The soul of Countries - This Project helps students and teachers to discover new cultures via songs, traditional dances,costumes, festivals, cuisine etc... Thus , each Project partner will be able to improve emphaty, using technology with web tools, developing the language, interculturality and looking differently to World.
Predstavljanje škole: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=iZdus7GF2jw
Predstavljanje učenika: https://padlet.com/vlatkica_jagic/dzoevbib868w
Omiljeni recepti naših učenika: https://www.youtube.com/watch?v=vO9i4n4PNcA
Učenici u nošnjama: https://padlet.com/vlatkica_jagic/33jd7nzkn2dj
Tradicionalan ples - učenici : https://www.youtube.com/watch?v=7dk4L4kFTwQ
Festivali / običaji: https://padlet.com/vlatkica_jagic/cfivm061nsel https://twinspace.etwinning.net/46223/forums/forum/51347/topic/559382
Diseminacija projekta:Ovaj projekt je uvelike pomogao učenicima i učiteljima da otkriju nove kulture putem pjesama, tradicionalnih plesova, nošnji, festivala, kuhinje itd... Time je svaki partner projekta proširio empatiju među učenicima, koristeći tehnologiju s web alatima, sudjelovanjem u raznim kreativnim aktivnostima razvijajući jezik, interkulturalnost ...
Završni rad: e-knjiga: https://issuu.com/net44/docs/issuu
It's Christmas time! - The aim of the project is for young English language learners (11-12 years old ) to be able to communicate, integrate and interact with young learners from other countries so as to obtain more confidence in their speaking skills with Christmas spirit. A web page/blog is going to be created so as to publish all the works (presentations, photos, videos, songs).
Diseminacija projekta:
Korisnici projekta - mladi učenici engleskog jezika (11-12 godina) uvježbali su bolju komunikaciju s projektnim partnerima kroz razne suradničke aktivnosti. Integrirali su se i komunicirali s mladim učenicima iz drugih zemalja kako bi stekli više povjerenja u svoje govorne vještine u božićnom duhu. Izradili smo web stranicu/blog na kojoj su objavljeni svi radovi (prezentacije, fotografije, video zapisi, pjesme).
https://issuu.com/575214/docs/the_christmas_recipe_book
The hero of my childhood - Project aimed at 12-14 years old teenagers. Students present the hero from their favourite book/cartoon, make some posters, movies, act like their hero. Students change their experience
Ivana Brlić - Mažuranić (video): https://www.youtube.com/watch?v=YUCFNBNn2x8
Sweet life without sugar - Our aim is to provide a healthy and peaceful life for individuals by Reducing the consumption of sugar in our lives.
Diseminacija projekta: Naš cilj je bio osigurati zdrav i miran život za pojedince smanjenjem potrošnje šećera kroz razne edukacije i suradničke aktivnosti. Istraživali smo utjecaj šećera na organizam, bolesti koje nastaju zbog konzumacije šećera; proučavali smo koliko šećera ima u kojim namirnicama, gdje se sve nalaze sakriveni šećeri i sl...
Završni proizvod:
eTwinning calendar of friendship 2018 - 12 partners from different countries will create a calendar of friendship. Each school will prepare one page (month) for our calendar. This page will be dedicated to culture and traditions,customs and holidays which are celebrated in the pupils' native country. The first side of the page will be illustrated by photos. For example, if we prepare September page, we will use the photos with autumn landscapes. Other side of the page will contain the short descriptions of the holidays.
Diseminacija projekta:12 partnera iz različitih zemalja izradilo je kalendar prijateljstva. Svaka škola je pripremiti jednu stranicu (mjesec) za naš kalendar. Svaka stranica je posvećena kulturi i tradiciji, običajima i praznicima koji se slave u domovini učenika. Prva strana stranice je ilustrirana fotografijama.
