Razvoj medijske i emocionalne pismenosti u 1. razredu
Autor: Vlatka Antolić, 22. 12. 2022.
U medijima emocije igraju vrlo važnu ulogu. Različiti medijski sadržaji, programi ili prizori mogu nas nasmijati, naljutiti, dosađivati nam ili pak nas posebno dojmiti. Dio medijske pismenosti upravo je prepoznavanje metoda kojima se utječe na naše emocije, kao i prepoznavanje važnosti emocija u vlastitim medijskim sadržajima. Školska knjižničarka je na tu temu provela niz aktivnosti s učenicima 1. razreda, uz pomoć materijala „Mediji i emocije“ koje je napravio Nacionalni audiovizualni institut (uz partnere) u Finskoj. Provo je na redu bilo čitanje priče „Emocije u pokretu“. Cilj je bio potaknuti misli i maštu kako bismo se prisjetili koliko različitih vrsta emocija susrećemo svaki dan. Nakon toga su uslijedili zadaci „Zaraza emocija“ i „Kako izgledaju emocije“. Učenici su se jako dobro snašli u ovoj igri i to zorno prikazali velikim osmjesima. Nakon toga je slijedila aktivnost „Slike nam pričaju priču“ za što smo se poslužili starim časopisima, škaricama i ljepilom. Svrha ove aktivnosti je bila proučavanje emocionalnih stanja interpretacijom držanja tijela i izraza lica ljudi s fotografija...
Zatim je krenuo razgovor o medijima. Što su mediji i medijski sadržaj, kako se služiti medijima i sl. Tu je nastao kutak za raspravu gdje se raspravljalo o medijima, tragalo za medijskim uređajima i odrađivao zadatak „Fotografiraj i prepoznaj nos“.
Školska knjižničarka je tada pročitala slikovnicu „Medijska pismenost za najmlađe“ kako bi djeca bolje razumjela razliku između svijeta medija i stvarnog svijeta.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |