IV. osnovna škola Varaždin sudjelovala na Međužupanijskoj smotri učeničkih istraživačkih radova iz Biosigurnosti i biozaštite
Iz IV. osnovne škole Varaždin sudjelovala su dva tima učenika sedmih razreda:Tim BioNada IV. činili su Janko Klapež i Karlo Vugrin (zamjena Lara Bartolić)
i
Tim D.A.L.M. -Leona Vincek i Marko Zrnić (zamjena Antonija Kalčev i Jelena Zrnić) te Paula Bosilj i Mia Kozjak
pod mentorstvom učiteljice biologije Marjane Boršćak-Sudec i u pratnji učiteljice Kristine Sadibašić.
Janko Klapež i Karlo Vugrin govorili su o TROVANJE HRANOM- koje namirnice su najčešći krivac?, a Leona Vincek i Marko Zrnić govorili su o Dezinficijensi-vlastita izrada i njihova učinkovitost.
Učenici su dobili zahvalnice za sudjelovanje, bili motivirani te su lijepo predstavili svoj rad. Bili su zadovoljni te sa željom za ponovnim sudjelovanjem.
Janko Klapež i Karlo Vugrin govorit će o TROVANJE HRANOM-koje namirnice su najčešći krivac?, a Leona Vincek I Marko Zrnić govoriti će o Dezinficijensi – vlastita izrada i njihova učinkovitost.
Pozivnica (1)Projekt u našoj školi provodi se i dalje, već drugu godinu za redom!
PROJEKT Biosigurnost i biozaštita
NOSITELJ je učiteljica prirode i biologije Marjana Boršćak- Sudec;
U ovaj projekt su uključeni zainteresirani učenici sedmih razreda.
CILJEVI ovog projekta:
– Upoznati učenike s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti
– Analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije
– Upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja
– Razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i
prirodi
– Osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru
– Popularizirati znanost i istraživanje (STEM područje)
– Razvijati interes za znanost i istraživanje u STEM području kroz istraživački rad
– Razvijati suradnički odnos među učenicima, učenicima i mentorima te učenicima i roditeljima
– Razvijati i usavršavati digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala,
prezentacija, dijagrama i kvizova
– Poticati i razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine –
– Razvijati kreativne načine izražavanja – Stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih
suradnika
O PROJEKTU:
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 5. i 6. razreda i 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima, nastavnicima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Svi scenariji Poučavanje je prilagođeno i mogućoj nastavi na daljinu.
Biosigurnost u školama – NAMJENA PROJEKTA
Osnovne škole: Projekt Biosigurnost i biozaštita je namijenjen učenicima 5. i 6. razreda te 7. i 8. razreda osnovne škole
Srednje škole: Projekt Biosigurnost i biozaštita je namijenjen učenicima od 1. – 4. razreda u četverogodišnjim školama ili od 1.- 3. razreda u trogodišnjim školama
Učitelji i nastavnici: Projekt u školi su realizirali učitelji i nastavnici Biologije ili STEM područja, stručni suradnici i dr.
