POPIS UDŽBENIKA ZA
ŠKOLSKU GODINU
2024./2025. PO RAZREDIMA
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI U ŠKOLSKOJ GODINI
2024./2025.
Pretežno vedro - igra
ŠPP- projekt Pretežno vedro za učenike 6. razreda
Link za ulazni upitnik za vrednovanje ishoda projektnih aktivnosti:
SafetyNet
SafetyNet je zabava za cijelu obitelj! Igrajući kviz učite o sigurnosti, ponašanju na Internetu, društvenim mrežama i ostalim aktualnim temama.
Pokaži svoje znanje i zavladaj kvizom SafetyNet klikom na logo kviza...
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Kutak za roditelje uređuju školska psihologinja, školska pedagoginja, školska logopetkinja i školski knjižničar.
Utorak, 25.3.2014.
Klub trudnica i roditelja Split u suradnji s Gradskom knjižnicom Marka Marulića organizira predavanja i radionice u sklopu projekata "Male tajne roditeljstva" namijenjena roditeljima, za jačanje roditeljskih sposobnosti u cilju odgajanje zdrave, sretne i emocionalno stabilne djece, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.
MJESTO ZBIVANJA: Gradska knjižnica Marka Marulića
TERMIN |
TEMA/PREDAVAČ
|
31.03.14. 18h
|
ŠKOLSKO DIJETE Dr. Željka Karin;univ.mag.med.
|
07.04.14. 17h
|
KREATIVNA RADIONICA Kristina Uvodić, odgajatelj
|
14.04.14. 18h
|
MOGU LI RODITELJSTVO I KARIJERA ZAJEDNO ? Sandra Čanić, prof. psihologije
|
28.04.14. 18h
|
ODGOJ EMOCIONALNO INTELIGENTNOG DJETETA Doc.dr.sc. Ina Reić Ercegovac, psiholog |
05.05.14. 18h
|
KAKO PREPOZNATI I SPRIJEČITI POSLJEDICE LOŠEG DRŽANJA KOD DJECE Kristina Vidan , bacc.ft.
|
12.05.14. 18h
|
CIKLUS CIJEPLJENJA KOD MALE DJECE Dr. Snježana Kapor Jeričević , spec. pedijatar |
Ulaz na radionice je slobodan.
Potrebno je najaviti svoj dolazak telefonskim pozivom na broj 021/685-020 ili osobnim dolaskom u Gradsku knjižnicu Marka Marulića na Odjel za djecu i mlade.
Siječanj 2014.
1. Ograničite vrijeme koje dijete provodi na računalu i postavite poseban profil za djecu.
2. Pratite stranice koje vaše dijete posjećuje.
3. Ako je ikako moguće računalo NIKADA ne postavljajte u dječju sobu, već na mjesto koje je prometno i gdje svi imaju pristup.
4. Starija djeca i tinejdžeri u komunikaciji dosta koriste sleng i engleske skraćenice pa vam često njihova komunikacija, može biti nerazumljiva. Upoznajte se koliko možete s popularnim internet slengom.
5. Pričajte s djecom o njihovoj aktivnosti na internetu. Upoznajte ih s potencijalno ružnim situacijama. Objasnite im što su računalni virusi i kako se od njih zaštiti. Naučite ih da zaštite svoje osobne informacije i da se i oni sami ponašaju odgovorno kada su na internetu.
6. Ohrabrite dijete (i to radite stalno) da vam prijavi svaku konverzaciju ili kontakt koji im se učini čudan ili se zbog njega ne osjećaju dobro.
7. I na kraju – budite istinski zainteresirani za ono što vaše dijete radi on-line. Nađite vremena da s njim posjetite omiljenu stranicu, odigrate neku igru, porazgovarajte o tome. Stvorite neki zajednički on-line prostor, pa će i dijete biti otvorenije i spremnije da s vama podijeli svoja iskustva.
