Sjećanje na holokaust u 7. e
Čitam, dakle (su)osjećam!
U Područnoj školi Jelas 27. siječnja 2023. obilježili smo holokaust prikupljajući i dijeleći podatke i informacije koje smo saznali o tom tužnom povijesnom razdoblju
Pogledali smo dijelove filma – Dječak u prugastoj pidžami, a na satu lektire čitali smo ulomke istoimenog romana. Autor knjige naglašava kako samo žrtve i preživjeli mogu shvatiti užas tog vremena i mjesta, mi ostali živimo s druge strane ograde i na naše nespretne načine pokušavamo sve to shvatiti. U nastavku pročitajte i pogledajte na koji smo mi način pristupili ovoj teškoj i tužnoj temi.
Josipa Citerbat
Učenici 7. e razreda su radom u skupini analizirali dobivene ulomke odgovarajući na dobivene smjernice. Prva je skupina opisala logor i ljude u njemu. Druga skupina predstavila je odnos dječaka Shmuela i Brune. Treća skupina govorila je o životu dječaka Shmuela prije odlaska u logor, a četvrta o posljednjoj pustolovini dječaka. Svaka je skupina izložila svoj rad te je uslijedio razgovor, objava dojmova i izražavanje osjećaja.
Na kraju smo sve aktivnosti objedinili pišući kratke poruke mira i ljubavi. Unatoč izraženim razlikama između Brune i Shmuela i žičanoj ogradi koja ih je razdvajala, njih dvojica uspjeli su naglasiti prave vrijednosti i pokazati nam što je pravo prijateljstvo uz snažne poruke koje su nam ostavili. Mi smo njihov glas koji odjekuje: Ne postavljaj ograde/zidove!
Sruši zid predrasuda i neprihvaćanja! Budi čovjek!
Njihovi izgubljeni glasovi moraju se i dalje čuti; njihove neispričane priče moraju se i dalje pričati, jer predstavljaju sve one koji nisu doživjeli da ih sami ispričaju.”
(iz romana Dječak u prugastoj pidžami)
Josipa Citerbat
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |