Vijesti
PISMO MINISTRICE - TJEDAN PONAVLJANJA I PLANIRANJA
Autor: Danko Bertović, 2. 4. 2020.
Poštovana ravnateljice, poštovani ravnatelju,
u trećem smo nastavnom tjednu nastave na daljinu i ovu priliku koristimo kako bismo zahvalili vama ravnateljima, učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima na velikom trudu u ovim izazovnim vremenima. Bez vas ovaj uspješan projekt nastave na daljinu u Republici Hrvatskoj ne bi bio moguć. Zahvaljujemo i učenicima te njihovim roditeljima/starateljima na razumijevanju, strpljenju i zalaganju. Ovo je izvanredna situacija s kakvom se svijet dosad nije suočio, a hrvatski je sustav obrazovanja pokazao da ima potencijala biti među najboljima na svijetu. Na to svi trebamo biti ponosni.
Svjesni izazova nastave na daljinu, znamo da sustav treba redovito pratiti i unaprjeđivati. U tom smislu Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu koje bi trebale dati zajednički okvir za organizaciju radnoga dana učenika tijekom radnoga tjedna. Moramo osigurati uravnoteženje obaveza u nastavi na način da uzmemo u obzir opterećenje učenika i potrebu da se razluči bitan sadržaj od sporednog te da se učenike ne optereti suvišnim detaljima. Stoga je potrebno uspostaviti krug povjerenja za učenje između vas u školi, učenika i roditelja, to je osobito važno u ovoj situaciji kad treba imati povjerenja u stručnost učitelja i nastavnika, odgovornost i samostalnost učenika te podršku roditelja.
Do kraja ovog tjedna proslijedit ćemo vam Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, a nakon Uskrsa te bi upute trebalo početi primjenjivati.
S obzirom na to da ulazimo u drugu fazu nastave na daljinu, kad bismo u nastavnom procesu trebali primijeniti Uputu za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, važno je da se i učitelji i nastavnici, ali i učenici, pripreme za tu fazu.
Zato je sljedeći tjedan – tjedan ponavljanja i planiranja.
Aktivnosti učenika treba usmjeriti na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka. Učenici ne bi trebali tijekom tjedna dobivati nove zadatke od svojih učitelja i nastavnika. Dovoljno je da učenici razredne nastave prate program Škole na Trećem (HRT3), a učenici predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj školi moći će pratiti videolekcije koje su se već prikazivale, odnosno za koje im njihovi nastavnici daju uputu da ih ponove. Napominjemo da je važno da učenici u razrednoj nastavi prate program Škole na Trećem jer oni ne komuniciraju izravno sa svojim učiteljima. Na SPTV i RTL 2 bit će prikazivane videolekcije koje su već bile u rasporedu, izborni predmeti i međupredmetne teme. Za maturante će se uslijediti novi materijali s pripremama za državnu maturu. Nadalje, to će biti tjedan u kojem će naglasak biti na međupredmetnim temama, kao što su Učiti kako učiti, Osobni i socijalni razvoj i Građanski odgoj i obrazovanje, za koje su pripremljeni videomaterijali. Podsjećamo da su svi sadržaji dostupni i na YouTube kanalima pa učitelji i nastavnici mogu individualno usmjeriti učenike prema točno određenim obrazovnim sadržajima.
Učitelji i nastavnici trebaju u tom tjednu ponavljanja i planiranja analizirati aktivnost učenika tijekom prethodnih triju tjedana nastave na daljinu te im dati povratnu informaciju je li njihova aktivnost bila u skladu s očekivanjima ili bi je trebalo unaprijediti. Za učenike koji nisu bili aktivni, razrednici trebaju kontaktirati roditelje kako bi se utvrdio razlog tog nesudjelovanja i pronašlo rješenje za poboljšanje. Podsjećamo da ukoliko je razlog nedovoljna tehnička opremljenost učenika, Ministarstvo znanosti i obrazovanja kontinuirano odobrava sredstva za nabavu tableta ili drugih uređaja, a teleoperateri osiguravaju SIM kartice s besplatnim internetskim prometom za obrazovne sadržaje.
Nadalje, učitelji i nastavnici u tom tjednu trebaju sukladno dokumentu Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju planirati na koji način će ga provesti u svojem radu, imajući u vidu da je cilj povratna informacija učenicima o njihovu učenju te vrednovanje usvojenosti bitnih sadržaja i ishoda učenja.
Od stručnih suradnika, ovisno o njihovu djelokrugu rada i nadležnosti, očekuje se da nakon ovih triju tjedana zatraže povratne informacije od učenika ili nastavnika te naprave njihovu analizu i daju prijedlog konkretnih mjera podrške učenicima, a posebno podrške učenicima s teškoćama i darovitim učenicima. Izravno uključivanje svih u nastavu na daljinu je nužno. Ministarstvo je osiguralo psihološku podršku na nacionalnoj razini, međutim, važno je i da stručni suradnici u školama također budu dostupni učenicima i učiteljima, odnosno nastavnicima u ovim kriznim vremenima.
Ravnatelje upućujemo da tijekom tjedna ponavljanja i planiranja organiziraju sjednice u virtualnim zbornicama na kojima bi s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima procijenili uspješnost provedbe nastave na daljinu u svojoj školi, analizirali probleme i usuglasili se oko prijedloga za unaprjeđenje rada. Također, na tim sjednicama treba raspraviti na koji će način škola primijeniti Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju te voditi računa o uravnoteženom pristupu obavezama učenika i nastavnika.
S obzirom na sve navedeno, taj tjedan je nastavni tjedan, a učitelje i nastavnike upućujemo da u Dnevnik rada u E-dnevniku upišu nastavne sate u skladu sa školskim rasporedom, teme nastavnih satova trebaju biti ponavljanje i davanje povratnih informacija učenicima.
U predmetnim virtualnim učionicama organizirali smo forume za razmjenu materijala i ideja te će u svim virtualnim učionicama na Loomenu mentori Škole za život pružati podršku u osmišljavanju nastave i provedbi novih nastavnih metoda te načina vrednovanja u nastavi na daljinu.
S nadom da ćemo se uskoro vratiti u naše učionice u školama, vjerujemo da ćemo svi zajedno uspješno svladati i izazove vrednovanja i ocjenjivanja u virtualnom okruženju. Također, sigurni smo da će hrvatski model nastave na daljinu biti primjer dobre organizacije nastave u kriznim situacijama s naglaskom na dobrobiti učenika.
Vama osobno, zaposlenicima Vaše škole te učenicima želimo sretan Uskrs. Ostanite sigurni i zdravi!
S poštovanjem,
vaša ministrica Blaženka Divjak
vaša ministrica Blaženka Divjak
Priloženi dokumenti:
Razredna.docx
5.RAZRED GOO.docx
6.RAZRED GOO.docx
7.RAZRED GOO.docx
8.RAZRED GOO.docx
Razredna.docx
5.RAZRED GOO.docx
6.RAZRED GOO.docx
7.RAZRED GOO.docx
8.RAZRED GOO.docx
Dokumenti za prikaz
- Pravilnik o zaštiti na radu Osnovne škole Ivane Brlić Mažuranić Ogulin.pdf
- Pravilnik_o_kriterijima_za_izricanje_pedagoskih_mjera_NN_br_94_2015.pdf
- Pravilnik_o_izvodenju_izleta_ekskurzija.pdf
- Pravilnik o načinima , postupcima i elementima vrednovanja.pdf
- Odluka_o_REALIZAC.ODMORA_za_ucenike_KZ_sk.god._2019-20..pdf
Korisni linkovi
linkovi |
Arhiva dokumenata