From classroom to community: equipping teachers for citizenship education
Učiteljica razredne nastave Lana Jager, dobila je priliku sudjelovati na međunarodnom seminaru zajedno s učiteljicom Engleskog jezika, Andrijanom Simčić (OŠ dr. Branimira Markovića, Ravna Gora) te odgajateljicom Sandrom Repešom (DV Rijeka). Razmišljanja učiteljice koja je predstavljala našu školu pročitajte u nastavku.
Međunarodni seminar u biseru Baltika
Na obali Finskog zaljeva smjestio se bajkoviti srednjovjekovni grad Tallinn. Prijestolnica Estonije ugostila je učitelje i odgajatelje europskih država na međunarodnom seminaru koji se održao od 17. do 19. listopada 2024. godine. U ovaj skriveni dragulj Europe pristiglo je gotovo stotinjak učitelja i odgajatelja iz čak 27 država.
Mnoštvo motiviranih sudionika okupljenih oko teme aktivnog građanstva, spremnih pokrenuti promjene u svojim učionicama, surađivalo je na radionicama kojima se željelo ukazati na važnost
poučavanja građanskog odgoja od najranijih dana.
Učitelji su putem niza radionica osvijestili ključnu ulogu eTwinninga koji, osim što jača svijest o kulturnoj raznolikosti i zajedničkom europskom nasljeđu, svojim projektnim aktivnostima promiče aktivno i odgovorno građanstvo. Ciljevi trodnevnog seminara bili su usmjereni ka prepoznavanju ključnih uloga škola i vrtića pri oblikovanju mladih umova i njegovanju demokratskih vrijednosti. Praktične su radionice opremile učitelje znanjima, resursima i strategijama za učinkovitu integraciju građanskog obrazovanja u svakodnevni rad. Sudionici su istraživali i kako digitalna tehnologija može utjecati na globalno građanstvo i međukulturalno razumijevanje. Uz to, pažnja se usmjeravala na smjernice za sigurno kretanje u virtualnom svijetu. Međunarodni je seminar završio panel raspravom na kojoj su objedinjena iskustva i spoznaje praktičara iz Europe koji su suglasni u ideji da je učenike od najranijih dana potrebno osnaživati znanjima i vještinama koje uče pojedinca da se ponaša odgovorno vodeći računa o interesima drugih i zajednicama kojima pripadaju. Naš je zadatak odgojiti buduće agente promjena koji će biti spremni oblikovati svjetliju budućnost, ali i odgovoriti na njezine izazove.