preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

ŽENE KOJE SU PROMIJENILE SVIJET

Svjetski dan znanosti za mir i razvoj

 

Ne postoji baš ništa, baš ništa na svijetu s čim znanost ne bi imala veze.

H. Hesse   

Svjetski dan znanosti obilježavaju sve zemlje članice UNESCO-a s osnovnim ciljem promicanja znanosti, stoga je Dan znanosti prilika da se uspostavi suradnja između obrazovnih i znanstvenih ustanova kako bi se lakše razumjela važnost prirodnih znanosti što može pridonijeti povećanju zanimanja onih najmlađih za znanstvena područja. Nastava online uvelike je promijenila tijek školskoga projekta jer nije bilo moguće uspostaviti suradnju, tako da je ovogodišnji školski projekt bio drukčiji od ostalih. S obzirom na ograničene mogućnosti, u ovom slučaju uvjetovane epidemiološkim mjerama, kreativnost i inovativnost učenika i njihovih učitelja došla je još više do izražaja.

Obilježavanje Dana znanosti dobar je povod za školske projekte jer je to način da se popularizira ono što je teško razumljivo, nejasno ili neprivlačno. Tema školskog projekta bila je žena tj. žene koje su promijenile svijet u kojem živimo. Kako je sistematični rad na projektu zaustavio virus korone, ono što je odrađeno od početka 2019.  do ožujka 2020. ostalo je pohranjeno u računalima, u bilježnicama ili na papirima. Pri planiranju projekta postavljeni su ciljevi koji su uključivali aktivno sudjelovanje učenika, uspostavljanje suradničkog odnosa, integrirani način rada koji je učenicima pomogao da lakše otkriju povezanost pojava u životu i predmetnih područja u školi. Ovakav pristup u nastavi temelji se na radu učenika koji mora biti aktivan i surađivati s drugima kako bi lakše usvojio nova znanja i razvio  određene vještine. Radeći na projektu, učenik razvija kritičko mišljenje, rješava probleme, potiče se kreativnost. Učenje projektnom nastavom postaje zabavno i otvoreno jer se stvara okruženje u kojem će učenik lakše i bolje učiti. Cilj projekta bio je, osim navedenoga, proširiti znanje o ženama koje su, bez obzira na vrstu znanosti i djelovanje, svojim radom dale veliki doprinos svjetskoj baštini.

Ostatak priloga pročitajte klikom na "opširnije".


I MALENI UČE O ZNANOSTI NA ZABAVAN NAČIN

Učenici četvrtoga razreda na nastavi Informatike upoznali su rad Danice Kragić Jensfelt, hrvatske znanstvenice, koja je poznato  lice u svijetu robotike i računalnih znanosti. Uz robotiku, profesorica Kragić voli modu tako da su učenici osmih razreda kreirali odjeću za lutke konstruirane iz slagaljki za robotiku koristeći polimer i elektroničke elemente.

Slika 1. – Izrada odjeće za lutke

Na satu Geografije učenici petih razreda izradili su geografsku kartu s lokacijama rođenja znanstvenica koje su proučavali na nastavi ostalih predmeta. Postavili su hipotezu - Ima li mjesto rođenja veze s uspjehom znanstvenice. Zaključili su da je za uspjeh potreban trud te da svatko može uspjeti ako je dovoljno uporan i vrijedan.

Sat povijesti bio je posvećen ženama koje su mijenjale i obilježile hrvatsku povijest.

Slika 2. – Ima li mjesto rođenja veze s uspjehom

 

 

O ŽENAMA NA ENGLESKOM, NJEMAČKOM I HRVATSKOM JEZIKU

Na satu Njemačkoga jezika govorilo se o Angeli Merkel. Mnogi ne znaju da je Angela svoju karijeru uspješne znanstvenice zamijenila karijerom političarke u kojoj je također izuzetno uspješna. Angela Merkel studirala je fiziku na Sveučilištu u Leipzigu, koju je i doktorirala 1986. u Berlinu. Od 1978. do 1990. godine radila je kao kvantna kemičarka u Centralnom institutu za fizičku kemiju Akademije znanosti. Isječke iz njezine biografije učenici su uobličili na plakatu, i to na njemačkom, engleskom i hrvatskom jeziku.

Povodom Dana znanosti učenici su gledali dokumentarni film o Sanji Babić, mladoj znanstvenici te su raspravljali o položaju žena u znanosti. Također, na satu Hrvatskoga jezika učenici su upoznali zanimljivu priču o Helen Keller, a koje su žene usporedno ostavile traga na polju znanosti i glazbe istražili su učenici na satu Glazbene kulture. Mira Aroyo i Diane Nalini u potpunosti su zaokupile pažnju učenika svojim glazbenim stvaralaštvom.

Na satu Engleskog jezika učenici šestih razreda upoznali su se s poznatim Hrvaticama, pogledali prezentaciju Famous Croatian Women, sudjelovali u razgovoru te provjeravali svoje znanje o Ivani Brlić- Mažuranić, Karolini Riječkoj, Janici Kostelić i Vesni Parun.

Učenici petih razreda upoznali su se s likom i djelom afričke znanstvenice i aktivistkinje te dobitnice Nobelove nagrade za mir Wangari Maathai (1940.-2004.), poznate kao The Tree Lady (Žena drvo). Maathai je svojim djelovanjem i osnivanjem organizacije The Green Belt Movement (GBM), zaslužna za pošumljavanje velikih površina u Africi kao i za zapošljavanje tisuće žena iz najsiromašnijih afričkih područja. Učenici su najprije pogledali i poslušali audioslikovnicu o Mathhainu životu A Tiny Seed, a zatim i isječke iz intervjua s poznatom znanstvenicom. Njena priča o požaru u šumi iz koje su pobjegle sve životinje, osim kolibrića koji je požar pokušavao ugasiti, te njena izjava I will be a hummingbird. (Ja ću biti kolibrić.) potakla je učenike da razmisle o tome što mi kao pojedinci možemo učiniti za svijet oko nas. Wanagari nas je naučila da, koliko god mali i beznačajni mislili da jesmo i koliko god se  naš trud činio uzaludan, ako damo sve od sebe i ne odustanemo, možemo učiniti velike stvari.

PROGRAMIRANJE, KRATERI, PLANETI

Tko je Ana Lovelace, istražili su učenici petih i šestih razreda na satu Informatike i doznali da se smatra prvom računalskom progamerkom kojoj je posvećen jedan dan u listopadu kada se slave postignuća žena na području tehnologije, inženjerstva i matematike.

Na satu Fizike sedmaši su pogledali prezentaciju o dvjema ženama znanstvenicama koje su pridonijele razvoju i popularizaciji znanosti. Riječ je o riječkoj znanstvenici Dijani Dominis Prester, čiji istraživački interesi uključuju ekstrasolarne planete, dvojne zvijezde, gravitacijske leće, astrometriju, astročestičnu fiziku, skupove galaksija itd. Dijana Dominis Prester sudjelovala je u važnom otkriću hladnog planeta OGLE-2005-BLG-390Lb.

Slika 3. – Dijana Dominis Prester, riječka znanstvenica

 

Uz poznatu Riječanku učenici su upoznali rad Marie Goeppert Mayer, dobitnice Nobelove nagrade za otkriće nuklearne ljuskaste strukture. Po njoj je nazvan krater na Veneri (Goeppert-Mayer (krater).

Istražena je biografija i aktivnost hrvatske kineziologinje Ana-Marije Jagodić Rukavine koja je začetnica vježbanja Body tehnike, metode vježbanja koja ujedinjuje rehabilitaciju, sport i rekreaciju.

 

 

PROJEKT UNUTAR PROJEKTA

Žena – riječ, slika, lik

Da nije bilo korone i nastave u virtualnom okruženju, odavno bi balerina, proizvod kreativnih matematičara, novinara i likovnjaka zaplesala svoj ples. Ideja o projektu Žena – riječ, slika, projektu unutar projekta, rodila se zahvaljujući izložbi Alexandera Caldera –Magija skulpturalnog pokreta u Umjetničkom paviljonu i izložbi u Etnografskom muzeju Kapa dolje! Priča o (ne)pokrivanju glave. To je bio prvi korak u realizaciji projekta. Calderovi mobili bili su poticaj polaznicima kreativnih grupa škole da osmisle aktivnosti i realiziraju planirano. Matematičari su odlučili izraditi vlastitu instalaciju.

Slika 4. - Mjerenje, crtanje, izrezivanje

Slika 5. - Likovnjaci su obojali lik balerine

Da bi tijelo balerine bilo proporcionalno, izmjerili su visinu jedne učenice te duljine njenih ruku, nogu i torza. Likove sukladne likovima na hamer papiru nacrtali su na stiroporu te izrezali. Kako bi instalacija bila stabilna, bilo je potrebno izraditi postolje i željeznu osnovu na koju su žicom prikačili geometrijske likove. Na instalaciji se nalaze četiri različita trokuta, pravokutnik, elipsa i krug. Matematičari su izračunali površinu i opseg navedenih likova.

Kad su matematičari odradili svoj dio posla, na red su došli likovnjaci koji su obojali likove i doprinijeli umjetničkom dojmu instalacije. Likovnjaci su bojali, slagali i kombinirali plohe boja inspirirani Calderom.

Slika 6.  – Lik balerine

Polaznici novinarske i literarne grupe pratili su rad matematičara i bilježili aktivnosti na temelju kojih su pisali vijesti, izvješća i osvrte. Viđeno na radionicama kreativnih matematičara poslužilo je kao motivacija za obradu jezičnih sadržaja (zavisno složena rečenica, upitne zamjenice). S likom balerine učenici su povezali i pojam plesa pa su pripremili intervju s mladim riječkim koreografom.

Istražili su poznate svjetske balerine. Privukla ih je biografija Mije Čorak Slavenske, a televizijski prilozi i dokumentarni film potaknuo je učenike na dodatno istraživanje života i rada primabalerine. Na temelju prikupljenih podataka učenici su izradili prezentaciju i pripremili javno izlaganje, vodeći računa o strukturi izlaganja.

Projekt je predstavljen u povodu Dana znanosti tako što su učenici očitali QR kod i pristupili sadržajima u Sway prezentaciji. Lik balerine izložen je u predvorju škole.

Slika 7.  – Izrada plakata

Nastava online uključila je učenje digitalnih alata te ovladavanje digitalnim kompetencijama. Da svako znanje dobro dođe, upravo je predstavljanje projekta pokazalo koliko je alata korišteno u pripremi materijala. Navedenim aktivnostima, koje su bile drukčije organizirane zbor specifičnosti situacije u kojoj se nalazimo, pojedine znanstvene teme mogle su se približiti i objasniti na jednostavniji način. Sve što se naučilo tijekom nastave online i nastave u specifičnim uvjetima postaje iskustvo koje itekako može dobro doći u daljnjem školovanju i životu uopće.

 

Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Maja Rendić   datum: 24. 11. 2020.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 694858
Ovaj mjesec: 2527
Ovaj tjedan: 32
Danas: 32

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju