U našem grobničkom kraju,
jedna je škola za koju svi znaju;
kao kaštel poznata, samo malo manja
utvrda je igre, prijateljstva znanja.
Prozori su njeni zrcala za ptice
i za svako dječje nasmijano lice;
u mirisu šume, dahu Mediterana
ona nam je drugi dom svakoga dana.
Ref.
Mi smo uvijek spremni za pjesmu i ples,
ponosno nosimo pobjednički dres,
djetinjstva našeg ti čuvaš blaga,
bila si i ostala čavjanska škola draga!
Na satovima svim u zraku su ruke
i kad dođe vrijeme za put u nove luke
bit ćemo spremni za sva vremena
u kojima ćeš ostati najdraža uspomena!
V. SIMPOZIJ UČITELJA I NASTAVNIKA HRVATSKOG JEZIKA
Kompetencija na materinskome jeziku – govorenje i pisanje
Hrvatski jezik trebao bi se proučavati na konkretnim komunikacijskim situacijama.
V. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika održan je u Vodicama od 14. do 16. studenoga 2013. godine, a bio je posvećen tome kako poučavati učenike tijekom školovanja da bi stekli određene kompetencije koje će im omogućiti uspješno cjeloživotno učenje.
Trodnevni boravak u Vodicama bio je ispunjen predavanjima zanimljivih predavača, stručnjaka i znanstvenika, koji su u svojim predavanjima govorili o komuniciranju na materinskom jeziku, slušanju, govorenju, čitanju i pisanju, vrednovanju učeničkih postignuća. Naglašeno je kako se više vrednuje teorijsko znanje, a manje pažnje posvećuje stjecanju jezičnih kompetencija.
Predstavljen je Hrvatski pravopis Instituta za jezik i jezikoslovlje koji je preporučen za korištenje u osnovnim i srednjim školama. O novom Hrvatskom pravopisu govorilo je 7 stručnjaka iz Instituta koji su naglasili da pravopisna rješenja iz preporučenog pravopisa treba primjenjivati u svim tekstovima koje učitelj odnosno nastavnik sastavlja i koristi u nastavi i radu s učenicima (npr.pisane provjere znanja). Naglašeno je da se Hrvatski pravopis može pretraživati na mrežnoj stranici Instituta, da se uz preporučena rješenja nude i dopuštena, da je pravopis nastao kao rezultat javne rasprave. Velika je novost donošenje brajice i znakovnog pisma za gluhe i nagluhe osobe.
Na kraju simpozija, između ostaloga, zaključeno je da bi poučavanje bilo uspješno, u nastavnom procesu treba razvijati nove sustave, metode i pristupe, koristiti udžbenike u kojima nisu zastupljeni samo književnoumjetnički tekstovi već tekstovi pisani svim funkcionalnim stilovima i da bi se hrvatski jezik trebao proučavati na konkretnim komunikacijskim situacijama.
Dolores Maršanić, učiteljica hrvatskoga jezika
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školstvo | ![]() |
![]() |
Korisni linkovi | ![]() |
• Općina Čavle |
• Crveni križ |
• Zaštita i spašavanje |
• Rival |
• Mala škola aromatera... |
• Dijete.hr |
• Riječki karneval |
• Foto Sluga - karneval |
![]() |