Mjesečeve zgode
Učenici drugog razreda završili su međunarodni projekt Mjesečeve zgode.
Na projektu je bilo uključeno preko stotinu učitelja, aktivno ih je sudjelovalo pedesetak.
Od davnina je Mjesec predmet ljudske znatiželje. Ljudi su maštali o Mjesecu, izmišljali različite priče, slikali Mjesec, pjevali o njemu. Ne postoji ni jedan dio ljudske povijesti gdje se Mjesec ne spominje. Upravo zbog svega toga, ljudi od davnina pokušavaju doći na Mjesec.
Apollo 11 je bila svemirska misija koja je 20. srpnja 1969. godine ostvarila čovjekov san i dovela prve ljude na Mjesec. Po prvi puta ljudska noga je kročila površinom Mjeseca. Prošle godine, 20. srpnja 2019. godine navršilo se točno 50 godina od toga događaja. Zbog toga je otvoren ovaj projekt. Autorice projekta su učiteljica Ivana Bašić iz OŠ Opuzen i Lidija Hatadi iz OŠ Dubrava, PŠ Farkaševac.
Projektom se nastojala razvijati dječja znatiželja, kreativnost i maštovitost. Utjecalo se na razvoj suradničkih i komunikacijskih vještina te poticalo liderstvo.
Plan projekta
Teme:
Upoznavanje i predstavljanje razreda
Promatranje Mjeseca
Izrada makete rakete
Istraživane putovanja na Mjesec
Pisanje priče o nepoznatom prijatelju
Slikanje i crtanje motiva o svemiru
Posjeta Tehničkom muzeju i Planetariju
Cilj:
Cilj projekta bio je upoznati učenike s prvim letom ljudi na Mjesec te njegovim posljedicama na cijeli ljudski rod. Kombinirajući različite metode i oblike rada u različitim nastavnim situacijama utjecati na razvoj dječje znatiželje, kreativnost i maštovitost.
Ishodi:
osr A.1.1.
Razvija sliku o sebi.
Vještine
Predstavlja se uz opis tjelesnih i osobnih karakteristika.
Uključuje se u ponuđene aktivnosti s vršnjacima.
osr A.1.3.
Razvija svoje potencijale.
Znanje
Opisuje svoje želje i interese.
Vještine
Slobodno izražava želje i interese čak i kad se razlikuju od želja i interesa drugih.
Stavovi
Važno je izraziti vlastite želje i interese.
osr A.2.1.
Znanje
Opisuje sebe kao člana svoga razrednog odjela i škole.
Vještine
Sudjeluje u zajedničkim aktivnostima u razrednome odjelu i školi.
Stavovi
Doprinos svakoga člana razredne zajednice dragocjen je.
odr A.1.3.
Uočava povezanost između prirode i zdravoga života.
Znanje
Prepoznaje važnost zdrave okoline i nabraja prednosti zdravoga života koje primjenjuje.
Vještine
Objašnjava kako je u prirodi sve povezano, može ispričati kako u obitelji njeguju naviku odlaska u prirodu i zdrav život.
Stavovi
Smatra da je za zdrav život važna priroda koja nije zagađena.
odr B.2.1.
Objašnjava da djelovanje ima posljedice i rezultate.
Znanje
Opisuje koje posljedice njegovo ponašanje ima na prirodu i ljude.
Vještine
Predviđa posljedice svojih postupaka i ponašanja.
Stavovi
Prihvaća odgovornost za svoje postupke i ponašanja.
PID OŠ B.2.3.
Učenik uspoređuje, predviđa promjene i odnose te prikazuje promjene u vremenu.
Razrada ishoda
Snalazi se u vremenu.
Uspoređuje nedavnu prošlost i sadašnjost i predviđa buduće događaje te promjene i odnose u budućnosti.
PID OŠ D.2.1.
Učenik prepoznaje različite izvore i oblike, prijenos i pretvorbu energije i objašnjava važnost i potrebu štednje energije na primjerima iz svakodnevnoga života.
Razrada ishoda
Navodi različite primjere prometnih sredstava i njihovih izvora energije.
Objašnjava načine uštede energije na koje sam može utjecati.
PID OŠ A.3.2.
Učenik prikazuje vremenski slijed događaja i procjenjuje njihovu važnost.
Razrada ishoda
Prikazuje vremenski slijed događaja na vremenskoj crti ili lenti vremena (desetljeće u životu učenika i njegove obitelji, stoljeće i tisućljeće na primjeru kulturno-povijesnih spomenika koje učenici mogu neposredno promatrati, važniji događaji i sl.) i procjenjuje njihovu važnost.
Ovo su samo neke od aktivnosti koje su učenici drugog razreda proveli u svome razredu:
Prvi dan škole
Razgovor o novom projektu i fotografiranje...
16. rujna 2019. godine na satu Likovne kulture razgovarali su o obrisnim i gradbenim crtama.
Nakon usvajanja osnovnih likovnih pojmova zadatak učenika bio je nacrtati Lajku, prvog psa u svemiru.
Obilježili su Svjetski dan svemira te izradili svoju zastavu koju bi ponijeli sa sobom na Mjesec.
Drugi tjedan su nastavili s aktivnostima i izradili svoje rakete.
U listopadu su posjetili Tehnički muzej i Planetarij.
Sudjelovali su u zajedničkoj izradi slikovnice.
Izradili su svoju priču Mjesečeva bajka.
Na satu Likovne kulture izradili su svemirske kacige za maskenbal.
U ožujku su promatrali Mjesec malenim teleskopom te Sunce sa zaštitnim naočalama.
Na kraju su imali videokonferenciju s OŠ Opuzen.
Zaključak
Učenici su s oduševljenjem radili na projektu. Veselili su se svakoj novoj aktivnosti te jedva čekali novu.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |