Naš đir po Dalmaciji
Za naše sedmaše i dio osmaša 14. lipnja bio je zaista poseban dan, zadnji dan nastave bio im je i prvi dan višednevne izvanučioničke nastave, poznatije kao maturalac. Nakon sve strke, brke, izvlačenja i navlačenja koja tradicionalno nose zadnji tjedni (dani) nastave, učenici su jedva dočekali to jutro kada smo, konačno, krenuli put Dalmacije. Naše putovanje, koje je zamišljeno kao kombinacija učenja i zabave, započeli smo u NP Krki. Krka je nacionalni park u Hrvatskoj poznat po velikom broju jezera i slapova. Dobio je ime po rijeci Krki koja je dio parka. Nacionalni park je lociran u središnjoj Dalmaciji nizvodno od Miljevaca, a samo par kilometara sjeveroistočno od grada Šibenika. Šetnju i uživanje u predivnoj prirodi malo je narušilo neumorno sunce koje nas je dobro (s)pržilo, ali smo svi imali na umu da uskoro slijedi prvo ovogodišnje kupanje u moru te smo to lakše podnijeli. No, na putu do plaže, svratili smo i u Krešimirov grad. Šibenik je najstariji samorodni hrvatski grad na Jadranu, glavni grad te kulturno, obrazovno, upravno i gospodarsko središte Šibensko-kninske županije. Prvi put se spominje na Božić 1066. u darovnici Petra Krešimira IV., pa se naziva i Krešimirovim gradom. Nakon razgleda grada u kojem su se posebno istaknuli katedrala svetog Jakova te kulise 59. Međunarodnog dječjeg festivala, krenuli smo prema našem hotelu koji je smješten u Segetu Donjem. Nakon brzinskog raspoređivanja po sobama, svi smo se zaputili prema plaži. Prvi dan smo završili kupanjem i sunčanjem, a u večernjim satima učenici su se zabavili i u disku koji je bio u sklopu hotela.
Drugi je dan bio rezerviran za cjelodnevni izlet u NP Kornate. Nacionalni park Kornati čini veći dio grupe otoka Kornati u hrvatskom dijelu Jadrana u srednjoj Dalmaciji, zapadno od Šibenika, u Šibensko-kninskoj županiji. Ukupna površina parka je oko 220 km², a sastoji se od 89 otoka, otočića i hridi. Od površine parka, samo oko četvrtine je kopno, dok je preostali dio morski ekosustav. Cjelodnevna vožnja brodom, razgledavanje te kupanje i skakanje s broda trebali su umoriti naše učenike (bar su se profesorice tome nadale), ali oni su se puni energije zabavljali do dugo u noć, odnosno dok ih profesorice nisu otjerale na spavanje.
Treći je dan bio dan odmora. Učenici su ga proveli u spavanju, kupanju, sunčanju, a sudjelovali su i u mnogim aktivnostima koje je za njih pripremio animacijski tim. Povlačenje užeta u moru, odbojka na pijesku, nogomet, olimpijske igre, streličarstvo i kajakarenje samo su neke od njih.
Četvrti (i posljednji, šmrc) dan započeli smo razgledom Trogira. Trogir administrativno pripada Splitsko-dalmatinskoj županiji. Najznačajniji kulturni spomenik je trogirska katedrala, čiji je portal zapadnih vrata izradio majstor Radovan. Grad Trogir smješten je na obali Kaštelanskog zaljeva, na otočiću Trogiru između Čiova i kopna, spojen kamenim mostom s kopnom. Prema izboru National Geographica Trogir je proglašen najljepšim gradom-otokom na svijetu. Nakon stanke za ručak uslijedio je razgled još jednog dalmatinskog bisera. Zadar je grad na Jadranskom moru, središte Zadarske županije i šireg regionalnog kompleksa sjeverne Dalmacije i Like. Po broju stanovnika drugi je grad u Dalmaciji, a peti u Republici Hrvatskoj. Zadar obiluje kulturnim i povijesnim znamenitostima te je nezaobilazna stanica svakog putovanja u Dalmaciju. Mi smo pozdravili Sunce, poslušali orgulje, razgledali crkvu svetog Donata, Forum i katedralu svete Stošije te se, naravno, prošetali Kalelargom. Nakon kratke pauze, slijedio je put kući. Naši neumorni učenici, a i umorne profesorice, pjevali su i plesali cijelim putem kući. Iako je zabavni dio višestruko nadmašio učenje, naši su se učenici pokazali besprijekornima te su dobili pohvale i osoblja hotela i pratitelja putovanja, a pohvalama se priključuju i profesorice. U Prigorje Brdovečko smo se vratili u ponedjeljak 17. lipnja u večernjim satima (nismo mi donijeli kišu, samo da se zna). Učenici su ovo putovanje ocijenili prosječnom ocjenom – odličan, a prijateljstva i povezanosti (možda i poneke ljubavi) koje su učvrstili te uspomene koje su stekli na ovome putovanju ostaju im za čitav život.
Anamarija Sučec, prof.
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
ODGOJ I OBRAZOVANJE |
• MZOŠ |
• AGENCIJA ZA ODGOJ I ... |
• URED PRAVOBRANITELJ... |
• PORTAL ZA ŠKOLE |
• ZBORNICA |
• HRVATSKI RJEČNIK |
• PUP |
• KORAK PO KORAK |
• OŠ PAVAO BELAS |
• OŠ IVANA PERKOVCA |
• OŠ ANTE KOVAČIĆA |
SIGURNOST NA INTERNETU |
• POLIKLINIKA ZA ZAŠTI... |
• MUP RH |
• CERT |
• PREKINI LANAC |
• SPUŽVA NET |
• STOP CYBERBULLYING |
• SIGURNOST NA INTERNETU |
ZABAVNO I POUČNO |
• ŽIVOTNA ŠKOLA |
• NATIONAL GEOGRAPHIC |
• eLEKTIRE |
• ENTER |
• UČIMO ENGLESKI |
• GEO |
• DRVO ZNANJA |