U našem grobničkom kraju,
jedna je škola za koju svi znaju;
kao kaštel poznata, samo malo manja
utvrda je igre, prijateljstva znanja.
Prozori su njeni zrcala za ptice
i za svako dječje nasmijano lice;
u mirisu šume, dahu Mediterana
ona nam je drugi dom svakoga dana.
Ref.
Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,
ponosno nosimo pobjednički dres,
djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,
bila si i ostala čavjanska škola draga!
Na satovima svim u zraku su ruke
i kad dođe vrijeme za put u nove luke
bit ćemo spremni za sva vremena
u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!
10. STUDENI - SVJETSKI DAN ZNANOSTI ZA MIR I RAZVOJ
OŠ Čavle, 10.11.2017.
Integrirani dan - PRIRODNE NEPOGODE
Svjetski dan znanosti za mir i razvoj obilježili smo integriranim danom na temu Prirodne nepogode. Tema je, nažalost, vrlo aktualna, a povezali smo je i sa multidisciplinarnim danom Sigurna djeca koji provodimo svake godine u mjesecu travnju i posvećujemo ga ekologiji, zaštiti, spašavanju i prevenciji.
Integriranim danom bili su obuhvaćeni svi učenici 1. - 8. razreda te učenici PŠ Grobnik. Uspješnoj realizaciji ovog dana svakako je doprinijela kreativnost učitelja i trud učenika koji su aktivno sudjelovali i sa zanimanjem pratili brojne sadržaje. Poseban doprinos integriranom danom dala je i Građevinska tehnička škola Rijeka čiji su učenici sa svojom profesoricom Zvjezdanom Veršić Žunić predstavili učenicima osmih razreda projekt Konstrukcije otporne na vremenske nepogode.
Građevinska tehnička škola Rijeka
Sve aktivnosti koje smo planirali i proveli u integriranom danu imale su za cilj:
Aktivnosti, oblici i metode rada bili su uistinu različiti, u skladu s predmetnim područjem, uzrastom učenika i nastavnim planom i programom, ali cilj je ostvaren.
Za učenike 1. - 4. razreda, integriranom danu prethodila je terenska nastava, a tijekom integriranog dana s učenicima se je razgovaralo o nedavnim elementarnim nepogodama koje su pogodile Hrvatsku i pojedine zemlje u svijetu, obrađivali su se prikladni književni tekstovi u čitankama nakon čega je uslijedilo stvaralačko pisanje, slušanje, interpretacija, ilustracija te postavljanje izložbe fotografija s terenske nastave i rad za natječaj Državnog ureda za zaštitu i spašavanje na temu Prirodne katastrofe.
1.b razred -požar, poplava, potres...-naučili smo slovo P!
Učenici 5. - 8. razreda imali su prilike primijeniti stečena znanja, ali i nešto novo naučiti.
Tako su na satovima Hrvatskog jezika učenici petih razreda, u sklopu medijske kulture, pogledali isječak iz dokumentarnog filma, interpretirali tekst Bura na moru i okušali se u stvaralačkom pripovijedanju u 1. i 3. osobi. Učenici šestih razreda pogledali su kratku prezentaciju i film na temu prirodnih katastrofa i elementarnih nepogoda nakon čega je uslijedila literarna radionica na zadanu temu. Učenici sedmih razreda su pogledali isječak iz dokumentarnog filma Uragan Irma na Floridi i sat medijske kulture završili pisanjem komentara na gledano. Učenici osmih razreda su čitali kratke tekstove o pojedinim prirodnim katastrofama, gledali slikovne i video sadržaje, dokumentarni film Život nakon poplave te sudjelovali u kvizu na navedenu temu koristeći naučeni vokabular.
Na satu Hrvatskoga jezika
Na satovima Likovne kulture učenici petih razreda su kontrastom toplo-hladno prikazali požar kao jednu od čestih prirodnih katastrofa, a učenici sedmih razreda su, u maniri kolorističke perspektive, prikazali posljedice prirodnih katastrofa, s naglaskom na požar i poplavu.
Na satovima Glazbene kulture učenici četvrtih i šestih razreda su proučavali temu oluje i sveprisutne bure u različitim glazbenim pravcima.
Učenici sedmih razreda su na satovima Engleskoga jezika, nakon gledanja kratkog isječka vijesti o vremenskim neprilikama, raspravljali da li mediji šire paniku ili smiruju gledateljstvo. Učenici osmih razreda su, obrađujući nastavnu jedinicu Natural Disasters, proširili vokabular povezan sa temom prirodnih katastrofa (flood, fire, tornado, hurricane, tsunami, earthquake, volcano eruptions,...), a zatim je uslijedilo upoznavanje učenika sa najvećim prirodnim katastrofama koje su pogodile zemlje engleskog govornog područja (veliki požar u Londonu, potres u San Franciscu, uragan Katrina...).
Engleski jezik - najveće prirodne katastrofe koje su pogodile zemlje engleskog govornog područja
Na satovima Njemačkoga jezika učenici osmih razreda su se upoznali s njemačkim nazivima za prirodne nepogode te na temelju PPT prezentacije i fotografija razgovarali o nastanku i posljedicama nepogoda.
Na satu Njemačkog jezika
Na satovima Matematike učenici šestih razreda su otkrili da je Rijeka bila najkišovitiji grad u Hrvatskoj u posljednjih dvanaest mjeseci te da je bila tri puta kišovitija od Londona u tom razdoblju.
Grafički prikaz učestalosti i jačine potresa u Primorsko-goranskoj županiji izradili su učenici sedmih razreda.
Jesu li životinje vidovite i promjene u ponašanju pojedinih vrsta životinja pred potres, bila je tema satova Prirode u petim razredima, a kako se pripremiti za duži boravak u skloništu tema sata Biologije u sedmim razredima.
Na satovima Fizike učenici sedmih razreda su upoznali život i rado hrvatskog znanstvenika Andrije Mohorovičića koji je proučavao potrese i došao do iznimnog otkrića da se Zemljina kora odvaja od plašta pri udaru potresa.
Fizika -Andrija Mohorovičić
Učenici petih razreda upoznali su se na satovima Povijesti s teškoćama života u pustinjskom području i pokušali odgovoriti na pitanja kako pobijediti sušu i konstruirati mrežu kanala, kako u pustinji sagraditi grad koji je zaštićen od oluja i pijeska…, a dokumentarni film Vulkan koji je gotovo uništio svijet bio je poticaj za razgovor o mogućim posljedicama.
Radionica na satu Povijesti - Vulkan koji je gotovo uništio svijet
Na satovima Geografije bilo je posebno zanimljivo. Učenici šestih razreda izučavali su tsunami, potrese, vulkane i Pacifički vatreni prsten te se na 3 D maketi poigrali s erupcijom vulkana.
Geografija - demonstracija erupcije vulkana
Učenici petih i sedmih razreda su na satovima Tjelesno- zdravstvene kulture učili savladavati prepreke u slučaju elementarne nepogode (poligon prepreka -budimo spretni i izvucimo se iz nevolje, spajanje u lanac, prenašanje unesrećenih…), na satovima Informatike učenici petih razreda su u Paint programu crtali erupciju vulkana, učenici sedmih razreda analizirali oborine u gradu Rijeci u programu MS Word, učenici osmih razreda pripremili PowerPoint prezentaciju o ekskurziji s naglaskom na nepogode koje su nedavno zadesile Nin, Zadar, Šibenik …. , a na satovima Vjeronauka proučavali su se tekstovi Starog zavjeta na temu prirodnih nepogoda.
TZK-a -poligon prepreka i prenošenje unesrećenih
Upotreba microbitova na satu Informatike
Ovakvih dana bi, po riječima učenika i učitelja, trebalo biti što više, a cilj je svakako postignut: učilo se, stvaralo i predstavljalo s velikim žarom i zadovoljstvom u prilog čemu govore osmjesi na licima naših učenika.
Anita Štimac, učiteljica matematike i informatike
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školstvo |
Korisni linkovi |
• Općina Čavle |
• Crveni križ |
• Zaštita i spašavanje |
• Rival |
• Mala škola aromatera... |
• Dijete.hr |
• Riječki karneval |
• Foto Sluga - karneval |