Go-lab projekt (Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School) jedan je od projekata organizacije European Schoolnet (Belgija),a u kojem od ove školske godine sudjeluje i naša škola. Jedan od glavnih ciljeva projekta je uporaba IKTa na nastavi prirodoslovno-matematičkih predmeta te izvođenje nastave istraživačko znanstvenom metodom uz pomoć on-line simulacija, aplikacija, virtualnih labaratorija i scenarija učenja koje prije nastave kreiraju sami nastavnici (http://www.golabz.eu/spaces).
U sklopu projekta održano je i natjecanje za nastavnike STEM predmeta iz europskih zemalja. Za natjecanje bilo je potrebno napisati scenarij učenja u kojem je trebalo detaljno opisati način izvedbe nastavnih satova uz pomoć IKTa, istraživačke metode i uporabe simulacija, labaratorija ili aplikacija. Sve radove recenzirala je komisija koja se sastojala od 15 članova (koordinatora projekta). Scenarij učenja trebao je zadovoljiti niz strogih kriterija:
1. Quality of the entry (10 points)
Implementation process and students' results - 4 points
Overall assessment of students' performance - 3 points
Overall assessment of the Inquiry Learning Space's impact on students' cognitive skills. - 3 points
2. Practical Implementation in class (10 points)
Class organization - 2 points
Encouraging students creativity - 4 points
Quality of students' results - 4 points
3. Creativity and Originality (10 points)
Creative presentation - 4 points
Originality of the work - 3 points
Clarity of the overall entry - 3 points
4. Use of Go-Lab tools (5 points)
Use of an existing Go-Lab Inquiry Learning Space as is. - 1 point
Use of an existing Go-Lab Inquiry Learning Space after being adapted by the contestant. - 3 points
Use of a Go-Lab Inquiry Learning Space created from the contestant from scratch. - 5 points
Pobjednici natjecanja birali su se iz dugogodišnjih članica Go-lab projekta, ukupno 15 zemalja (Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Estonia, Germany, Greece, Italy, Poland, Portugal, Romania, Spain, Switzerland, The Netherlands, United Kingdom ) te iz ostalih zemalja koje su u projektu nešto kraće vrijeme, a među kojima je i Hrvatska. Iz svake od navedenih 15 zemalja birala su se po dva najbolja scenarija učenja, tj.dva nastavnika, dok iz ostalih zemalja Europe su se birala sveukupno dva nastavnika tako da su uvjeti odabira bili još teži.
Pobjednici natjecanja nagrađeni su sudjelovanjem i plaćenim svim troškovima 6 dana na Go-lab ljetnoj školi koja se ove godine održava u Grčkoj.
Rezultate natjecanja možete pogledati na:
http://golab.ea.gr/contest2015/content/contest-winners