Naslovnice - zbirno: https://twinspace.etwinning.net/45249/pages/page/282425
Naslovnica kalendara: https://twinspace.etwinning.net/45249/pages/page/303137
Stražnja strana naslovnice: https://twinspace.etwinning.net/45249/pages/page/303140
Prednja strana zadnje stranice kalendara: https://twinspace.etwinning.net/45249/pages/page/303141
Stražnja strana zadnje stranice kalendara: https://twinspace.etwinning.net/45249/pages/page/303147
Stranice po mjesecima: https://twinspace.etwinning.net/45249/pages/page/314750
Vrtim zdravi film - Nestlé "Vrtim Zdravi Film" projekt je prvi put pokrenut u Hrvatskoj u 2011. godini u suradnji sa Hrvatskim školskim sportskim savezom, a dio je globalne Nestlé inicijative „Healthy Kids“. Cilj projekta "Vrtim Zdravi Film" je edukacija učenika o zdravim životnim navikama s težištem na pravilnoj prehrani i važnosti svakodnevnog bavljenja tjelesnom aktivnošću.
Projekt svake godine obuhvaća sve veći broj učenika diljem Hrvatske te se nadograđuje ovisno o povratnim informacijama dobivenim od profesora koji provode edukaciju, rezultatima anketa te smjernicama relevantnih institucija - Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Agencije za odgoj i obrazovanje koje su uključene u projekt od samih početaka.
Podršku projektu dali su vrhunski hrvatski sportaši: Zoran Primorac, Filip Ude, David Šain, Martina Zubčić, Snježana Pejčić, Ivan Horvat, Aleksej Puninski, Ana Herceg, Gordan Kožulj, Marko Arapović, Dario Šarić, Nika Fleiss, Ivana Krkljuš i Valentina Jurić.
Projekt je 2013 dobio Grand PRix, nagradu Hrvatske udruge za odnose s javnošću za izvrsnost u osmišljavanju i provedbu projekata vezanih za strateške komunikacije i odnose s javnošću, u kategoriji društveno odgovornog poslovanja.
Voda - izvor života
Video uradak: https://youtu.be/syIpCFHGW-k
TRAVEL WITH FLAGS - Each students knows about his/her own flag. They collect informations about colours and features of flags. What do the colours of the flags mean? What do the symbols on the flags mean? Students prepare their own flags by using different art activities and Web.2.0 tools. The flags, which are prepared by students are divided equally and are sent to the other partners.
Students will make and prepare their own flags by using different art activities.
Students give the information of the flags.The information is related to the flags' colours and features. Then students will make videos by using this informations. All materials will be shared on twinspace. The flags which students make and prepare will be sent the other partners by posting. A special corner will be created at school for showing all the creations and flags of other countries. Partners will share all materials on twispace , then post their flags to other partners.
The project will start in March and close in June.
Diseminacija projekta: Učenici su izraditi i pripremili vlastite zastave koristeći različite likovne aktivnosti.
Učenici su istražili i predstavili podatke o zastavama. Podaci su se odnosili na boje i obilježja zastava. Zatim su izradili video zapise koristeći te informacije. Svi materijali su se dijelili na twinspaceu. Zastavice koje su učenici izradili i pripremili poslane su poštom ostalim partnerima. U školi smo napravili poseban kutak za izlaganje svih kreacija i zastava drugih zemalja. Partneri su podijeliti sve materijale na twispaceu, a zatim objavili svoje zastavice drugim partnerima.
Projekt je započeti u listopadu i završio u lipnju.
Go Europe - Encouraging intercultural dialogue among young people from different countries can give them a better understanding of everything that surrounds them and, consequently, lead to a more cooperative and supportive future society. In addition, Dr. Carsten Witt has recently started walking across Europe from Lisbon to Tallin.
It is common to hear that people have short memories. Young people ignore historical facts that have marked the lives of millions of people. Do not ignore the past to better understand the present is a positive idea. After the Second World War, Europe became a place of freedom, solidarity...
Projekti poticanja čitanja - RN:
"Čitajmo, čitajmo" - je projekt koji se provodi u 4. razredu kako bi se potaknulo učenike na čitanje popularno - znanstvene literature. Često ta literatura (za djecu) ostane nekako sa strane, manje se o njoj piše pa onda i djeca rjeđe posežu za takvim slikovnicama i knjigama. No, jako je važno da djeca čitaju i takve knjige jer na taj način uče o svijetu oko sebe, povijesti i znanosti.
Knjižničarka, za početak, odabire 7 knjiga iz kategorije popularno-znanstvene literature i predstavlja ih učenicima. Svaki učenik ima zatim priliku (kroz 7 dana) pročitati odabrane knjige i zabilježiti što mu se najviše svidjelo. Nakon toga planira se susret u knjižnici gdje će se odabrati drugi set knjiga.
"Čitajmo mi, u obitelji svi" - Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi!“ roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. Projektom se promiče razvoj čitalačkih vještina kao sastavnice cjeloživotnog učenja.
Roditeljima se ne skreće pozornost samo na važnost čitanja nego ih se vrlo učinkovito pridobiva da u pet dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti.
"Čitajmo zajedno" - je projekt kojim se nastoji potaknuti čitanje kod učenika trećih razreda. No, ne samo kod učenika nego i njihovih obitelji. Zato što je čitanje i poticanje čitanja važno u socijalnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju djeteta.
Čitanje djetetu aktivnost je u kojoj može sudjelovati bilo koji od članova obitelji, a donosi brojne prednosti za njegov daljnji razvoj.
Učenici 3. razreda su tako dobili ruksak sa zanimljivim knjigama koje nose svojim kućama i tamo mogu u tišini svoga doma prolistati dobivene knjige i čitati ih zajedno sa svojom obitelji. Kad vraćaju ruksak u školu imaju priliku podijeliti svoje dojmove sa svojim prijateljima, knjižničarkom i učiteljicom. Na kraju projekta održava se kviz u knjižnici o važnosti čitanja.
"Čitajmo stripove i časopise" - dučenici olaze u knjižnicu na radionice stvaranja časopisa i stripova. Cilj radionica je uvođenje djece u svijet različitih literatura jer su se do 2. razreda najčešće susretali sa slikovnicama. Časopisi i stripovi su djeci veoma zanimljivi pa se koristi prilika kako da kroz njih nauče nove komunikacijske vještine i još više zavole čitanje. Uz časopise i stripove učimo empatiju, toleranciju, prikazujemo lektirnu građu i na zanimljiv način razvijamo razne vještine. Proučavamo i upoznajemo se s digitalnim alatima koji nam pomažu pri izradi stripova.
"Rastimo uz bajke" - Učenici, nakon upoznavanja knjižnice, uče kako treba postupati s knjigama, smišljaju pravila ponašanja u knjižnici i nakon toga kreću u svijet bajki. Jednom tjedno učenici dolaze na sat čitanja u knjižnicu. Knjižničarka odabere priču koju im zatim pročita, prepriča ili prikaže putem projekcije. Nakon razgovora, učenici crtaju najdraži lik, događaj i sl. Ponekad priči mijenjaju kraj ili dodaju nove likove koji nadopunjuju tijek priče. Jedan sat učenici preuzimaju ulogu pripovjedača... Uz pomoć kockica pričalica zajedno smišljaju priču koju zatim ilustriraju i crteže stavljaju na pano. U veljači se planira piknik uz dobru knjigu i književni susret. Cilj projekta je poticati djecu na čitanje kako bi što ranije usvojila tu naviku jer se čitanjem proširuje vokabular, razvija kreativnost, empatija, koncentracija, komunikacijske vještine i sl.
Evaluacija projekata za poticanje čitanja:
Projektima za poticanje čitanja se razvija i kultura provođenja slobodnog vremena učenika. Cilj je: poticati radost čitanja, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, motivirati učenike za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a. Poticati druge učenike škole, lokalnu zajednicu i širu javnost na razvijanje kulture provođenja slobodnog vremena; osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva.
Izvedba:
Osmišljavanje i provođenje programa poticanja čitanja u školskoj dobi (osnovna škola)
Poticanje učitelje da u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s djecom koriste sadržaje i metode koje potiču kvalitetno čitanje i sklonost čitanju
Promjena programa u predmetnoj nastavi (hrvatskog jezika i svih ostalih predmeta gdje je to prikladno) tako da svojim ciljevima, ishodima i sadržajima izravno promiču i osnažuju razvoj potrebe za čitanjem, kritičkog čitanja i čitanja iz užitka.
Sustavno opremanje školske knjižnice knjigama koje će učenici čitati iz užitka
Prezentacija projekta tijekom kolovoza. Poziv je bio upućen učiteljicama razredne nastave i hrvatskog jezika. Rujan smo posvetili upoznavanju sa školskom knjižnicom (za one najmlađe), bontonom i predstavljanjem knjiga za čitanje u slobodno vrijeme. Tijekom školske godine nizale su se brojne projektne aktivnosti. Učenici su i sami mogli izabrati nekoliko dodatnih aktivnosti kojima smo obilježiti prigodne dane. Predloženi datumi:
• MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI – 8. rujna
• MEĐUNARODNI MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA – 1.-31. listopada
• MJESEC HRVATSKE KNJIGE (15. listopada – 15. studenog)
• DAN HRVATSKIH KNJIŽNICA – 11. studenog
• SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS - veljača
• MEĐUNARODNI DAN DARIVANJA KNJIGA – 14. veljače
• SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA BAJKI – 26. veljače
• SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA – 20. ožujka
• NOĆ SA ANDERSENOM – 27. ožujka
• MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE – 2. travnja
• DAN HRVATSKE KNJIGE – 22. travnja
• SVJETSKI DAN KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA – 23. travnja
Izvješće provedenih projekata za poticanje čitanja
Svrha projekata:
Osnovna svrha projekata je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog poticanjem čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim izvorima. Promicati hrvatski identitet.
Ciljevi projekata:
⋄ promicanje i poticanje čitanja naglas
⋄ unaprjeđivanje čitalačkih sposobnosti i vještina
⋄ razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas
⋄ razvoj različitih vrsta pismenosti
⋄ promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
⋄ bogaćenje vokabulara i razvoj kritičkog mišljenja
⋄ kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
⋄ ovladavanje metodama istraživačkog rada
⋄ promicanje čitanja časopisa i stripova, razvoj kreativnosti i socijalnih vještina radom u grupama
⋄ razvijanje ljubavi prema knjizi i posjećivanju knjižnice
⋄ upoznavanje sa znanstveno-popularnom građom
Obrazloženje ciljeva:
S učenicima uvježbavati različite tehnike čitanja s ciljem poboljšanja brzine, točnosti i izražajnosti čitanja i razumijevanja pročitanog. Bogatiti učenički vokabular i razvijati kritičko mišljenje. Razvijati njihova znanja i sposobnosti u različitim vrstama pismenosti. Kroz kurikul međupredmetnih tema i uz suvremene metode učenja i poučavanja (prilagođavajući ih različitim stilovima učenja) usmjeravati prema razvoju kompetencija kao međusobno povezanog sklopa znanja, vještina i vrijednosti. Razvijati ljubav prema pisanoj riječi i promovirati nacionalni identitet. Unaprijediti metode istraživačkog rada i javnog nastupa.
Diseminacija projekata: Svi naši rezultati rada redovito su dokumentirani i vidljivi na web stranici škole. Stranica škole je naš najveći i najvažniji rezultat rada, riznica je korisnih ideja i primjera prakse javno dostupnih i na raspolaganju svima. Projektne aktivnosti su prezentirane na mrežnim stranicama poput vijesti i u navigaciji Projekti te se tako pridonijelo još više vidljivosti projekata.
Zaključak: Ovi projekti nastali su kao rezultat promišljanja o tome kako su današnja djeca slabije motivirana za čitanje te isto doživljavaju kao obavezu. Raznolikim i kreativnim aktivnostima čitanja koje smo osmislili i provodili doprinijeli smo provođenju strategije poticanja čitanja kojoj je cilj stvaranje poticajne atmosfere radosti čitanja, razvijanje kulture čitanja i čitalačke pismenosti, osposobljavanje čitatelja za aktivno i kritičko čitanje i uopće razvijanje svestrane stvaralačke ličnosti spremne na izazove 21. stoljeća. Najveći rezultat projekta su sretni i zadovoljni učenici koji čitanje doživljavaju kao zadovoljstvo, zabavu i ugodu.
Provedbom opsežnih istraživanja o čitanju u našoj školi (svake 4 godine) dolazimo do zaključka da s učenicima treba i dalje kontinuirano raditi na promicanju čitanja jer je vidljiv pomak u razvijanju čitalačkih navika što je i krajnji cilj ovih projekata. Učenici su i dalje skloni čitanju kraćih djela, no među njima se probudio interes za čitanje djela za razonodu i za znanstveno-popularnu literaturu što je i bio jedan od ciljeva.
Školski projekt Voće i povrće našega kraja: http://os-djurmanec.skole.hr/skola/projekti
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |