Projekt “Škole za Afriku“
OSNOVNE INFORMACIJE O PROJEKTU
Naša škole uključila se u projekt „Škole za Afriku“ kojim želimo pokazati našu solidarnost, brigu i ljubav prema onima kojima je pomoć jako potrebna.
Projekt „Škole za Afriku“ razvio je krajem 2004. godine UNICEF u suradnji sa Zakladom „Nelson Mandela“ i „Hamburškim društvom za promoviranje demokracije i međunarodnog prava“, kako bi se djeci u 6 zemalja – Angoli, Malaviju, Mozambiku, Ruandi, Južnoafričkoj Republici i Zimbabveu – omogućilo školovanje. 2010. godine UNICEF je svoju brigu za školovanje djece u Africi proširio na još 5 zemalja: Burkinu Faso, Etiopiju, Madagaskar, Mali i Niger.
Pročitajte više pod opširnije.
Naime, oko 45 milijuna djece u posebno ugroženim dijelovima Afrike ne ide redovito u školu, a svako treće dijete odrasta u neznanju, siromaštvu i diskriminaciji, osobito u ruralnim područjima. Škole su često prenapučene, slabo opremljene ili jednostavno previše udaljene. Stoga čak i danas milijuni afričke djece nikada ne vide unutrašnjost školske zgrade. Stanje je osobito teško za djecu iz najsiromašnijih krajeva te za djecu koja su ostala bez roditelja (kao posljedica ratova, sukoba ili stradavanja od AIDS-a). Djevojčice su pritom u posebno ugroženom položaju. Umjesto da idu u školu, moraju raditi ili ih obitelji prisiljavaju na brak.
Zajedništvo je jedan od najvažnijih sastojaka velikih postignuća. Kada zajedništvu dodamo solidarnost i plemenitost, a kreativnošću ih sve pomno zaokružimo u djelovanje za zaštitu prava na obrazovanje svakog djeteta, nastaje UNICEF-ov humanitarno-edukativni program Škole za Afriku.
U okviru programa Škole za Afriku, dječji vrtići te osnovne i srednje škole diljem Hrvatske već devetu godinu zaredom pomažu osigurati obrazovanje brojnim djevojčicama i dječacima u najsiromašnijim afričkim zemljama. Pritom koriste vlastite kreativne potencijale i jedinstvene ideje kako bi prikupili sredstva koja će se usmjeriti za pomoć njihovim vršnjacima u Africi. Odgovorno djelovanje te vrijednosti empatije i poštivanja različitosti koje djeca i mladi kroz ovaj program osnažuju - neprocjenjive su! Kroz edukativne aktivnosti programa učenici i učenice upoznaju se sa životom i običajima svojih vršnjaka, a naglasak se stavlja na učenje o dječjim pravima i važnosti obrazovanja za ostvarenje vlastitih potencijala.
U ovoj školskoj i pedagoškoj godini posebna je pažnja usmjerena na djevojčice i dječake u Burkini Faso kojima teški uvjeti života nerijetko onemogućuju pristup obrazovanju i nepravedno ih zadržavaju u krugu siromaštva.
CILJ PROJEKTA
Cilj projekta „Škole za Afriku“ jest omogućiti obrazovanje za 8 milijuna djece iz 11 afričkih zemalja. UNICEF će pomoći izgraditi nove ili popraviti stare školske objekte, a djeca će dobiti knjige, bilježnice, olovke i ostale školske potrepštine. Također, UNICEF će educirati učitelje obrazovnim metodama prilagođenim djeci, a važno je istaknuti da su se i lokalne zajednice aktivno uključile u gradnju škola.
U ovoj školskoj i pedagoškoj godini posebna je pažnja usmjerena na djevojčice i dječake u Burkini Faso kojima teški uvjeti života nerijetko onemogućuju pristup obrazovanju i nepravedno ih zadržavaju u krugu siromaštva.
REZULTATI U BURKINI FASO U 2015. GODINI
Neki od rezultata postignutih tijekom 2015. godine u Burkini Faso za koju su pomoć prikupljale škole i dječji vrtići u Hrvatskoj:
ŠKOLE PRIJATELJI DJECE
UNICEF želi omogućiti kvalitetno obrazovanja svoj djeci, povećati vjerojatnost uspješnog završavanja škole, smanjiti rodne i geografske razlike, zaštiti djecu od teškog fizičkog rada i omogućiti djeci stjecanje vještina koje će im pomoći osigurati bolju budućnost za njih i za njihove obitelji.
Uvođenje škola prijatelja djece (UNICEF-ova modela kvalitetnih škola) jedan je od odgovora na ove izazove. Škole prijatelji djece inkluzivne su i rodno osjetljive, osiguravaju edukativne materijale i adekvatnu školsku opremu.
Takve škole imaju igralište i školsku kantinu. Osiguran je pristup čistoj, pitkoj vodi i odvojenim sanitarnim prostorijama za dječake i djevojčice. Učitelji su kompetentni i koriste podržavajuće metode učenja, a u učinkovito vođenje škola, osim učitelja, uključeni su i roditelji, članovi zajednice i predstavnici lokalne vlast.