preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Viteza Trnskog

Login
Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
8. 2. Dan sigurnijeg interneta
Autor: Ines Vidović, 8. 2. 2022.

Svake godine drugog utorka u mjesecu veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Kroz različita događanja i aktivnosti učenike i učitelje želi se osvijestiti o sigurnosnim problemima na internetu, a s ciljem stvaranja interneta kao boljeg mjesta za sve što je i tema ovogodišnjeg Dana.

Povodom toga je školska knjižničarka provela anketu Interent i ja među učenicima 8. razreda. Dalje u tekstu je analiza ankete.

Analiza ankete Internet i ja povodom Dana sigurnijeg interneta

Učenici 8. razreda sudjelovali su u provedbi ankete Internet i ja na satu razrednika, a povodom Dana sigurnijeg interneta koji se svake godine obilježava drugog utorka u mjesecu veljači, odnosno 8. veljače 2022. godine.

Anketa je bila anonimna pa su učenici iskreno odgovarali na pitanja o korištenju interneta. U anketi je sudjelovalo ukupno 22 učenika, trinaest iz 8.a razreda i devet iz 8.b.

Na pitanje koliko često na dan koriste Internet točno je pola učenika odgovorilo da svakih nekoliko sati provjeravaju poruke, notifikacije i postove svojih prijatelja.

Pri traženju informacija čak petnaest učenika  kod pronalaženja informacije otvaraju prvu stranicu koju im Google ponudi. Samo pet učenika koristi Wikipediju kao stranicu na kojoj pronalaze sve odgovore na svoja pitanja.

Za surfanje četrnaest učenika koristi više uređaja odjednom, odnosno mobitel, laptop i tablet. Pet učenika koristi samo mobitel, a tri učenika stolno računalo.

Kada bismo pretraživali History pronašli bi da više od pola učenika pretražuje stranice za zabavu i komunikaciju, a šest učenika za istraživanje i školu.

Na YouTubeu devet učenika provodi najmanje sat dnevno, a osam učenika nekoliko sati tjedno. Možemo zaključiti da YouTube više nije najpopularniji poslužitelj glazbe i zabave jer učenici koriste i druge.

Jedanaest učenika ne predstavlja problem ako nemaju Internet jer će koristiti besplatan u školi, ali šest učenika hvata panika ako na trenutak ostanu bez interneta.

Zanimljivo je da u anketi ima podjednako svih odgovara i da možemo zaključiti da učenici nisu ovisni o internetu, da vole druženja s prijateljima u školi i izvan nje, da Internet više koriste za igru, zabavu i druženje i da su njihove Internet navike zadovoljavajuće s obzirom na popularnost interneta i svih mogućnosti koje on pruža. 

U dijelu ankete gdje su učenici trebali odrediti je li tvrdnja točna ili netočna jedanaest je učenika, točno pola, ispravno odgovorilo što nam ukazuje da učenici nisu dovoljno educirani i osviješteni o nedostacima i opasnostima interneta. Svi učenici znaju da na internetu ne smijemo ostavljati osobne podatke. Ali svi ne znaju da ako na primjer izbrišemo fotografiju s Facebooka da ona nije trajno uklonjena s interneta. Neki ne znaju što znači Firewall pa nije za čuditi što se žale da su im računi često hakirani računi ili misle da se cyberbulling događa samo ako posjećuju stranice za upoznavanje novih prijatelja.

Učenici trebaju znati prednosti i nedostatke interneta sve dane u godini i o tome ih trebamo educirati svaki dan, a osobito na dan kada se obilježava Dan sigurnijeg interneta kojem je to i svrha.

 






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

 

 

     

 

     

 

     

 

     

 

   

 

preskoči na navigaciju