Projekti knjižnice 2016./2017.
Projekti knjižnice 2017./2018.
Projekti knjižnice 2018./2019.
Projekti knjižnice 2019./2020.
Projekti knjižnice 2021./2022.
Projekti knjižnice 2022./2023.
Projekt - Voće i povrće moga kraja
Godina čitanja: knjižničari su ostvarili projekt na razini školskih knjižničara Hrvatske i zajedničkoj web-stranici, na kojoj je također i doprinos knjižnice OŠ Đurmanec: https://sites.google.com/view/skolskek-u-godinicitanja/vijesti-iz-%C5%A1kolskih-knji%C5%BEnica
Tim povodom tiskana je i brošura: https://www.azoo.hr/app/uploads/2022/02/Godina-%C4%8Ditanja-u-%C5%A1kolskim-knji%C5%BEnicama.pdf
Projekti knjižnice 2022./2023.
Istraživački rad - Čitalačke navike učenika OŠ Đurmanec 2022./2023. (prilog)
KIMOO:
1. RAZRED
Tema: Knjižnica – mjesto poticanja čitalačke i informacijske pismenosti
Ključni pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar, slikovnica, knjiga
Obrazovna postignuća: upoznati knjižnični prostor i školskoga knjižničara, izvore znanja i čemu oni služe; naučiti posuđivati, čuvati i vraćati knjige na vrijeme; razvijati sposobnost promatranja, zapažanja i slobodnog iznošenja vlastitog mišljenja; razlikovati knjižnicu od knjižare.
2. RAZRED
Tema: Dječji časopisi
Ključni pojmovi : poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika
Obrazovna postignuća : prepoznati i imenovati dječje časopise; razlikovati dječji tisak od dnevnog tiska i časopisa; prepoznati rubriku i odrediti poučava li nas ili zabavlja; razlikovati časopise prema vremenu izlaženja; čitati dječje časopise.
Pismena priprema nastavne jedinice se nalazi u prilogu.
3. RAZRED
Tema: Korištenje enciklopedije
Ključni pojmovi: enciklopedija, sadržaj, kazalo
ISHODI UČENJA: prepoznati vrstu enciklopedije, naučiti se služiti pomagalima koja se nalaze u enciklopedijama, razlikovati bitne od nebitnih informacija, vježbati usmenu prezentaciju rezultata istraživanja.
https://edutorij.carnet.hr/materijali/4281301
Pismena priprema nastavne jedinice se nalazi u prilogu.
Tema: PUT OD AUTORA DO ČITATELJA
Ključni pojmovi: knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj
Obrazovna postignuća: imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige; prepoznati dijelove knjige ( naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik); znati pronaći podatke u knjizi; samostalno čitati književno-umjetničke tekstove.
4. RAZRED
Tema: Referentna zbirka ili priručnici
Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas
Obrazovna postignuća: poznavati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja; prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima; znati pronaći, izabrati te primijeniti informaciju.
Tema: KNJIŽEVNO-KOMUNIKACIJSKOINFORMACIJSKA KULTURA
Ključni pojmovi: književno-umjetnička djela, znanstveno-popularna i stručna literatura, čitalačka kultura
Obrazovna postignuća: razlikovati književni tekst od znanstvenopopularnog i stručnog; osjećati ljepotu književne riječi i spoznati njezinu vrijednost u životu čovjeka; služiti se znanstveno-popularnim tekstom.
5. RAZRED
Tema: Organizacija i poslovanje školske knjižnice
Ključni pojmovi: signatura, autorski i naslovni katalog
Obrazovna postignuća: učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature; zna objasniti kataložni opis i pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga; za svoj upit zna se obratiti i gradskoj/narodnoj knjižnici.
6. RAZRED
Tema: Mrežne stranice (Internet) i UDK
SAMOSTALNO PRONALAŽENJE INFORMACIJA
Ključni pojmovi: uvod u UDK , popularno-znanstvena i stručna literatura
Obrazovna postignuća: razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela i prema njoj znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici; služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave.
PREDMETNICA – put do informacije
Ključni pojmovi: katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici
Obrazovna postignuća: samostalno rabiti predmetnicu, izabrati tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadaća.
7. RAZRED
Tema: Referentna zbirka na različitim medijima i Mjesec knjiga i knjižnica
Tema: Časopisi na različitim medijima
Tema: Pravilna prehrana i tjjelovježba / Poremećaji prehrane - u sklopu projekta Vrtim Zdravi Film
ČASOPISI na različitim medijima
Ključni pojmovi : tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat
Obrazovna postignuća: izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija; znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga; usvojiti citiranje literature pri izradi referata ili zadaća istraživačkog tipa; razumjeti važnost i svrhu pravilnog citiranja literature u tijeku pisanja samostalnog rada; usvojiti pojam autorstva (poštivati intelektualno vlasništvo u uporabi i kreiranju informacija).
ON-LINE KATALOZI
Ključni pojmovi: e-katalog ili on-line katalog
Obrazovna postignuća: pretraživati fondove knjižnica putem e kataloga; znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status; samostalno uočiti koje knjige nekog autora ima knjižnica; pretraživati pomoću UDK oznake i pomoću predmetnice; prepoznati školsku knjižnicu kao dio globalne informacijske mreže te vrijednost kvalitetne informacije u svakodnevnom životu.
8. RAZRED
Tema: U potrazi za knjigom (Online katalozi i Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica)
Ključni pojmovi: Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica; on-line katalog i on-line informacija
Obrazovna postignuća: razumjeti sustav i poslovanje pojedinih vrsta knjižnica u RH i u svijetu; znati samostalno pretraživati fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili izvora informacija za samostalnu izradu učeničkog rada.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |