RASPORED ZVONJENJA
Prva smjena
Druga smjena
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ivan Goran Kovačić
Ivan Kovačić rodio se 21. ožujka 1913. u Lukovdolu u Gorskom kotaru po kojem se kao mladić prozvao Goranom i ne sluteći da će jedan nadimak slavom nadrasti jedno ime i postati pravom modom, da će ga nositi ljudi koji jedva da su ikada čuli i za Gorana i za Gorski kotar. Pisanjem se počeo baviti vrlo rano još u djetinjstvu. Pisao je pjesme, crtice, pripovijetke, a vrlo je cijenjen bio i kao kritičar i prevoditelj.
U prvim je lirskim pjesmama ponesen ljepotom zavičaja, i ona je, uz socijalnu problematiku, temeljno nadahnuće njegova stvaralaštva. Štokavskim je narječjem pisana zbirka pjesama Lirika dok je kajkavskim narječjem napisao pjesme ujedinjene u zbirku Ognji i rože.
Zbirka pripovjedaka Dani gnjeva već svojim naslovom upućuje na pobunu i to protiv tada aktualnih problema: siromaštva, ugnjetavanja, političkog pritiska… Kroz ovu smo zbirku imali priliku upoznati likove poput Jačice Šafrana, Jure Grešnika ili Ivana Tuče.
Ipak, mnogi se slažu da je Goran najprepoznatljiviji po poemi Jama u kojoj sažimlje doživljeno iskustvo, ali i ispisuje svoj tragični kraj. Na poetskoj je razini Jama pobjeda nad zlom, osuda zločina i trijumfa čovjekove slobode i dostojanstva.
Iako je Goranov život nasilno prekinut, u trideset je godina svoga stvaralaštva ostavio značajan trag pa s pravom možemo reći da mu pripada visoko mjesto u novijoj hrvatskoj književnosti.
Dan škole obilježit ćemo virtualnom izložbom. Ona proizlazi iz rada na projektima kojima je zajednička tema klimatske promjene.
Cilj je projekta predmetno i međupredmetno povezivanje sadržaja na horizontalnoj i vertikalnoj razini, pažljivo oblikujući odgojno-obrazovne zadaće prema razvojnim razinama učenika. Unošenje promjena u opseg, povezanost i primjerenost nastavnog sadržaja znak je kvalitetnijeg nastavnog procesa. Učinci istraživačkog rada su višestruki. Oživljen je senzibilitet učenika za promišljanjem i odlučnost učitelja da se unaprijedi učenje.
Završne radove o klimatskim promjenama potražite u priloženim dokumentima ili klikom na opširnije.