« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
MEĐUNARODNA EKOŠKOLA
OSNOVNA ŠKOLA GUSTAVA KRKLECA
Ponosno nosimo status ekoškole i iza nas je već 16 godina rada i truda. Godine 2020. stekli smo DIJAMANTNI STATUS te naše ideje i aktivnosti i dalje imaju isti tempo. Školske godine 2005./2006. naša je škola ispunila sve postavljene kriterije Udruge Lijepa Naša, Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, Hrvatskog povjerenstva Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, Povjerenstva za Ekoškole i Nacionalnog ocjenjivačkog suda i nakon uspješne izrade i provedbe programa u okviru teme Otpad 28. 4. 2006. god. stekla je status Međunarodne Ekoškole. Pripadamo 6. generaciji Ekoškola i ponosno ističemo Zelenu zastavu. Obljetnicu redovito slavimo kroz projektni tjedan koji se održava u svibnju, kada obilježavamo i Dan škole. Nositelji programa svih ovih godina su: Ekoodbor škole, Učiteljsko vijeće, ravnateljica škole, školski koordinatori, razrednici i učenici. Iako su se u tom dugom razdoblju mijenjali učenici i djelatnici, entuzijazam i naše vrijedne ruke ostavile su traga u promicanju i održavanju ekološke svijesti. S velikom je čašću naš ekokodeks uglazbljen:
“Čuvajmo okoliš za bolje sutra,
razvrstavajmo otpad svakoga jutra!
Zdravo se hranimo svaki dan,
kako bismo imali miran san!
Vintage, retro šivam spretno,
staru robu režem, krojim
i u novom ruhu stojim.
Pitaju me kako, kako
ja im kažem, tako lako!”
Tijekom svih je ovih godina vrlo bitna konstanta provedbe programa rad ekopatrola. Izvješća nam pomažu snimiti postojeće stanje, utvrditi probleme, ali i ponuditi moguća rješenja, organizirati razne akcije i slično. Kao i prvoga dana, ekopatrole čine šest skupina učenika predmetne nastave s
različitim zadacima praćenja. Kao i sve Ekoškole, i mi smo dužni slijediti zadanu metodologiju koja je jedinstvena za sve Ekoškole na svim kontinentima. Osim toga, dužni smo slijediti i dodatne smjernice i preporuke međunarodnog i nacionalnog koordinatora. To ponajprije znači izradu i dostavljanje Godišnjeg plana i programa rada na početku šk. god., izradu izvješća, dostavu propisane dokumentacije prilikom obnavljanja statusa i slično. Obnavljanje statusa Ekoškole znači uspješan nastavak provedbe programa u okviru tema Otpad, Pravilna prehrana, Urbana ekologija, Recikliranje, ali i
proširenje programa nekom novom temom. Opširne, ali usmjerene teme svih ovih godina bile su nam smjernice za naše godišnje planove.
1. TEMA - SELEKTIVNO PRIKUPLJANJE OTPADA (papir, baterije, limenke, PET ambalaža, organski
otpad)
Tema se uspješno i redovito provodi tijekom školske godine. Sakupljeni papir redovito odvozi
poduzeće Unijapapir, a baterije sakuplja Čistoća. PVC vrećice, PET ambalažu i čepove koristimo u likovnim radionicama, a o organskom otpadu brinu naše kuharice. Dobiveni novac doniramo potrebitim obiteljima u naselju Travno, učenicima slabijeg materijalnog statusa plaćamo izlete i terenske nastave ili novac doniramo dječjim domovima, staračkim domovima i slično. Jedan od opipljivih rezultata ove teme prekrasan je mozaik (projekt Mural) čepova PVC ambalaže koji krasi jedan od unutarnjih zidova naše škole.
2. TEMA - PRAVILNA PREHRANA - ZDRAV ŽIVOT
Nastavljamo edukaciju o načelima zdrave prehrane i pravilnih prehrambenih navika, kao i o važnosti zdravog školskog doručka i ručka različitim predavanjima, radionicama, plakatima i slično. Izrada tjednog jelovnika (ekokoordinatori, tajnica i kuharice) prema načelima zdrave prehrane kontinuirano se provodi.
3. TEMA - URBANA EKOLOGIJA
Nakon uspješnog kartiranja naselja Travno i upoznavanja s njegovom bioraznolikošću, svake školske godine sezonski provodimo fenološka promatranja i u ekodnevnik unosimo zapažene promjene. Redovito brinemo i o zdravlju našeg voćnjaka, ružičnjaka i aromatičnog vrta i smatramo se sljedbenicima trenda urbanih vrtova i vrtlarenja. Osjećamo da će urbani vrtovi postati prave zelene oaze na gradskom asfaltu gdje će se ljudi iz kvarta okupljati, družiti, educirati i povezati s prirodom. S obzirom na to da naselje Travno ima veliku i hortikulturalno potpuno neuređenu javnupovršinu, ideja nam je okupiti, potaknuti i aktivirati zajednicu koja bi, zajedno sa školom, osmislila njeno uređenje.
4. TEMA – ODRŽIVA POTROŠNJA – RECIKLIRANJE
Posebnu smo pozornost posvetili tekstilnom otpadu. Jedan dio sakupljene stare odjeće, obuće, modnih dodataka, ručnika i deka darovali smo dječjim domovima, azilu za napuštene pse u Dumovcu i konjima na Hipodromu, a drugi iskoristili za izradu čestitki i prigodnih blagdanskih potrepština, darova i maski. Na modnim radionicama učenici su naučili prekrajati, šivati, osmišljavati i izrađivati modne kreacije koje su naši manekeni i manekenke ponosno nosili modnom pistom na modnoj reviji koju smo organizirali projektnim ekotjednom Stara odjeća – nova moda. Trudimo se i dalje educirati učenike i učitelje o racionalnosti potrošnje papira i ostale ambalaže.
5. TEMA – KORIST OD ŠUMA, ONEČIŠĆENJE I ZAŠTITA
Redovito sudjelujemo u projektima “Zasadi drvo - ne budi panj” i “Zagrli drvo” i tako potičemo učenike na zaključak o važnosti šuma i o potrebi njihove zaštite. Osim toga, potičemo odgovorno i aktivno uključivanje učenika, učitelja, ostalih djelatnika škole i roditelja u zaštitu okoliša. Naši učitelji ulažu puno truda u osmišljavanje nastavnih jedinica s ekološkom tematikom i uključuju ih u svoje izvedbene godišnje planove i programe. Osobito smo ponosni na organizaciju i provedbu projektnih ekotjedana koje održavamo svake školske godine uz neki važan ekodatum. Učenici koji su članovi različitih ekogrupa svake školske godine pravovremeno obavještavaju ostale učenike o svim ekološki važnim datumima. Osmišljavaju tekstove koje čitaju putem oglasne
knjige, uređuju panoe prigodnim plakatima ili demonstriraju kratke PowerPoint prezentacije za sve učenike u holu škole. Budući da sudjelujemo na mnogim projektima, možemo se pohvaliti osvajanjem uređenja školskog vrta s učionicom u prirodi, kao i dvjema pobjedama na Kauflandovom natječaju, čime smo našim učenicima za cijelu školsku godinu omogućili opskrbu svježim voćem za vrijeme obroka, kao i povrćem za spremanje obroka. S obzirom na energiju i kreativnost naših učenika i učitelja koji sjajno upotpunjuju sadržaje redovnog nastavnog plana i programa programom Ekoškole, naša je budućnost osigurana.
Eko-koordinatorica: Lidija Župan Ivanović