Korisni izvori: http://www.sigurnostdjece.info http://www.hrabritelefon.hr/hr/stranica/64/dijete-na-internetu http://www.klinfo.hr/detaljnije/hr/djeca-i-facebook-sto-trebate-znati/13/1381/1/ |
Siječanj 2014.
Na internetu svatko može napraviti vlastitu stranicu i svatko može pronaći vašu stranicu. No, sve informacije nisu jednako vrijedne. Prisiljeni smo provjeravati relevantnost informacija. Kako prepoznati, bez čitanja cjelokupnog teksta, da informacije koje dokument sadrži nisu nečija propaganda? Kako među osobnim stranicama znati prepoznati one koje sadrže relevantne informacije?
ŠTO MOŽEMO SAZNATI IZ PODATAKA O STRANICI?
.hr pokazuje da stranica dolazi iz Hrvatske
.org za stranice organizacija i udruga
.com za komercijalne stranice
.net za stranice određenih medijskih ili računalnih mreža
.edu za stranice znanstvenih ustanova
Stranicu mogu održavati pojedinci ili institucije, kao npr. vlada, znanstvene ili školske ustanove, vojne organizacije. Naravno da stranice koje završavaju sa ".com" daju drugačiji pogled na određenu informaciju nego stranice vlade ili obrazovnih ustanova.
Stranica kojoj se može vjerovati sadrži jasne podatke o tome tko je autor. Je li lako pronaći tko je autor stranice, postoji li e-mail adresa ili telefonski broj za kontaktiranje. Ako nije moguće otkriti tko je autor, ulijevaju li nam takve stranice sigurnost?
Ako je za stranicu odgovorna neka udruga ili organizacija treba provjeriti o kakvoj se organizaciji radi? Može li joj se vjerovati? Ako postoji poveznica na organizaciju, treba kliknuti na nju i provjeriti čime se organizacija bavi, koji su joj ciljevi.
Ovisno o sadržaju stranice, datum kad je tekst napisan može biti važan za procjenu relevantnosti podataka (za grane znanosti koje se brzo razvijaju, potrebne su najnovije informacije).
Dobro je provjeriti kada je posljednji put promijenjen sadržaj na stranici i ažurira li se stranica redovito.
*Sve podatke o nekoj stranici obično možemo pronaći na naslovnici (homepage). Tamo piše kome je namijenjena stranica i tko je njen autor. U rubrici kontakt trebali bi pisati podaci o odgovornim osobama. Podaci o autorskim pravima i privatnosti obično se nalaze na dnu stranice.
VREDNOVANJE SADRŽAJA STRANICE
Svaki objavljeni tekst na internetu treba biti potpisan imenom i prezimenom. To nam može pomoći u procjeni teksta. Autor treba biti stručan u području o kojem piše, treba biti objektivan i nepristran, iznositi provjerene činjenice i poduprijeti ih dokazima, treba biti pismen i poštovati pravila jezika na kojemu piše. Ako tekst ima pravopisne greške, ne može bit pouzdan.
Pokazatelj kvalitete stranice su i poveznice (linkovi). Ako poveznice upućuju na nekvalitetne stranice, upitna je kvaliteta stranice koja se vrednuje. Provjeriti rade li sve poveznice. To znači da je autor doista provjerio stranice koje navodi kao vezu.
Mrežne stranice stručnog i znanstvenog sadržaja, u pravilu, ne bi smjele sadržavati reklamne poruke. Ako postoje sponzori stranice, jasno su označeni, a reklame zauzimaju malo prostora. Provjeriti tko sponzorira! Može li se razlikovati reklamni materijal od informativnog?
Svaka stranica treba imati jasno naznačeno kome je namijenjena – djeci, odraslima, studentima, umirovljenicima…
Izvor: Vučina, Željana. Pretraživanje i vrednovanje informacija na internetu. Zagreb, 2006.
Listopad 2013.
