U našem grobničkom kraju,
jedna je škola za koju svi znaju;
kao kaštel poznata, samo malo manja
utvrda je igre, prijateljstva znanja.
Prozori su njeni zrcala za ptice
i za svako dječje nasmijano lice;
u mirisu šume, dahu Mediterana
ona nam je drugi dom svakoga dana.
Ref.
Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,
ponosno nosimo pobjednički dres,
djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,
bila si i ostala čavjanska škola draga!
Na satovima svim u zraku su ruke
i kad dođe vrijeme za put u nove luke
bit ćemo spremni za sva vremena
u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!
Hrvatski jezik – dodatna nastava
Čarolija Riječi
Hrvatski jezik – dodatna nastava
ČaRi idu dalje
Prošle godine osnovana je grupa ČaRi (Čarolija riječi) kojoj je cilj razvijanje ljubavi prema materinskome jeziku, podizanje svijesti o važnosti učenja hrvatskoga jezika, razvijanje kreativnog mišljenja te razvijanje sposobnosti samostalnog učenja.
Polaznice će rješavati zadatke i pripremati se za natjecanje, pripremati priloge za Jezični kutak, istraživati sadržaje koji su povezani sa svakodnevnim pravopisnim nedoumicama. Na prvom radnom sastanku učenice su iskazale želju da prate i bilježe jezične nepravilnosti koje uočavaju u medijima te da izrađuju pravopisne podsjetnike u digitalnim alatima.
Za prvi prilog učenice su pripremile kratak pregled načina bilježnje koji mogu pomoći u savladavanju gradiva, ali i u organizaciji svakodnevnih obveza. Uz tumačenje načina bilježenja priložile su uratke učenika iz razreda.
Od počeka školske godine dodatna nastava iz hrvatskoga jezika održava se prema rasporedu svakog drugog tjedna u poslijepodnevnoj smjeni.
Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika
Savjeti osmašica: Naša preporuka za lakše usvajanje gradiva
Učiti kako učiti
Učenici često nailaze na poteškoće kako pojedine sadržaje učiti i lakše upamtiti. Učenje postavlja određenu odgovornost za učenike, stoga će nekoliko savjeta o tome kako učiti ili kako olakšati učenje, dobro doći. Kako bi olakšali učenje, učenici mogu upotrijebiti nekoliko načina bilježenja sadržaja koji im omogućavaju lakše snalaženje i organizaciju informacija. Bilježenje može pomoći u ponavljanju gradiva i usmjeravanju pažnje na ono što je važno. Osim toga bilježenje može pomoći i u organizaciji obveza ili vremena koje im je na raspolaganju.
Na satu hrvatskoga jezika prisjetili smo se nekih načina bilježenja koji nam mogu pomoći: izrada umne mape, pisanje natuknica i bilješki, izrada KWL tablica te pisanje sažetka.
Predstavit ćemo navedene načine bilježenja.
Umna mapa
Dobra umna mapa može koristiti za ponavljanje gradiva, za učenje, pregled informacija, vođenje bilježaka. Može se crtati na ploči u razredu, u bilježnicu, na plakat ili izraditi u nekom od digitalnih alata (npr. MindMeister, Canva, Mindomo).
Svaka umna mapa sadrži ključnu riječ s kojom su povezane manje cijeline, pojedinosti. Uz to može sadržavati crteže i simbole.
Papir s bilješkama
Tijekom učenja, čitanja mogu se pisati natuknice i bilješke. Natuknice su važni pojmovi iz sadržaja. Bilježe se kao podsjetnik o sadržaju. Mogu se koristiti bojice i crteži kako bi se sadržaj lakše upamtio. Bilješke su kraći zapis u obliku rečenica i opširnije su od natuknice jer sadrže više pojedinosti o tekstu.
KWL tablica
KWL tablica je dobila naziv po engleskim nazivima njenog sadržaja, K – know/znam, W – want to
Know/želim saznati, L – learned/naučio/la sam. Tablica usmjerava učenika pri čitanju ili učenju.
(What I know? What I want to learn? What I learned)
Što znamo o temi? |
Što želim znati o temi? |
Što sam naučio/la o temi? |
- - - |
- - - |
- - - |
Pisanje sažetka
Sažetak je kratak tekst u kojemu se iznose najvažniji podatci iz nekog teksta. Za pisanje sažetka treba pažljivo pročitati tekst, izdvojiti bitne pojedinosti u obliku bilježaka, oblikovati kraći tekst s najvažnijim pojedinostima.
Leona Kamenar i Sara Lisac, 8.b
PISANJE ČESTITKE
Ljudi rado primaju čestitke jer tada znaju da mislimo o njima, da im želimo nešto dobro i da nisu zaboravljeni. Prema Jezičnom portalu čèstitka ima dva značenja:
1. a) želja izražena u povodu značajnog dana ili ugodna događaja
b) priznanje za nešto dobro obavljeno (uputiti čestitke, poslati čestitku)
2. stilizirana dopisnica s prigodnom slikom i tekstom
Čestitkom čestitamo i upućujemo lijepe želje. Sadržaj čestitke mora biti kratak i jasan.
Kako napisati čestitku?
Čestitka mora biti uredna i napisana u skladu s pravopisnim pravilima. Cilj čestitke je iskazati osjećaje i povezanost s osobom kojoj se piše.
NAŠI PRIJEDLOZI
Čestitku možete izraditi uz pomoć alata za grafički dizajn Canva.
Alat: https://www.canva.com/
Tutorijali: https://designschool.canva.com/tutorials/
2. prijedlog
Sami izradite čestitku. Potražite karton u likovnoj mapi, uredno ga izrežite i ukrasite. Možete koristiti šarene gumbiće, perlice svilene trakice, mašnice
Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika i učenice dodatne grupe
Pisanje poruka
U vrijeme kada se komunikacija odvija vrlo često putem elektroničke pošte, važno je znati kakav treba biti uvod, koliko dug, koji je pristojan pozdrav i koliko uopće riječi treba sadržavati poruka.
Korisne poveznice
Ukoliko niste sigurni kako što napisati, što riječ znači, možete potražiti pomoć na sljedećim poveznicama:
Hrvatski terminološki portal i Hrvatsko strukovno nazivlje – Struna
JEZIČNE NEDOUMICE
Studeni 2019.
Slušajući učenike, polaznice dodatne nastave uočile su da učenici često griješe u sljedećim primjerima.
pridjevi nastali od vlastitih imenica na -ski i -čki
Pridjevi nastali od vlastitih imenica pišu se malim slovom, ali iznimke su kada se pridjev hrvatski ili zagrebačka piše velikim slovom je u slučajevima kada su te riječi početne u nazivima institucija ili drugog nazivlja (Hrvatski nogometni savez, Zagrebačka ulica).
neznam ili samnom
Niječnica -ne se uvijek piše odvojeno od glagola.
Iznimke su glagoli nestati, nedostajati, nemati (nestajem, nedostajem, nemam) kojima je niječnica dio osnove te oblici nemoj, nemojmo, nemojte; nisam, nisi, nije, nismo, niste, nisu; nisam, nisi, nije, nismo, niste, nisu.
neodređene zamjenice
Pogrešno: za ništa, za nikoga, za ničije, o ničemu, u nikakvoj
Ispravno: ni za što, ni za koga, ni za čije, ni o čemu, ni u kakvoj
samnom ili sa mnom
Instrumental zamjenice ja se uvijek piše odvojeno od prijedloga pa tako i u slučaju sa mnom, s tobom.
dativ muških imena npr. N Marino – D Marinu ( a ne Marinotu)
da li ili je li
Pravilo da je u hrvatskome jeziku bolje u upitnoj rečenici upotrebljavati skupinu je li od skupine da li Možeš li mi pomoći? Poznaješ li ga?
dvojica, dvije, dvoje
Riječi dvojica, dvije i dvoje označuju da je netko ili nešto u skupini s još jednom osobom ili predmetom. Dvojica se odnosi na skupinu muških osoba te govorimo o dvojici dječaka i dvojici muškaraca, dvije se odnosi na skupinu ženskih osoba ili stvari označenih imenicom ženskoga roda te govorimo o dvjema djevojčicama i dvjema stolicama, a dvoje se odnosi na skupinu osoba različita spola.
gdje, kamo i kuda
Prilogom gdje pita se o mjestu na kojemu se tko ili što nalazi, prilogom kamo pita se za cilj čijega kretanja, a prilogom kuda pita se za njegov smjer.
Gdje je moja knjiga? Kuda trebam ići do crkve? Kamo putuješ?
Od počeka ove školske godine učenice sedmih razreda uključene su u rad dodatne nastave iz predmeta Hrvatski jezik. Ciljevi dodatne nastave su prije svega razvijanje ljubav prema materinskome jeziku, podizanje svijesti o važnosti učenja hrvatskoga jezika, razvijanje kreativnog mišljenje te razvijanje sposobnosti samostalnog učenja. Osim što će se baviti rješavanjem zadataka i pripremama za natjecanje u poznavanju hrvatskoga jezika, učenice će uređivati i Jezični kutak u kojem će jednom mjesečno objavljivati rješenja nekih od svakodnevnih pravopisnih nedoumica. ČaRi će se sastajati četvrtkom 7. i 8. sat u učionici 004.
Otkud naziv ČaRi?
Na prvom sastanku učenice su predložile da grupa ima svoje ime i logo po kojem će biti prepoznatljive. Svi su dobili isti zadatak: razmisliti o logu i nazivu grupe. Bilo je veoma kreativnih naslova, međutim jednoglasno je odabran prijedlog Martine Grbeše, 7.b, Čarolija riječi tj. ČaRi. Nakon tjedan dana stigli su prijedlozi i za logo grupe. Opet je jednoglasno izabran logo Sare Lisac, 7.b.
Nakon što su učenice upoznale Godišnji plan i program rada grupe, prionule su na posao i odlučile s čitateljima podijeliti rješenja nekih pravopisnih nedoumica koje svakodnevno susreću.
Njihovi prvi prijedlozi bili su vezani uz:
Prijedlog sa piše se ispred riječi koje počinju glasovima s, š, z, ž ili suglasničkom skupinom u kojoj je neki od tih glasova na drugome mjestu (npr. ps, pš, ks).
Prijedlog sa pišemo i ispred zamjenice mnom (sa mnom).
sa strahom, sa školom, sa zrakom, sa žabom, sa Ksenijom, sa pšenicom, sa psom
Na sljedećem sastanku prikupile su prijedloge učenika o izradi plakata povodom Dječjeg tjedna te izradile razredni cvijet s ispisanim pravima djece. Pišući ono što su rekli ostali učenici, polaznice dodatne nastave koristile su u radu Hrvatski pravopis i poveznice s jezičnim sadržajima koje su im ponuđene kako bi provjerile jesu li riječi pravopisno točno napisane.
Za studeni učenice pripremaju nove jezične savjete kojima žele utjecati na svoje vršnjake da i oni razmišljaju o tome koliko je važno učiti i njegovati hrvatski jezik.
Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Školstvo |
Korisni linkovi |
• Općina Čavle |
• Crveni križ |
• Zaštita i spašavanje |
• Rival |
• Mala škola aromatera... |
• Dijete.hr |
• Riječki karneval |
• Foto Sluga - karneval |