« Prosinac 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Učenici petih razreda su s učiteljicom proučavali biljke, njihovu građu, ulogu i funkciju.
Od sjemenke do ploda
Tijekom drugog polugodišta postali smo pravi mali botaničari. Proučavali smo biljke, njihovu građu, ulogu i funkciju. Upoznali smo se s biljkama cvjetnjačama, tj. sjemenjačama i bescvjetnjačama. Kao i svako živo biće na Zemlji i biljke imaju svoje stanište. Jedne žive na hladnim i vlažnim područjima, a druge na suhim i toplim. Naučili smo da je za opstanak života na Zemlji najvažniji proces fotosinteze jer pomoću njega biljke stvaraju kisik. I biljke, kao i životinje i čovjek, tijekom dana i noći trebaju kisik za disanje. Biljke su važne jer osim kisika proizvode i hranu za čovjeka i životinje.
Naš prvi zadatak bio je pronaći što više različitih sjemenki, složiti ih u staklenku i napraviti pravo remek djelo. Kako bismo mogli proučavati život biljke trebali smo posaditi sjemenku graha, graška, kukuruza, rajčice ili paprike. Posadivši sjemenke bivali smo sve nestrpljiviji. Hoće li nam sjemenka proklijati, je li zdrava i hoće li preživjeti? Trebalo je čekati pojavu klice, klicina korjenčića i klicina izdanka na čijem se vrhu krio klicin pupoljak. Iz klicina se korijena razvio korijen naše biljke pomoću kojeg je crpio mineralne tvari i vodu iz tla, zatim stabljika iz koje su se razvijali listovi. Pojavom lista biljka si je sama stvarala hranu, tj. šećer i najvažniji plin kisik. Kako je vrijeme prolazilo naša je biljka bivala sve veća. Biljku je trebalo redovito zalijevati, paziti na temperaturu i svjetlost jer je samo tako mogla dati cvjetove i plodove.
Fotografije našeg rada pogledajete u GALERIJI SLIKA
Učenici 5.a, 5.b i 5.c razreda
Nastavnica: Katarina Filipović