____________________________________________________________ DAN SIGURNIJEG INTERNETA
Autor: Orest Graljuk, 7. 2. 2024. 07:17
6. veljače učenici 4.d obilježili su Dan sigurnijeg interneta u svom razredu.
Podsjetili su se svih pravila ponašanja na internetu koja su do sada naučili i objedinili ih na plakatima. Odigrali su i kviz u organizaciji Centra za sigurniji interneta.
Rezultate održane radionice su prikazali na panou ispred svoje učionice.
[više]

Zašto govorimo o toj temi?
Mnogo je pozitivnih utjecaja koji internet čine djeci i mladima tako privlačnim, kao npr.:
- aktivno sudjelovanje
 - mnoštvo informacija do kojih se brzo i lako dolazi
 - učenje
 - nove ideje i sadržaji
 - zabava
 - socijalna interakcija i personalizirani sadržaji.
 

Ali, istovremeno internet krije i mnoge rizike:
- negativan utjecaj na koncentraciju i učenje
 - na san i prehranu
 - izloženost neprimjerenim sadržajima, neistinitim ili nepotpunim informacijama
 - lošiju kvalitetu socijalnih odnosa i pretjeranu izolacija u stvarnom svijetu
 - ugrožavanje privatnosti ili sigurnosti
 - ovisnost o online igricama, kocki i klađenju i na kraju
 - e- nasilje.
 
Prema najnovijem istraživanju u Hrvatskoj:
- 1 od 4 djece u dobi 9-14 te 3 od 4 djece 15-17 u potpunosti ili uglavnom je zabrinuto za svoju sigurnost na internetu
 - 1 od 5 djece u dobi 9-17 u potpunosti ili uglavnom ne zna promijeniti postavke privatnosti na internetu
 - 1 od 10 djece u dobi 9-17 je u posljednjih godinu dana komuniciralo s osobama koje nisu upoznali uživo
 - više od 50% djece u dobi 9-17 je primilo povrjeđujuću ili neprimjerenu poruku (više od 1/3 djece od 9-11 godina)
 - 3 od 4 djece 9-11 se u posljednjih godinu dana neplanirano susrelo s fotografijom ili filmom nage osobe
 - 96% djece i mladih je na internetu 60-240 minuta na dan
 - 93% djece 11-18 godina ima profil na društvenim mrežama
 - 68% djece i mladih je otvorilo FB profil prije 13. godine
 - 50% mladih je na društvenim mrežama tijekom nastave.
 
http://newliteracyset.eu/moodle/pluginfile.php/299/mod_resource/content/3/NLS_O4_W5_Workshop_Critical_Thinking_And_Critical_Approach_To_Media.pdf - Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba
http://www.poliklinika-djeca.hr/istrazivanja/istrazivanje-o-iskustvima-i-ponasanjima-djece-na-internetu-i-na-drustvenoj-mrezi-facebook-2/
Odgovor na pitanje kako steći i zadržati povjerenje djece, a istovremeno ih zaštiti od rizika u virtualnom svijetu nije jednostavan. U vrijeme malih i mobilnih uređaja kojima oni mogu brzo i jednostavno pristupati internetu sve se više fokus s kontrole usmjerava na poučavanju djece i mladih sigurnom ponašanju na internetu. Zbog toga se, kao moguće rješenje, pojavljuje medijska pismenost koja osposobljava djecu i mlade, ljude općenito za kritičko razmišljanje i kreativno stvaranje široke palete poruka korištenjem slika, jezika, zvuka. Mnogi je autori smatraju ključnom vještinom 21. stoljeća.
Stoga je razumljivo da je područje Sigurnosti djece i mladih jedna od važnijih u radu naše škole unazad nekoliko godina.
Edita Bosnar, prof. pedagogije
Sigurniji internet za djecu 2017-2018.pdf
Sigurniji internet za djecu 2018-2019.pdf
Sigurniji internet za djecu 2019-2020.pdf
Sigurniji internet za djecu i mlade 2020.-2021..pdf
Sigurniji internet za djecu i mlade 2021.-2022..pdf
Sigurniji internet za djecu i mlade 2022.-2023..pdf
Sigurniji internet za djecu i mlade 2023.-2024.pdf












