Nasilne video-igre utječu na funkcije mozga
Video-igre u kojima prevladava nasilje, kod adolescenata aktiviraju dijelove mozga povezane s emocijama i reduciraju reakciju dijelova u kojima su centri za rasuđivanje i kontrolu, ustvrdili su američki znanstvenici.
"Naše istraživanje pokazuje da neke video-igrice pune nasilja mogu dovesti do raznih kratkoročnih opasnih učinaka na funkcije mozga kod tinejdžera za razliku od zanimljivih i zahtjevnih video-igara u kojima nema nasilja", pojasnio je Vincent Mathews, profesor radiologije na Medicinskom fakultetu Indiana, koji je sa suradnicima proveo istraživanje na 44 adolescenta u dobi od 13 do 17 godina.
Oni su bili izabrani nasumce te nisu imali nikakvih ranije evidentiranih problema s moždanim funkcijama. Polovina ih je oko 30 minuta igrala video-igricu punu nasilja, a druga polovina igrala je video-igru bez nasilja koja je bila vrlo zahtjevna. Na kraju su sudionici podvrgnuti testiranju kako bi se izmjerila njihova koncentracija i potencijalna inhibiranost, a istodobno je magnetskom rezonancijom praćena aktivnost njihovih mozgova.
Kod skupine koja je igrala "nasilnu" video-igricu ustanovljena je veća aktivnosti u amigdali, centru za pobuđivanje emocija u mozgu, a kod skupine koja je igrala "nenasilnu" igricu ustanovljeno je da je više stimuliran predčeoni dio mozga povezan s koncentracijom i sposobnošću kontrole. Pravila o distribuciji video-igara nasilnog sadržaja već su nekoliko puta pokušali donijeti članovi američkog Kongresa, no do sada su uspjeli postići tek donošenje odluke o sustavu njihove klasifikacije koja se ni na koji način ne odnosi na bilo kakve zabrane.
www.cardionet.hr/
Nasilne video-igre utječu na funkcije mozga
Video-igre u kojima prevladava nasilje, kod adolescenata aktiviraju dijelove mozga povezane s emocijama i reduciraju reakciju dijelova u kojima su centri za rasuđivanje i kontrolu, ustvrdili su američki znanstvenici.
"Naše istraživanje pokazuje da neke video-igrice pune nasilja mogu dovesti do raznih kratkoročnih opasnih učinaka na funkcije mozga kod tinejdžera za razliku od zanimljivih i zahtjevnih video-igara u kojima nema nasilja", pojasnio je Vincent Mathews, profesor radiologije na Medicinskom fakultetu Indiana, koji je sa suradnicima proveo istraživanje na 44 adolescenta u dobi od 13 do 17 godina.
Oni su bili izabrani nasumce te nisu imali nikakvih ranije evidentiranih problema s moždanim funkcijama. Polovina ih je oko 30 minuta igrala video-igricu punu nasilja, a druga polovina igrala je video-igru bez nasilja koja je bila vrlo zahtjevna. Na kraju su sudionici podvrgnuti testiranju kako bi se izmjerila njihova koncentracija i potencijalna inhibiranost, a istodobno je magnetskom rezonancijom praćena aktivnost njihovih mozgova.
Kod skupine koja je igrala "nasilnu" video-igricu ustanovljena je veća aktivnosti u amigdali, centru za pobuđivanje emocija u mozgu, a kod skupine koja je igrala "nenasilnu" igricu ustanovljeno je da je više stimuliran predčeoni dio mozga povezan s koncentracijom i sposobnošću kontrole. Pravila o distribuciji video-igara nasilnog sadržaja već su nekoliko puta pokušali donijeti članovi američkog Kongresa, no do sada su uspjeli postići tek donošenje odluke o sustavu njihove klasifikacije koja se ni na koji način ne odnosi na bilo kakve zabrane.
www.cardionet.hr/
Zabava i igre | ![]() |
• Igre123 |
• Agame |
• Igre sa portala |
• NationalGeographic J... |
• ODLIKAŠI hr |
• Izradite strip |
• Školski sportski rez... |
![]() |
E-škola | ![]() |
• e-skola FIZIKA |
• e-skola GEOGRAFIJA |
• e-skola KEMIJA |
• Biologija |
• Windows XP |
• Sve o računalima |
• Muzeji RH |
![]() |
Nastavnici | ![]() |
• razredna-nastava |
• HZTK |
• HSI |
• AZOO |
• Online rječnik |
• Zbornice |
• ECDL Hrvatska |
• CARnet |
• Matice OŠ |
• Udruga učitelja OŠ |
• GlasRoditeljaZaDjecu |
![]() |
Eko rječnik
ATMOSFERA – sloj plinova koji okružuje planet Zemlju
GLOBALNO ZATOPLJENJE – povećanje prosječne temperature Zemlje stakleničkim efektom
KISELE KIŠE – rezultat reakcije sumpornog dioksida i dušičnog oksida u atmosferi, koji se u obliku kiše, magle ili snijega vraća na Zemlju
OZON – bezbojni plin veoma važan u gornjim dijelovima atmosfere jer nas štiti od štetnog sunčevog zračenja, ali ako nastaje u nižim dijelovima atmosfere u reakciji s onečišćivačima, postaje opasan
SOLARNA ENERGIJE – električna energija dobivena iskorištavanjem fotonaponskih ćelija koje pretvaraju sunčevu energiju u električnu
STAKLENIČKI EFEKT – efekt zagrijavanja Zemljine atmosfere i površine zbog djelovanja stakleničkih plinova u atmosferi
STAKLENIČKI PLIN – plin koji se ponaša kao staklo u stakleniku, koji ne dopušta refleksiju topline u svemir; najčešći staklenički plinovi su ugljikov dioksid i metan
PRIJATELJ je netko tko nas razumije i dijeli s nama osjećaje. Prijateljstvo je poput cvijeta Koji cvate na suncu i usred sjene. Onaj koji znade koliko vrijedi Neće nikada dozvoliti da uvene.
Propustite li ovaj dan - DAN PRIJATELJSTVA, sami izaberite neki drugi, i zajedno s prijateljima proslavite duh prijateljstva! Jer prijatelji se cijene i vole svih 365 dana u godini!
Ako imate zvučnike okušajte se u vođenju vlastitog benda