Kako u suvremenoj nastavi povijesti poučavati o Holokaustu?
HERMES je Hrvatska edukacijska i razvojna mreža za evoluciju sporazumijevanja osnovana 2011. god. koja kroz edukacije i seminare nastoji upoznati hrvatske nastavnike osnovnih i srednjih škola s USHMM-ovom Jeff and Toby Herr arhivom usmene povijesti s ciljem stvaranja inovativnih nastavnih jedinica za korištenje u edukaciji o Holokaustu. Seminar “Svjedočanstva iz prošlosti - upozorenje za sadašnjost: poučavanje o Holokaustu kroz usmenu povijest” 2021. održan je virtualno zbog pandemije COVID-19. Sudjelovalo je 35 učitelja i nastavnika iz Hrvatske, BiH i Srbije. U jednom timu osmišljavanja nastavne jedinice na temelju video svjedočanstva sudjelovala je učiteljica povijesti OŠ I. Brlić - Mažuranić iz Prigorja Brdovečkog te provele nastavnu jedinicu uživo.
Korišten je pedagoški pristup obrnute učionice u kojem su se učenici kod kuće upoznali s nastavnim materijalom, a vrijeme u razredu koristili za produbljivanje znanja rješavanjem zadataka i za interakciju s ostalim učenicima i učiteljem te radom u grupi koristeći digitalni alat i video svjedočanstvo.
Nastavni sat obogaćen je korištenjem video svjedočanstva i digitalnog alata na kojem su suradnički aktivno sudjelovali učenici te doprinijeli ostvarivanju ishoda učenja kurikuluma predmeta i nastavnog sata.
Korišten je digitalni alat Tour Builder, s obzirom da se gasi u srpnju 2021. digitalna karta i prezentacija prebačene su na digitalni alat Google Earth
Video svjedočanstvo i pripravu za nastavnu jedinicu možete pogledati na poveznici:
https://hermes.hr/wp-content/uploads/2021/05/Nastavni-Plan-Mira-Arsinov.pdf
https://www.youtube.com/embed/40ri_Fq66qA
U obrnutoj učionici poučavanje je usmjereno na učenika i na suradničko učenje. Učitelj usmjerava i potiče učenike na samostalno i kreativno učenje. Učenici nakon održanog sata stečena znanja i vještine koriste za unaprjeđenje svog učenja, razvijanje stavova u borbi protiv diskriminacije, podizanju svijesti o ljudskim pravima i izgradnji otvorenog inkluzivnog demokratskog društva.
Učenici su suradnički i aktivno sudjelovali u aktivnostima na nastavnom satu te su doprinijeli ostvarivanju ishoda učenja kurikuluma predmeta i nastavnog sata.
Izvješće nastavnika o provedenoj nastavnoj jedinici, dojmovi učenika i pedagoginje:
https://drive.google.com/file/d/1kGsDSqAJ8EkK4RU6Gs21DTRgP076OqHa/view?usp=sharing
Sandra Debogović, prof.
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
ODGOJ I OBRAZOVANJE |
• MZOŠ |
• AGENCIJA ZA ODGOJ I ... |
• URED PRAVOBRANITELJ... |
• PORTAL ZA ŠKOLE |
• ZBORNICA |
• HRVATSKI RJEČNIK |
• PUP |
• KORAK PO KORAK |
• OŠ PAVAO BELAS |
• OŠ IVANA PERKOVCA |
• OŠ ANTE KOVAČIĆA |
SIGURNOST NA INTERNETU |
• POLIKLINIKA ZA ZAŠTI... |
• MUP RH |
• CERT |
• PREKINI LANAC |
• SPUŽVA NET |
• STOP CYBERBULLYING |
• SIGURNOST NA INTERNETU |
ZABAVNO I POUČNO |
• ŽIVOTNA ŠKOLA |
• NATIONAL GEOGRAPHIC |
• eLEKTIRE |
• ENTER |
• UČIMO ENGLESKI |
• GEO |
• DRVO ZNANJA |