« Prosinac 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Poštovani roditelji!
Želimo Vas ovim putem obavijestiti o svim mogućnostima uključivanja Vašeg djeteta u izbornu nastavu. U skladu s Nastavnim planom za osnovnu školu (NN 66/19) od prvog razreda učenici se mogu uključiti u dva izborna predmeta - informatiku i vjeronauk. U četvrtom razredu roditelji mogu uključiti dijete u tri izborna predmeta - informatika, vjeronauk i drugi strani jezik (kod nas je to engleski jezik). Nema zapreka za uključivanjem djece u jedan ili sve izborne predmete. Nastava informatike je obvezna u 5. i 6. razredu, a u 7. i 8. razredu i dalje je izborni predmet.
razred |
izborni predmeti |
1. razred |
vjeronauk, informatika |
2. razred |
vjeronauk, informatika |
3. razred |
vjeronauk, informatika |
4. razred |
vjeronauk, informatika, engleski jezik |
5. razred* |
vjeronauk, engleski jezik |
6. razred* |
vjeronauk, engleski jezik |
7. razred |
vjeronauk, informatika, engleski jezik |
8. razred |
vjeronauk, informatika, engleski jezik |
*Informatika je u 5. i 6. razredu obvezni predmet.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja sada traži da škole uklope nastavu izbornih predmeta u redoviti raspored, što znači u istoj smjeni u kojoj su i obvezni predmeti. Upozoravamo prije svega da izborna nastava neće moći uvijek i svima biti u rasporedu prvi ili zadnji sat pa postoji realna mogućnost da će učenici ubuduće više vremena provoditi u školi, bili oni uključeni u izbornu nastavu ili ne. Naime, u slučaju da nisu svi učenici razrednog odjela uključeni u izbornu nastavu, a koja nije prvi ili posljednji nastavni sat u danu, škola je dužna organizirati aktivnosti za te učenike u primjerenom prostoru (knjižnica ili učionica) kao i primjereni rad sa stručnom osobom (učitelj ili stručni suradnik). To znači da će učenici u vrijeme izborne nastave često biti u školi, iako možda neće pohađati taj izborni predmet. Između ostalog i zbog toga svakako preporučujemo uključivanje u izbornu nastavu.
U Preporuci vijeća Europske unije u sveobuhvatnom pristupu poučavanja i učenja jezika naglašeno je kako je kompetencija višejezičnosti u središtu vizije europskog prostora obrazovanja. Osobito se podupire potreba razvijanja svijesti o važnosti jezika u školama te poštovanje jezične raznolikosti učenika i njezina korištenja kao resursa za učenje od najranije dobi. Škole su pozvane da korištenjem postojećih kapaciteta podupru sveobuhvatni pristup poučavanju i učenju jezika u dijelu koji se odnosi na poučavanje najmanje dvaju stranih jezika u školi.
O koristi učenja informatike nije potrebno gubiti riječi, ovogodišnja situacija s nastavom na daljinu zbog epidemije itekako je istaknula potrebu za što ranijim upoznavanjem s radom u virtualnom svijetu.
U prilogu Vam donosimo riječi učiteljica engleskog jezika i informatike. Nastava vjeronauka kao izbornog predmeta već je dugo prisutna u obrazovnom sustavu u Republici Hrvatskoj, taj se predmet nalazi i u rasporedu s obveznim predmetima pa smatramo da Vam vjeronauk ne trebamo posebno predstavljati.
Za svako uključivanje u izborni program dužni smo zatražiti pisanu suglasnost roditelja.
Molimo Vas stoga da razmislite o uključivanju djece u izborne programe pa ćemo Vas do kraja mjeseca anketirati (tražiti da odgovorite na pitanje o uključivanju djeteta u izbornu nastavu kao i da potpišete anketni listić) i to:
- roditelje djece koja se upisuju u 1. razred osnovne škole za uključivanje u izbornu nastavu vjeronauka i informatike od 1. razreda
- roditelje učenika 1. razreda za uključivanje u izbornu nastavu informatike od 2. razreda
- roditelje učenika 2. razreda za uključivanje u izbornu nastavu informatike od 3. razreda
- roditelje učenika 3. razreda za uključivanje u izbornu nastavu informatike i engleskog jezika od 4. razreda
- roditelje učenika 6. razreda za nastavak pohađanja nastave informatike kao izbornog predmeta od 7. razreda
Napominjemo da su predmeti koji se izvode izborno obvezni tijekom cijele školske godine za sve učenike koji se za njih opredijele. Učenik može prestati pohađati nastavu izbornog predmeta nakon pisanog zahtjeva roditelja učenika koji se mora dostaviti učiteljskom vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu.
Izborna nastava (nastava informatike, vjeronauka i engleskog jezika) je u našoj školi stručno zastupljena. Uspjeh učenika iz izbornih predmeta je u prosjeku bolji od njihovog uspjeha iz obveznih predmeta. Naglašavamo također da je škola dobro opremljena za izvođenje kako redovne tako i izborne nastave.
Stoga Vam toplo preporučujem da uključite djecu u izbornu nastavu raspoloživih predmeta po razredima kako bi omogućili djeci da idu u korak s napretkom, pripremili ih za tržište rada, stvorili im bolje polazište za zaposlenje i život već u osnovnoj školi, umjesto da moraju kasnije pohađati (i plaćati!) razne tečajeve.
Nadamo se da ćete razmotriti i prihvatiti naše argumente! Neka odluka o obrazovanju Vašeg djeteta bude Vaša odluka, a ne odluka djeteta.
Hvala na razumijevanju i lijep pozdrav!
Bošnjaci, 8. lipnja 2020. Ravnatelj:
Marko Kovačević, prof.
Prilozi:
1. Pismo roditeljima učiteljice informatike
2. Pismo roditeljima učiteljice engleskog jezika