Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu
Autor: Jadranka Oberman-Sebenji, 4. 4. 2020.
Ministrica znanosti i obrazovanja donijela je 3. travnja Upute za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu. Ono što možemo istaknuti analizirajući upute je sljedeće: U prvom planu nam je svima dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama želimo potaknuti na učenje. Situacija u kojoj smo se svi zajedno našli stavila je pred nas veliki izazov provođenja nastave na daljinu koja zahtijeva od učitelja primjenu novih alata i kreativnost u poučavanju i vrednovanju, od učenika puno samostalnosti u učenju i dodatnu motivaciju, a od roditelja dodatni angažman i sudjelovanje. Stoga je iznimno važno, što naglašava i Ministrica, stvoriti i održati krug povjerenja između učitelja, učenika i roditelja. Klikom na "više" možete pročitati više o uputama Ministrice za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu.
„Roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavnog pokazatelja znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad…) i da računaju da će nastavnici i to uzimati u obzir.“
Posebno je i istaknuto da svi učenici trebaju u ovom razdoblju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali i da se očekuje da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, mogu pomoći djeci u razumijevanju zadatka, ali nikako da se angažiraju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika.
Ministrica nadalje navodi:
„Vrednujemo i zato da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika, poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem tako i s drugim učenicima.
U nastavi na daljinu koristit će se inovativne metode vrednovanja koje uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija, istraživačke radove, praktične radove, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade.
Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene iz svakog predmeta do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici.
Za predmete u školama koji se izvode s tjednom satnicom od četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dilemu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan ili ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja.
Zaključno, u ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te uslijed promjena okolnosti, možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali naglašavamo da one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja.
U tom duhu, molimo roditelje za strpljenje i suradnju!“
| « Rujan 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Školska liječnica: dr Ivana Balta Medicinska sestra: Barbara Šencaj
Adresa E pošte: zz-skolska-medicina-04-os@zzjzosijek.hr
Adresa: Drinska 8
Broj telefona: 225 752
Radno vrijeme: Ponedjeljak i utorak 13.00 - 20.00
Srijeda i četvrtak 7:00 - 14.00
| Učitelji |
| > Skole.hr |
| > eTwinning |
| > Ettaedu.azoo.hr |
| > Meduza CARNet |
| > CARNet alati |
| > CM liga |
| > Školska knjižnica |
| Učenici |
| > Kiddle |
| > E-lektire |
| > Upisi u SŠ |
| > Plavi telefon |
| > Hrabri telefon |
| > Mrežna Radost |
| > Facebook knjižnice |
| > Digitalna knjižnica |
| > Matematički kutak na... |
| > Školska knjižnica |
| > Aplikacija "Stella" |
| Roditelji |
| > 5 za net |
| > Red Button MUP |
| > Centar za sigurniji net |
| > Katalog Školske knji... |
| > UNICEF Hrvatska |
| > Eko Škole |
| > Čitaj mi! |
| > Izviđački klub "Javor" |
| > "Sidro" -savjetovali... |













