Terenska nastava 4. razreda-Obnova suhozida u Pločicama
U sklopu 17. međunarodnog suhozidnog kongresa koji se održava u Konavlima od 27. 9. do 3.10. 2021. učenici četvrtih razreda naše škole 29.9.2021. sudjelovali su na radionici suhozida i obnove lokve u Pločicama. Sa velikim zanimanjem i pozornošću slušali su izlaganja vrsnih znalaca i stručnjaka iz Udruge Dragodid koji se bave obnovom suhozida. Pokazali su im osnovna pravila slaganja kamena, vrste gradnje, namjenu obnovljenih starih međa, kućerica i lokve koja služi stanovništvu Pločica za navodnjavanje i napajanje stoke. Ova lokva je rijetko močvarno stanište biljaka i životinja, a učenici su na ovom lokalitetu doznali zanimljivosti o biljnom i životinjskom svijetu ove male močvarne zajednice. Uz lokvu je izgrađena kućerica na kojoj su učenici mogli vidjeti kako je složen kamen i kako su takav način gradnje poznavali naši daleki preci. Umijeće suhozidne gradnje zaštićena je nematerijalna kulturna baština UNESCO-a. Konavle su bogate suhozidima, a ova terenska nastava sigurno je zainteresirala male „meštre“ da jednog dana nauče graditi i obnavljati međe i kućerice.
Terenska nastava 4. razreda-Obnova suhozida u Pločicama
U sklopu 17. međunarodnog suhozidnog kongresa koji se održava u Konavlima od 27. 9. do 3.10. 2021. učenici četvrtih razreda naše škole 29.9.2021. sudjelovali su na radionici suhozida i obnove lokve u Pločicama. Sa velikim zanimanjem i pozornošću slušali su izlaganja vrsnih znalaca i stručnjaka iz Udruge Dragodid koji se bave obnovom suhozida. Pokazali su im osnovna pravila slaganja kamena, vrste gradnje, namjenu obnovljenih starih međa, kućerica i lokve koja služi stanovništvu Pločica za navodnjavanje i napajanje stoke. Ova lokva je rijetko močvarno stanište biljaka i životinja, a učenici su na ovom lokalitetu doznali zanimljivosti o biljnom i životinjskom svijetu ove male močvarne zajednice. Uz lokvu je izgrađena kućerica na kojoj su učenici mogli vidjeti kako je složen kamen i kako su takav način gradnje poznavali naši daleki preci. Umijeće suhozidne gradnje zaštićena je nematerijalna kulturna baština UNESCO-a. Konavle su bogate suhozidima, a ova terenska nastava sigurno je zainteresirala male „meštre“ da jednog dana nauče graditi i obnavljati međe i kućerice.
Zabava i igre | ![]() |
• Igre123 |
• Agame |
• Igre sa portala |
• NationalGeographic J... |
• ODLIKAŠI hr |
• Izradite strip |
• Školski sportski rez... |
![]() |
E-škola | ![]() |
• e-skola FIZIKA |
• e-skola GEOGRAFIJA |
• e-skola KEMIJA |
• Biologija |
• Windows XP |
• Sve o računalima |
• Muzeji RH |
![]() |
Nastavnici | ![]() |
• razredna-nastava |
• HZTK |
• HSI |
• AZOO |
• Online rječnik |
• Zbornice |
• ECDL Hrvatska |
• CARnet |
• Matice OŠ |
• Udruga učitelja OŠ |
• GlasRoditeljaZaDjecu |
![]() |
Eko rječnik
ATMOSFERA – sloj plinova koji okružuje planet Zemlju
GLOBALNO ZATOPLJENJE – povećanje prosječne temperature Zemlje stakleničkim efektom
KISELE KIŠE – rezultat reakcije sumpornog dioksida i dušičnog oksida u atmosferi, koji se u obliku kiše, magle ili snijega vraća na Zemlju
OZON – bezbojni plin veoma važan u gornjim dijelovima atmosfere jer nas štiti od štetnog sunčevog zračenja, ali ako nastaje u nižim dijelovima atmosfere u reakciji s onečišćivačima, postaje opasan
SOLARNA ENERGIJE – električna energija dobivena iskorištavanjem fotonaponskih ćelija koje pretvaraju sunčevu energiju u električnu
STAKLENIČKI EFEKT – efekt zagrijavanja Zemljine atmosfere i površine zbog djelovanja stakleničkih plinova u atmosferi
STAKLENIČKI PLIN – plin koji se ponaša kao staklo u stakleniku, koji ne dopušta refleksiju topline u svemir; najčešći staklenički plinovi su ugljikov dioksid i metan
PRIJATELJ je netko tko nas razumije i dijeli s nama osjećaje. Prijateljstvo je poput cvijeta Koji cvate na suncu i usred sjene. Onaj koji znade koliko vrijedi Neće nikada dozvoliti da uvene.
Propustite li ovaj dan - DAN PRIJATELJSTVA, sami izaberite neki drugi, i zajedno s prijateljima proslavite duh prijateljstva! Jer prijatelji se cijene i vole svih 365 dana u godini!
Ako imate zvučnike okušajte se u vođenju vlastitog benda