŠ, valjalo se upoznati s pametnicom, kako je neki zovu. Što je pametna ploča i čemu ona služi?
Pametna ploča je interaktivna ploča koju čine tri međusobno povezane komponente: interaktivna bijela ploča, računalo i projektor. Koristi se u obrazovanju, javnim sektorima, privatnim tvrtkama, svijetu sporta... Cijene im se kreću od 1000 do 2500 eura.
Interaktivna ploča pretvara tradicionalnu školsku ploču u interaktivan uređaj za podučavanje i prezentaciju. Pomoću elektroničke olovke možemo kontrolirati i editirati sliku na ploči/platnu. Olovka omogućuje pisanje po zaslonu, kontrolu miša na računalu te kontrolu samog računala i svih aplikacija. Projiciranu sliku možemo kasnije pohraniti na računalo ili promijeniti pišući neke dodatne bilješke.
Pametne ploče dokazano povećavaju motivaciju, angažman, te u konačnici uspjeh učenika. Bogatstvo sadržaja stoji vam na raspolaganju, ne klikom miša, nego dodirom ruke.
Ukratko, odlike pametne ploče su:
INTERAKCIJA - pisanjem po ploči upravljamo odgovarajućom aplikacijom
KREATIVNOST - pisanje, crtanje, editiranje slika, stvaranje animacija
MOGUĆNOSTI - pohrana podataka, printanje, e - mail, uporaba raznih aplikacija
JEDNOSTAVNOST - rad sa jednostavnim i intuitivnim alatom i digitalnim materijalima.
Svojim karakteristikama ploča može unaprijediti nastavu što se posebno odnosi na učenika i lakše svladavanje težeg gradiva. Raznim animacijama i primjerima podiže se kvaliteta i raznolikost nastavnog predmeta ali i nastavnog procesa. Prikaz gradiva putem takve ploče znatno je poboljšan te se automatski povećava zainteresiranost i motivacija učenika za određeni predmet (pogotovo matematiku i fziku).
Ploča nam daje mogućnost crtanja, pisanja, prezentacija što pogoduje interaktivnoj nastavi kakvoj težimo. Dosta nastavnika održava tradicionalan način nastave u kojima su učenici pasivni slušatelji. Zato treba težiti stvoriti radnu i interaktivnu atmosferu u razredu što nije uvijek lako napraviti. Pomoću pametne ploče možemo potaknuti učenike da interaktivnim učenjem sudjeluju u nastavi. Učenik postaje aktivan slušatelj. Primjenom pametne ploče predavanje se ne svodi na diktiranje teksta i suhoparno rješavanje zadataka na školskoj ploči već se dolazi do dinamične nastave koja budi interes učenika za gradivo i nudi lakši način za svladavanje nekog predmeta.
[
Povratak |
Ispiši članak |
]