Aktivnosti i metode:
– istraživačka nastava
– učenje putem rješavanja problema
– učenje putem video-materijala
– praktični rad
– unos, obrada i analiza podataka
– online učenje, rješavanje online kvizova i upitnika
– izrada grafičkih priloga (dijagrama i kartograma)
– fotografiranje svih faza projekta
– izrada plakata, prezentacija i web stranice projekta
– organizacija završne prezentacije rezultata projekta
– sudjelovanje u vrednovanju
– sudjelovanje u edukacijama i radionicama
Očekivani rezultati
– oblikovan način razmišljanja i ponašanja učenika kao odgovornih članova društva vezanih uz
osobno zdravlje i zdravlje drugih ljudi
– primjena znanja o opasnim uzročnicima, prevenciji i zaštiti od istih
– razvijena ekološka svijest učenika i interes za ekologiju
– razvijen interes za istraživački rad i STEM područje
– razvijene digitalne kompetencije vezane uz programiranje, mjerenje, unos, obradu, analizu i
prezentaciju podataka
– razvijen suradnički odnos učenika, mentora i roditelja
– razvijene komunikacijske i prezentacijske vještine
Stručni suradnici u projektu:
- Andreja Dorić, prof. Biologije i Kemije, učiteljica savjetnica, OŠ Darda, Darda suradnica na izradi kulikuluma i autor preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda
- Vesna Vrbošić, prof., ravnateljica OŠ Vijenac, Osijek
- Dr. sc. Ljiljana Žmak, dr. med, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu
- Dinko Kralik, dr. vet. med., Poljoprivredna i veterinarska škola, Osijek
- Dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, Hrvatski zavod za javno zdravstvo
- Svetlana Tomić, prof. Matematike i Fizike, OŠ Laslovo, Laslovo
- Luna Jelavić, III. gimnazija, Osijek
Tijekom provođenja pilot-projekta planirano je uključivanje više stručnjaka s biomedicinskog područja te učitelja STEM područja
Evaluacija projekta:
Evaluacija projekta provodi se tijekom svih faza projekta kako bi se poboljšala njegova uspješnost.
U evaluaciji sudjeluju svi sudionici projekta: voditelji, učitelji i nastavnici, vanjski suradnici i učenici, a provodi se putem evaluacijskih listića, upitnika, rubrika za vrednovanje i dr.
Završno vrednovanje projekta provest će se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje
LITERATURA i edukacija:
Planirane edukacije učitelja i nastavnika u školskoj godini 2022./2023.:
edukacija – Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj
Sudjelovanje u projektu Biosigurnost i biozaštita – školska godina 2022./2023.
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskoga zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovoga projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanima uz biosigurnost i biozaštitu.
Nositelji projekta su Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu, Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Akademija medicinskih znanosti Hrvatske i OŠ Vijenac, Osijek. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med., mr. sc. Maja Kassa, prof. Nacionalni koordinator, za osnovne škole nacionalni koordinator je Andreja Dorić iz Osnovne škole Darda, a za srednje škole Karmela Karmela Brčić Đapić, prof. Stručni suradnici u projektu su: dr. sc. Ivan Christian Kurolt, mag. mol. bio., Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, izv. prof. dr. sc. Tatjana Vilibić-Čavlek, prim. dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, dr. med., Anamarija Škoda, dr. med. iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Marina Ništ, prof., viša savjetnica iz Agencije za odgoj i obrazovanje, Vesna Vrbošić, prof. iz OŠ Vijenac i Dinko Kralik, dr. vet. med. iz Poljoprivredno-veterinarske škole, Osijek,
Tijekom školske godine 2021./2022. godine projekt je uspješno proveden u 329 osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj.
Glavni ciljevi projekta su upoznavanje učenika s važnošću stručnoga, znanstvenoga, globalnoga i osobnoga pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti; upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja; usvajanje odgovornoga ponašanja prema vlastitome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskome domu, društvu i okolišu; analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije; osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru; popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz učenički istraživački rad; razvijanje interesa za znanost i istraživanje; razvijanje suradničkoga odnosa među učenicima te učenicima i mentorima; razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audiomaterijala; poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina; stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika. Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u okviru izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita sa planiranih 35 nastavnih sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika od 5.-8. razreda osnovne škole s fondom sati od 35 ili 70. Učenici pod mentorstvom svojih učitelja mentora obrađuju sadržaje učenja i ostvaruju ishode učenja planirane Kurikulumom Biosigurnost i biozaštita u osnovnim i srednjim školama.
Planirane ishode učenici ostvaruju istraživačkim radom, problemskom nastavom, rješavanjem problema, praktičnim radom, unoseći, obrađujući i analizirajući podatke dobivene istraživanjem, izrađujući plakate i prezentacije, sudjelovanjem u raspravama kreativno se izražavajući, rješavanjem kvizova i ostalim metodičkim postupcima i aktivnostima kojima se ostvaruje aktivno učenje.
Smotra Biosigurnost i biozaštita se nalazi su sklopu službenih natjecanja i smotri u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
Stručna usavršavanja učitelja i nastavnik uvrštena su Katalog stručnog usavršavanja Agencije za odgoj i obrazovanje.
Na digitalnoj platformi pripremljeni su i ponuđeni nastavni sadržaji i materijali potrebni za rad učenika, učitelja i nastavnika, a u pripremi su i tiskani priručnici za sve tri razine poučavanja.
Projekt ima suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja za provođenje u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj i pozitivno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje.
Nositelji:
prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med.
Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“,
Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu
Voditeljica projekta
- sc. Maja Kassa, prof.
Osnovna škola Vijenac, Osijek
Nacionalni koordinator
doc. dr. sc. Ljiljana Žmak, dr. med.
Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu
Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Karmela Đapić, prof.
Nadbiskupska klasična gimnazija s pravom javnosti, Zagreb
Nacionalni koordinator za srednje škole
Andreja Dorić, prof.
OŠ Darda, Darda
Nacionalni koordinator za osnovne škole
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.
SMOTRA- BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
Prijavili smo se za sudjelovanje na smotri Biosigurnost i biozaštita.
Na smotri učeničkih radova, u okviru projekta Biosigurnost i biozaštita, pravo sudjelovanja ima tim naše škole u kojem sudjeluju učenici sedmog a i b razreda sudionica projekta pod mentorstvom učiteljice prirode i biologije, Marjane Boršćak-Sudec. Isti učenici sudjeluju i na međužupanijskoj i na državnoj smotri (ukoliko budu pozvani).
Polaznici su
1. | Adlašić | Lana |
2. | Bartolić | Lara |
3. | Bosilj | Paula |
4. | Kalčev | Antonija |
5. | Klapež | Janko |
6. | Kozjak | Mia |
7. | Vincek | Leona |
8. | Vitez | Mija |
9. | Vugrin | Karlo |
10. | Zrnić | Marko |
11. | Zrnić | Jelena |
Našu školu ove godine predstaviti će Marko Zrnić i Leona Vincek, te Karlo Vugrin i Janko Klapež.
Naši učenici sudjeluju kao Školski tim
• Kategorija: 7. i 8. razred
Učenici za Smotru biosigurnosti – biozaštite izrađuju plakate (postere) koji predstavljaju njihov učenički istraživački poster na zadane teme.
Prijedlozi tema postera:
- i 8. razredi
- Trovanja hranom-koje namirnice su najčešći krivac?
- Dezinficijensi-vlastita izrada i njihova učinkovitost
- Klimatske promjene i pojava zaraznih bolesti
Učenici će izrađivati poster.
Poster predstavlja rezultat istraživačkog rada na zadanu temu i radi se po uzoru na znanstvene postere. Sadržavat će uvodni dio, razradu teme, predstavljanje rezultata istraživanja i zaključak te priloge poput fotografija, dijagrama i sl. koji predstavljaju rezultate rada.
Elemente vrednovanja postera i video rad donosi Državno povjerenstvo i sastavni su dio propozicija za održavanje smotre Biosigurnost i biozaštita. Poster će biti primjeren uzrastu učenika i u skladu sa znanjima i vještima učenika.
Nakon postera izraditi će i videorad koji predstavlja snimku prezentiranja postera tj. izlaganje učenika na odabranu temu.
U radu sudjeluje deset učenika 7. a i b razreda IV. OSNOVNE ŠKOLE VARAŽDIN dok će školu predstavljati dva tima od dvoje učenika kako je zadano u uputama.
Tim 1. Marko Zrnić i Leona Vincek – tema koju su obradili je Dezinficijensi-vlastita izrada i njihova učinkovitost
Tim 2. Janko Klapež i Karlo Vugrin- tema koju su obradili je Trovanja hranom-koje namirnice su najčešći krivac?
