preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Razno

 

Himna OŠ Čavle

U našem grobničkom kraju,

jedna je škola za koju svi znaju;

kao kaštel poznata, samo malo manja

utvrda je igre, prijateljstva znanja.

 

Prozori su njeni zrcala za ptice

i za svako dječje nasmijano lice;

u mirisu šume, dahu Mediterana

ona nam je drugi dom svakoga dana.

 

Ref.

Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,

ponosno nosimo pobjednički dres,

djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,

bila si i ostala čavjanska škola draga!

 

Na satovima svim u zraku su ruke

i kad dođe vrijeme za put u nove luke

bit ćemo spremni za sva vremena

u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!

Vijesti

4. Županijska smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo

U četvrtak, 29. ožujka 2012., je u OŠ Vežica održana 4. Županijska smotra projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo.

Učenici naše škole koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo, koju vodi učiteljica Gordana Manojlović, sudjelovali su  predstavljajući rad "Kralježnica zove upomoć" koji je realiziran po modulu Projekt građanin.

Ove je godine na smotri sudjelovalo šest osnovnih i dvije srednje škole, a komisija je ocijenila da svi projekti zaslužuju sudjelovanje na Državnoj smotri, koja se treba održati u svibnju i Zagrebu.

Opis projekta

Nakon obavljenog sistematskog pregleda za učenike osmih razreda naše škole, zapaženo je da učenici imaju probleme s lošim držanjem, te ravnim stopalima. Nakon razgovora sa školskom liječnicom, dr. Zagorkom Korolijom Ćuić saznali smo da poteškoće s kralježnicom među školskom populacijom ima oko 20% učenika. To nije toliko zabrinjavajući podatak, ali zabrinjava činjenica da je on u porastu. Upravo zbog toga smo kao problem koji ćemo proučavati odabrali poteškoće s kralježnicom, te projekt nazvali "Kralježnica zove upomoć".


Istraživanje problema

Prvi korak u istraživanju problema bilo je definiranje pojma kralježnica, i deformiteti kralježnice kao što su skolioza, kifoza i lordoza. Pretraživali smo udžbenik iz biologije, drugu stručnu literaturu, te obavili intervju sa školskom liječnicom dr. Zagorkom Korolijom Ćuić.

Pretražili smo Internet, te tamo pronašli niz zanimljivih članaka na ovu temu.

Zatim smo proveli anketu među učenicima osmih razreda naše škole kako bi doznali koliko učenika ima poteškoća s kralježnicom, ali i neke druge podatke, kao koliko sati dnevno provedu sjedeći, koliko su teške školske torbe, smatraju li da su stolice u školi prilagođene ispravnom sjedenju, te bave li se sportom.

Moguća rješenja problema

Nakon prikupljenih podataka ustanovljeno je da školske klupe nisu prilagođene ispravnom sjedenju, da učenici prosječno provedu 6 do 10 sati sjedeći, da su školske torbe u prosjeku teške 5 do 10 kg, te da se oko 50% učenika bavi sportom.

Stoga su članovi grupe predložili moguća rješenja. Kao prvo obratiti pozornost da su školske klupe i stolice u svim učionicama istih dimenzija, što bi trebalo promijeniti jer nisu svi učenici jednako visoki. Isto tako osvijestiti učenike da pravilna obuća također može pridonijeti zdravlju stopala, pa tako i kralježnice. Ispravna prehrana, tj. unos dovoljnih količina vode i proteina svakako treba biti nova navika.

 

Najbolji pristup rješenju problema

Budući je ustanovljeno da učenici koji se bave sportom imaju manje poteškoća s kralježnicom, kao najbolji pristup rješenju ovog problema članovi grupe su se složili da to bude preventivno djelovanje, točnije poticanje na bavljenje sportom i više kretanja.

Naglasak je na rekreativnom bavljenju sportom svih vrsta. Ipak se preporuča plivanje i ples, jer su to, po preporuci školske liječnice, sportovi s najmanje mana. Poticanjem mladih na sport i kretanje postiglo bi se da mladi sve manje sati provode sjedeći. A time bi pozitivno djelovali i na rastući problem pretilosti kod mladih koji se javlja, između ostalog, i kao posljedica dugog sjedenja i fizičke neaktivnosti.

 

Plan djelovanja

Na satu razredne zajednice obraditi ovaj problem, te osvijestiti učenike o problemu lošeg držanja i deformiteta kralježnice. Dati učenicima korisne savjete vezane uz ergonomiju ispravnog sjedenja, adekvatne obuće, pravilne ishrane, te bavljenje sportom.

Na satovima tjelesne i zdravstvene kulture više pažnje posvećivati vježbama koje potiču snagu leđnih mišića, a time i ispravno držanje. Obilježiti Olimpijski dan i Svjetski dan zdravlja.

 

Ostvareni rezultati

Radom na projektu su članovi grupe naučili kako istražiti problem, proučavati izvore informacija, pripremati, provoditi i analizirati ankete, intervjue, te voditi prezentaciju. Razvili su komunikacijske vještine, toleranciju kroz rad u grupi i suradničko učenje.

Proučavanjem problema deformiteta kralježnice doznali su korisne informacije, kao i savjete za očuvanje njenog zdravlja.

Na projektu su radile učenice osmih razreda: Katja Matejčić, Lorena Pančić, Marija Čabrijan, Ira Fabrio, Nikol Marelja Bošnjak i Marija Žeželić.

Projekt su predstavljale: Nikol Marelja Bošnjak, Marija Čabrijan, Ira Fabrio i Lorena Pančić.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 11. 4. 2012.

Tražilica

e-Dnevnik


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 9. 2015.

Ukupno: 694858
Ovaj mjesec: 2527
Ovaj tjedan: 32
Danas: 32

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Zabavno i poučno





preskoči na navigaciju