preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Čarolija riječi

Hrvatski jezik – dodatna nastava

Čarolija  Riječi

 

 


ŠKOLSKA GODINA 2020./2021.


 

Hrvatski jezik – dodatna nastava

 

ČaRi idu dalje

 

Prošle godine osnovana je grupa ČaRi (Čarolija riječi) kojoj je cilj razvijanje ljubavi prema materinskome jeziku, podizanje svijesti o važnosti učenja hrvatskoga jezika, razvijanje kreativnog mišljenja te razvijanje sposobnosti samostalnog učenja.

Polaznice će rješavati zadatke i pripremati se za natjecanje, pripremati priloge za Jezični kutak, istraživati sadržaje koji su povezani sa svakodnevnim pravopisnim nedoumicama. Na prvom radnom sastanku učenice su iskazale želju da prate i bilježe jezične nepravilnosti koje uočavaju u medijima te da izrađuju pravopisne podsjetnike u digitalnim alatima. 

Za prvi prilog učenice su pripremile kratak pregled načina bilježnje koji mogu pomoći u savladavanju gradiva, ali i u organizaciji svakodnevnih obveza. Uz tumačenje načina bilježenja priložile su uratke učenika iz razreda.

Od počeka školske godine dodatna nastava iz hrvatskoga jezika održava se prema rasporedu svakog drugog tjedna u poslijepodnevnoj smjeni.

 

 Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika

 

Savjeti osmašica: Naša preporuka za lakše usvajanje gradiva

 

Učiti kako učiti

 

 Učenici često nailaze na poteškoće kako pojedine sadržaje učiti i lakše upamtiti. Učenje postavlja određenu odgovornost za učenike, stoga će nekoliko savjeta o tome kako učiti ili kako olakšati učenje, dobro doći. Kako bi olakšali učenje, učenici mogu upotrijebiti nekoliko načina bilježenja sadržaja koji im omogućavaju lakše snalaženje i organizaciju informacija. Bilježenje može pomoći u ponavljanju gradiva i usmjeravanju pažnje na ono što je važno. Osim toga bilježenje može pomoći i u organizaciji obveza ili vremena koje im je na raspolaganju.

Na satu hrvatskoga jezika prisjetili smo se nekih načina bilježenja koji nam mogu pomoći: izrada umne mape, pisanje natuknica i bilješki, izrada KWL tablica te pisanje sažetka.

Predstavit ćemo navedene načine bilježenja.

 

Umna mapa 

Dobra umna mapa može koristiti za ponavljanje gradiva, za učenje, pregled informacija, vođenje bilježaka. Može se crtati na ploči u razredu, u bilježnicu, na plakat ili izraditi u nekom od digitalnih alata (npr. MindMeister, Canva, Mindomo).

Svaka umna mapa sadrži ključnu riječ s kojom su povezane manje cijeline, pojedinosti. Uz to može sadržavati crteže i simbole.

 

Papir s bilješkama  

Tijekom učenja, čitanja mogu se pisati natuknice i bilješke. Natuknice su važni pojmovi iz sadržaja. Bilježe se kao podsjetnik o sadržaju. Mogu se koristiti bojice i crteži kako bi se sadržaj lakše upamtio. Bilješke su kraći zapis u obliku rečenica i opširnije su od natuknice jer sadrže više pojedinosti o tekstu.

 

 

KWL tablica 

KWL tablica je dobila naziv po engleskim nazivima njenog sadržaja, K – know/znam, W – want to

Know/želim saznati, L – learned/naučio/la sam. Tablica usmjerava učenika pri čitanju ili učenju.

(What I know? What I want to learn? What I learned) 

 

Što znamo o temi? 

Što želim znati o temi? 

Što sam naučio/la o temi?

 

 

Pisanje sažetka 

Sažetak je kratak tekst u kojemu se iznose najvažniji podatci iz nekog teksta. Za pisanje sažetka treba pažljivo pročitati tekst, izdvojiti bitne pojedinosti u obliku bilježaka, oblikovati kraći tekst s najvažnijim pojedinostima.

Leona Kamenar i Sara Lisac, 8.b

 

 

 


ŠKOLSKA GODINA 2019./2020.


 

PISANJE ČESTITKE

 

Ljudi rado primaju čestitke jer tada znaju da mislimo o njima, da im želimo nešto dobro i da nisu zaboravljeni. Prema Jezičnom portalu čèstitka ima dva značenja:

1. a) želja izražena u povodu značajnog dana ili ugodna događaja

   b) priznanje za nešto dobro obavljeno (uputiti čestitke, poslati čestitku)

2. stilizirana dopisnica s prigodnom slikom i tekstom

 

Čestitkom čestitamo i upućujemo lijepe želje. Sadržaj čestitke mora biti kratak i jasan.

Kako napisati čestitku?

Čestitka mora biti uredna i  napisana u skladu s pravopisnim pravilima. Cilj čestitke je iskazati  osjećaje i povezanost s osobom kojoj se piše.

  1. Moramo napisati naslov npr. Dragi prijatelju, …
  2. Ukoliko naslov završava uskličnikom, sljedeću riječ pišemo velikim početnim slovom. Ukoliko stavljamo zarez, nastavljamo pisati u sljedećem redu malim slovom.
  3. Riječi iz počasti moramo pisati se velikim početnim slovom npr. Želim Vam..
  4. U tekstu možemo napisati imena blagdana. Takva imena pišemo velikim početnim slovom npr. Sretan Božić!
  5. Ukoliko nekome želimo sretne božićne blagdane, izvedene pridjeve pišemo malim početnim slovom.
  6. pišemo li naziv praznika kojim se obilježava prvi dan u godini, pisat ćemo veliko slovo (Nova godina). Iste riječi napisane malim slovom označavaju cijelu nadolazeću godinu (nova godina). Dakle, sretna Nova godina značilo bi sretan prvi dan nadolazeće godine, a sretna nova godina značilo bi sretna cijela godina koja dolazi.
  7. Na kraju čestitke pišete svoje ime.

 

NAŠI PRIJEDLOZI

 

Čestitku možete izraditi uz pomoć alata za grafički dizajn Canva.

Alat: https://www.canva.com/

Tutorijali: https://designschool.canva.com/tutorials/

 

 

2. prijedlog

Sami izradite čestitku. Potražite karton u likovnoj mapi, uredno ga izrežite i ukrasite. Možete koristiti šarene gumbiće, perlice svilene trakice, mašnice

 

 

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika i učenice dodatne grupe

 

 

 

 


 

Pisanje poruka

 

U vrijeme kada se komunikacija odvija vrlo često putem elektroničke pošte, važno je znati kakav treba biti uvod, koliko dug, koji je pristojan pozdrav i koliko uopće riječi treba sadržavati poruka.

 

  1. Kada se radi  o poruci koja mora biti upućena učitelju, vodite računa o tme da poruka ne bude preduga.

  2. Nije potrebno pisati dug uvod. Dovoljno je objasniti o čemu se radi, što trebate, u čemu je problem i zašto se javljate.

  3. Na početku poruka napišite Poštovani, nakon čega dolazi zarez i prelazite u novi red.

  4. Malim početnim slovom nastavljate pisati svoju poruku.

  5. Ukoliko tražite neko rješenje, pomoć ili slično, na kraju poruke možete napisati Unaprijed zahvaljujem.

  6. Svakako je dobrodošao pozdrav: Srdačan pozdrav/ Pozdrav…

  7. Na kraju poruke napišite svoje ime i prezime, razred ( ovisno o tome kome je poruka poslana).

  8. Ukoliko šaljete prilog npr. literarni uradak, svakako napomenite da ste priložili tekst, sliku…

  9. Tekst literarnog ili novinarskog rada ne šaljite kao poruku, već kao prilog.

  10. Obavezno naslovite svoju poruku npr. Prikaz pogledanog filma  Braillovo srce

 

Korisne poveznice

Ukoliko niste sigurni kako što napisati, što riječ znači, možete potražiti pomoć na sljedećim poveznicama:

Hrvatski pravopis

Hrvatski terminološki portal i Hrvatsko strukovno nazivlje – Struna

Hrvatski u školi

Jezični savjetnik

Bolje je hrvatski!

Hrvatska školska gramatika

 

 

 

JEZIČNE NEDOUMICE

Studeni 2019.

 

 

Slušajući učenike, polaznice dodatne nastave uočile su da učenici često griješe u sljedećim primjerima.

 

pridjevi nastali od vlastitih imenica na -ski i -čki

Pridjevi nastali od vlastitih imenica pišu se malim slovom, ali iznimke su kada se pridjev hrvatski ili zagrebačka piše velikim slovom je u slučajevima kada su te riječi početne u nazivima institucija ili drugog nazivlja (Hrvatski nogometni savez, Zagrebačka ulica).

 

neznam ili samnom

Niječnica -ne se uvijek piše odvojeno od glagola.

Iznimke su glagoli nestati, nedostajati, nemati (nestajem, nedostajem, nemam) kojima je niječnica dio osnove te oblici nemoj, nemojmo, nemojte; nisam, nisi, nije, nismo, niste, nisu; nisam, nisi, nije, nismo, niste, nisu.

 

neodređene zamjenice

Pogrešno: za ništa, za nikoga, za ničije, o ničemu, u nikakvoj

Ispravno: ni za što, ni za koga, ni za čije, ni o čemu, ni u kakvoj

 

 

samnom ili sa mnom

Instrumental zamjenice ja se uvijek piše odvojeno od prijedloga pa tako i u slučaju sa mnom, s tobom.

 

dativ muških imena npr. N Marino – D  Marinu ( a ne Marinotu)

 

da li ili je li

Pravilo da je u hrvatskome jeziku bolje u upitnoj rečenici upotrebljavati skupinu je li od skupine da li Možeš li mi pomoći? Poznaješ li ga?

 

dvojica, dvije, dvoje

Riječi dvojica, dvije i dvoje označuju da je netko ili nešto u skupini s još jednom osobom ili predmetom. Dvojica se odnosi na skupinu muških osoba te govorimo o dvojici dječaka i dvojici muškaraca, dvije se odnosi na skupinu ženskih osoba ili stvari označenih imenicom ženskoga roda te govorimo o dvjema djevojčicama i dvjema stolicama, a dvoje se odnosi na skupinu osoba različita spola.

 

gdje, kamo i kuda

Prilogom gdje pita se o mjestu na kojemu se tko ili što nalazi, prilogom kamo pita se za cilj čijega kretanja, a prilogom kuda pita se za njegov smjer.

Gdje je moja knjiga? Kuda trebam ići do crkve? Kamo putuješ?

 


 

 

 

Od počeka ove školske godine učenice sedmih razreda uključene su u rad dodatne na stave iz predmeta Hrvatski jezik. Ciljevi dodatne nastave su prije svega razvijanje ljubav prema materinskome jeziku, podizanje svijesti o važnosti učenja hrvatskoga jezika, razvijanje kreativnog mišljenje te razvijanje sposobnosti samostalnog učenja. Osim što će se baviti rješavanjem zadataka i pripremama za natjecanje u poznavanju hrvatskoga jezika, učenice će uređivati  i Jezični kutak u kojem će jednom mjesečno objavljivati rješenja nekih od svakodnevnih pravopisnih nedoumica. ČaRi će se sastajati četvrtkom 7. i 8. sat u učionici 004.

 

 

Otkud naziv ČaRi?

Na prvom sastanku učenice su predložile da grupa ima svoje ime i logo po kojem će biti prepoznatljive. Svi su dobili isti zadatak: razmisliti o logu i nazivu grupe. Bilo je veoma kreativnih naslova, međutim jednoglasno je odabran prijedlog Martine Grbeše, 7.b, Čarolija riječi tj. ČaRi. Nakon tjedan dana stigli su prijedlozi i za logo grupe. Opet je jednoglasno izabran logo Sare Lisac, 7.b.

 

Nakon što su učenice upoznale Godišnji plan i program rada grupe, prionule su na posao i odlučile s čitateljima podijeliti rješenja nekih pravopisnih nedoumica koje svakodnevno susreću.

Njihovi prvi prijedlozi bili su vezani uz:

  • pisanje naziva županije: Primorsko-goranska županija, Zagrebačka županija…
  • naziv grada, mjesta u kojem žive: Rijeka, Čavle, Grad Grobnik
  • pisanje naziva ulica iz zavičaja: Pod borići 12, Mejska 5, Stranica 5, Ulica Božene Vilhar Žirovnik 8…
  • pisanje imena škole:Osnovna škola Čavle, OŠ Čavle
  • pisanje datuma:  Čavle, 3. listopada 2019. , U Čavlima 3. listopada  2019.
  • pisanje školskih predmeta: predmet Hrvatski jezik, učimo hrvatski jezik
  • pisanje školskih skupova: Vijeće učenika
  • pisanje točke:...7.a i 7.b razred…učenici 6. i 7. razreda
  • uporaba riječi: sljedeći (koji slijedi) i slijedeći (slijediti )
  • pisanje aorista pomoćnoga glagola biti: bih, bismo (Zatražila bih…Napisala bih… Došli bismo…)
  • pisanje riječi: ocjena,  ocijeniti, ocjenjivati, ocijenjen    
  • pisanje riječi hvala: imenica hvala ženskoga je roda, stoga i pridjev koji uz nju dolazi treba biti u ženskome rodu ( Hvala lijepa!)
  • pisanje prijedloga s/sa:

Prijedlog sa piše se ispred riječi koje počinju glasovima s, š, z, ž ili suglasničkom skupinom u kojoj je neki od tih glasova na drugome mjestu (npr. ps, pš, ks).

Prijedlog sa pišemo i ispred zamjenice mnom (sa mnom).

sa strahom, sa školom, sa zrakom, sa žabom, sa Ksenijom, sa pšenicom, sa psom

 

Na sljedećem sastanku prikupile su prijedloge učenika o izradi plakata povodom Dječjeg tjedna te izradile razredni cvijet s ispisanim pravima djece. Pišući ono što su rekli ostali učenici, polaznice dodatne nastave koristile su u radu Hrvatski pravopis i poveznice s jezičnim sadržajima koje su im ponuđene kako bi provjerile jesu li riječi pravopisno točno napisane.

 

 

Za studeni učenice pripremaju nove jezične savjete kojima žele utjecati na svoje vršnjake da i oni razmišljaju o tome koliko je važno učiti i njegovati hrvatski jezik.

 

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika 

Tražilica



e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 694858
Ovaj mjesec: 2527
Ovaj tjedan: 32
Danas: 32

Kalendar
« Travanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju