Trećaši istraživači
Učenici trećeg razreda Matične škole, dana 14. travnja 2016. godine, postali su mali istraživači i sudjelovali su u izvedbi pokusa kako bi ih detaljno proučili pod vodstvom učiteljice Gordane Drabik. Učenici su uspješno i na zanimljiv način usvojili ključne pojmove. Kako im je bilo? Uvjerite se sami!
Pokus je pojava koju su istraživači umjetno izazvali da bi je proučili. Predviđali su što će se u kojem pokusu dogoditi, zapisivali svoja opažanja i na osnovu viđenog donosili zaključke. Uporabljen je bio raznovrstan pribor: termometar, kuhalo za vodu, čaše, tanjuri, žličice, led, materijali kao što su kamen, spajalice, kreda, najlon, drvo, papir, spužva i sl. te različite tvari: šećer, sol, cedevitu, senf, limunsku kiselinu, ulje.
1. POKUS - Kakva je tekućina VODA?
Tri čaše i tri „kušača“ - Voda je tekućina bez boje, okusa i mirisa.
2. POKUS - Otapamo različite tvari u vodi i promatramo
Otapali smo šećer, sol, cedevitu, senf, limunsku kiselinu u vodi. Voda otapa različite tvari.
3. POKUS - Otapamo različite materijale u vodi i promatramo
Pokušali smo otopiti kamenčiće, spajalice, drvo, najlon, ali i ulje. Voda ne otapa kamenčiće, spajalice, drvo, ni najlon, ali ni ulje – ulje uvijek ispliva na površinu.
4. POKUS - Istražujemo koji materijali upijaju vodu, a koji ne.
U tanjuriće s vodom stavili smo papirnu maramicu, kredu, najlon, spužvu i promatrali. Spužva, papir i kreda upijaju vodu, a najlon ne.
5. POKUS - Pretvaramo vodu u vodenu paru i u led
Zagrijavali smo vodu i promatrali što se događa. Voda se isparava u obliku vodene pare. Temperatura ključale vode, tj. vrelišta je 100 stupnjeva Celzijusa. Vodu smo prethodno stavili u zamrzivač i dobili ledene kocke, izmjerili smo i doznali temperaturu ledišta koja iznosi 0 stupnjeva Celzijusa.
« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Dnevni tisak |
Učenje |