Organizatori
Ministarstvo znanosti i obrazovanja Agencija za odgoj i obrazovanje
Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu Hrvatskog liječničkog zbora
Predsjednica Državnoga povjerenstva
mr. sc. Maja Kassa OŠ Vijenac
Vremenik smotre
Međužupanijska smotra: 2. ožujka 2023. (četvrtak)
Državna smotra: 8.-10. svibnja 2023. (ponedjeljak-srijeda)
MEĐUŽUPANIJSKA SMOTRA UČENIČKIH RADOVA “BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA”
Online predstavljanje učeničkih radova
Radovi učenika dostupni su na poveznici
Plakat u digitalnom obliku i video rad za Međužupanijsku smotru iz IV. OSNOVNE ŠKOLE VARAŽDIN, Kategorija: 5. i 6. razred
Naziv škole: IV. OSNOVNA ŠKOLA VARAŽDIN
Županija: VARAŽDINSKA ŽUPANIJA
Mjesto: VARAŽDIN
Ime i prezime učitelja/nastavnika mentora: MARJANA BORŠĆAK-SUDEC
Ime i prezime učenika, razred: LANA ADLAŠIĆ, PAULA BOSILJ, MIA KOZJAK
Dragi učenici na ovoj poveznici možete pogledati izložbu radova.
https://nkg-zagreb.hr/2022/03/15/meduzupanijska-smotra-ucenickih-radova-biosigurnost-i-biozastita/
Link za videozapis učenica naše škole
https://drive.google.com/drive/folders/1-9SoVZG7DzMWXeyx7EFq9wA0f7IDKdx8?usp=sharing
NOSITELJ je učiteljica prirode i biologije Marjana Boršćak- Sudec
U ovaj projekt su uključeni zainteresirani učenici šestih razreda.
CILJEVI ovog projekta:
– Upoznati učenike s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti
– Analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije
– Upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja
– Razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi
– Osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru
– Popularizirati znanost i istraživanje (STEM područje)
– Razvijati interes za znanost i istraživanje u STEM području kroz istraživački rad
– Razvijati suradnički odnos među učenicima, učenicima i mentorima te učenicima i roditeljima
– Razvijati i usavršavati digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija, dijagrama i kvizova
– Poticati i razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine –
– Razvijati kreativne načine izražavanja – Stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika
Biosigurnost i biozaštita (Kahoot kviz)
O PROJEKTU:
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 5. i 6. razreda i 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima, nastavnicima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Svi scenariji Poučavanje je prilagođeno i mogućoj nastavi na daljinu.
Biosigurnost u školama – NAMJENA PROJEKTA
Osnovne škole: Projekt Biosigurnost i biozaštita je namijenjen učenicima 5. i 6. razreda te 7. i 8. razreda osnovne škole
Srednje škole: Projekt Biosigurnost i biozaštita je namijenjen učenicima od 1. – 4. razreda u četverogodišnjim školama ili od 1.- 3. razreda u trogodišnjim školama
Učitelji i nastavnici: Projekt u školi su realizirali učitelji i nastavnici Biologije ili STEM područja, stručni suradnici i dr.
Aktivnosti i metode:
– istraživačka nastava
– učenje putem rješavanja problema
– učenje putem video-materijala
– praktični rad
– unos, obrada i analiza podataka
– online učenje, rješavanje online kvizova i upitnika
– izrada grafičkih priloga (dijagrama i kartograma)
– fotografiranje svih faza projekta
– izrada plakata, prezentacija i web stranice projekta
– organizacija završne prezentacije rezultata projekta
– sudjelovanje u vrednovanju
– sudjelovanje u edukacijama i radionicama
Očekivani rezultati
– oblikovan način razmišljanja i ponašanja učenika kao odgovornih članova društva vezanih uz osobno zdravlje i zdravlje drugih ljudi
– primjena znanja o opasnim uzročnicima, prevenciji i zaštiti od istih
– razvijena ekološka svijest učenika i interes za ekologiju
– razvijen interes za istraživački rad i STEM područje
– razvijene digitalne kompetencije vezane uz programiranje, mjerenje, unos, obradu, analizu i prezentaciju podataka
– razvijen suradnički odnos učenika, mentora i roditelja
– razvijene komunikacijske i prezentacijske vještine
Stručni suradnici u projektu:
- Andreja Dorić, prof. Biologije i Kemije, učiteljica savjetnica, OŠ Darda, Darda suradnica na izradi kulikuluma i autor preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda
- Vesna Vrbošić, prof., ravnateljica OŠ Vijenac, Osijek
- Dr. sc. Ljiljana Žmak, dr. med, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu
- Dinko Kralik, dr. vet. med., Poljoprivredna i veterinarska škola, Osijek
- Dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, Hrvatski zavod za javno zdravstvo
- Svetlana Tomić, prof. Matematike i Fizike, OŠ Laslovo, Laslovo
- Luna Jelavić, III. gimnazija, Osijek
Tijekom provođenja pilot-projekta planirano je uključivanje više stručnjaka s biomedicinskog područja te učitelja STEM područja
Evaluacija projekta:
Evaluacija projekta provodi se tijekom svih faza projekta kako bi se poboljšala njegova uspješnost.
U evaluaciji sudjeluju svi sudionici projekta: voditelji, učitelji i nastavnici, vanjski suradnici i učenici, a provodi se putem evaluacijskih listića, upitnika, rubrika za vrednovanje i dr.
Završno vrednovanje projekta provest će se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje
LITERATURA i edukacija:
Planirane edukacije učitelja i nastavnika u školskoj godini 2021./2022.:
- edukacija – Predstavljanje projekta ravnateljima osnovnih i srednjih škola (23. 08. 2021. – online, webinar u organizaciji Klinike za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević, Hrvatskog društva za biosigurnost i biozaštitu, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Osnovne škole Vijenac)
- edukacija – Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj (24. i 25. 08. 2021.)
- edukacija – Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj (svibanj 2022.)
- edukacija – Biosigurnost u školama u organizaciji Agencija za odgoj i obrazovanje – Državni stručni skup za učitelje i nastavnike – voditelje projekta u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj
SMOTRA-BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
Prijavili smo se za sudjelovanje na smotri Biosigurnost i biozaštita.
Na smotri učeničkih radova, u okviru projekta Biosigurnost i biozaštita, pravo sudjelovanja ima tim naše škole u kojem sudjeluju tri učenice 6. b razreda sudionica projekta pod mentorstvom učiteljice prirode Marjane Boršćak-Sudec. Iste učenice sudjeluju i na međužupanijskoj i na državnoj smotri (ako budu pozvane).
Naše učenice sudjeluju kao Školski tim
• Kategorija: 5. i 6. razred
Prijedlozi tema postera:
5. i 6. razred
• Hrana i voda-kako ih učiniti sigurnima?
• Kako spriječiti i liječiti zarazne bolesti
• Vlastiti dom kao izvor zaraze
Učenice će izrađivati poster.
Poster predstavlja rezultat istraživačkog rada na zadanu temu i radi se po uzoru na znanstvene postere. Sadržavat će uvodni dio, razradu teme, predstavljanje rezultata istraživanja i zaključak te priloge poput fotografija, dijagrama i sl. koji predstavljaju rezultate rada.
Elemente vrednovanja postera i video rad donosi Državno povjerenstvo i sastavni su dio propozicija za održavanje smotre Biosigurnost i biozaštita. Poster će biti primjeren uzrastu učenika i u skladu sa znanjima i vještima učenika.
Nakon postera izraditi će i videorad koji predstavlja snimku prezentiranja postera tj. izlaganje učenica na odabranu temu.
U radu sudjeluje šest učenika 6. b razreda IV. OSNOVNE ŠKOLE VARAŽDIN dok će školu predstavljati jedan tim od tri učenice kako je zadano u uputama.
Organizatori
Ministarstvo znanosti i obrazovanja Agencija za odgoj i obrazovanje
Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu Hrvatskog liječničkog zbora
Predsjednica Državnoga povjerenstva
mr. sc. Maja Kassa OŠ Vijenac
Vremenik smotre
Međužupanijska smotra: 15. ožujka 2022. (utorak)
Državna smotra: 11. i 12. svibnja 2022. (srijeda-četvrtak)
Škola domaćin Državne smotre Osnovna škola Vijenac, Osijek.