« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Slikovnice su važne za djecu jer potiču na razmišljanje, uočavanje odnosa slike i teksta, samostalno nadopunjavanje značenja pročitanog tražeći dodatne poticaje u ilustracijama, razvijanje vještine tumačenja i nesvjesno stvaranje aktivnog misaonog odnosa prema sadržaju.
Priča u slikovnici može biti ispričana bez riječi, ilustracijama. U nekim slikovnicama pored ilustracija ima i teksta, kratak je i u funkciji razumijevanja ilustracije.
Dobra slikovnica omogućuje; stjecanje novih spoznaja, obogaćivanje rječnika i govornih sposobnosti, povezivanje govornoga i pisanoga jezika, shvaćanje slike i riječi kao simbola koji prenose poruku, razvoj opažanja, pažnju, pamćenje, mišljenje, logičko zaključivanje, bogaćenje mašte i razvoj kognitivnog mišljenja, razvoj emocija i sposobnosti uživljavanja u različite situacije, stvaranju želje za preradom doživljaja kroz različite oblike izražavanja (pisanje, slikanje, oponašanje u igri uloga, pokret i pjevanje, usvajanje moralnih vrijednosti i humanih poruka.
Zato je važno „družiti se“ sa slikovnicom od najranije dječje dobi, kroz vrtić i nastavu u nižim razredima osnovne škole.
Učenici produženog boravka 2. A razreda s učiteljicom Marijom Devčić prošle školske godine izradili su slikovnicu „Bježi, mišiću, bježi“ . Ove školske godine; 2022./2023., krajem prvog polugodišta krenuli su u izradu maštovite i poučne slikovnice kojoj je bila tema zaštita okoliša. Učenici su se suočili s problemom zagađivanja prirode i nalaženjem rješenja kako ju zaštititi i osvijestiti susjede, prijatelje, građane da čuvaju okoliš i brinuo njemu.
Ovako je nastajala slikovnica...
...a ovo je konačni proizvod. Kliknite na sliku kako biste prolistali slikovnicu:
Učiteljica: Marija Devčić