Dobro zdravlje temelj je dobrog života. Da bi učenik ostvario osobne i društvene potrebe važno je njegovo tjelesno i duševno zdravlje. Za očuvanje zdravlja potrebna je pravilna i zdrava prehrana, dovoljno sna i odmora, tjelesna aktivnost i pravilan raspored školskih obveza.
Samo uravnoteženim postupcima i skladom između sposobnosti i mogućnosti učenik može postići životni uspjeh i društvenu afirmaciju. Donosimo nekoliko savjeta za školarce i roditelje o tome kako poboljšati svoje fizičko i mentalno zdravlje.
1. Doručkuj! Dan treba započeti hranjivim doručkom. Doručak će poboljšati pažnju i pamćenje, dijete će imati više energije i neće osjećati razdražljivost i nemir. Učenici čiji je doručak bogat hranjivim sastojcima mogu se bolje koncentrirati tijekom nastave te tako optimalno obavljati svoje aktivnosti.
2. Pokreni se! Dijete se treba kretati svakog dana najmanje 60 minuta. Kretanje čini tijelo zdravijim i snažnijim, izgrađuje kosti, jača mišiće i osnažuje srce. Nedostatak tjelovježbe u djetinjstvu povećava mogućnost pojave zdravstvenih tegoba u zrelijoj dobi.
3. Jedi raznoliko i raznobojno! Nijedna namirnica ne može sama osigurati sve hranjive tvari. Zato prehrana treba biti raznolika, a obroci redoviti. dijete školske dobi treba imati tri glavna obroka i dva međuobroka.
4. Budi umjeren/a u jelu! Ne treba se odricati određene hrane, samo treba ograničiti unos, količinu i učestalost konzumacije.
5. Pij dovoljno tekućine! Najbolja i najzdravija tekućina je voda. Dijete školske dobi treba popiti oko litru i pol vode dnevno, a kod pojačane tjelesne aktivnosti i više. Tu količinu treba ravnomjerno rasporediti tijekom cijelog dana. Voda oslobađa organizam od štetnih tvari, regulira tjelesnu temperaturu, olakšava probavu i održava kožu zdravom i lijepom.
6. Odmaraj se! Da bi dijete moglo kvalitetno obavljati svoje obveze i zadatke, mora biti odmorno, opušteno i zadovoljno. U tome pomažu druženje s vršnjacima, igra, hobiji.
7. Spavaj dovoljno! Dijete školske dobi treba najmanje osam sati sna svake noći. Spavanje je prijeko potrebno za odmor, obnavljanje stanica i regeneraciju cjelokupnog organizma. Bez adekvatnog sna, cijelo tijelo pati, a samim time se narušava i zdravlje.
Izvori:
Rujan 2013.
SURADNJA RODITELJA SA STRUČNJACIMA
Ukoliko imate pitanja ili trebate savjet vezan za djetetovo ponašanje, snalaženje u školi, probleme koji se jave nakon polaska u školu i slično, na raspolaganju su vam učitelji i stručni suradnici
PSIHOLOG
PEDAGOG
LOGOPED
KNJIŽNIČAR
Suradnja roditelja i učitelja te pozitivan stav ključni su za savladavanje eventualnih poteškoća i prilagodbu djeteta školskoj okolini. Zapamtite da o vašem stavu ovisi i stav djeteta prema školi i učiteljima. Polazak u školu je normalan slijed događaja. Nije ga potrebno previše naglašavati, ali niti zanemarivati njegovu važnost. Dijete ne treba plašiti školom i obavezama, nego ga dobro pripremiti za tu realnost.
I najvažnije, dajte djetetu do znanja da vaša ljubav prema njemu ne ovisi o njegovom školskom uspjehu.
Polazak u prvi razred donosi velike promjene u živote djeteta i roditelja. Na koje načine možemo pomoći djetetu i pripremiti ga na nove obveze?