Vijugavi dan - izvannastavna aktivnost za razrednu nastavu
Tijekom školske godine 2018/19 održavale su se STEM radionice za učenike razredne nastave. Ponedjeljak, termin održavanja ove izvannastavne aktivnosti, nazvan je Vijugavi dan. Ideja je bila da učenici razredne nastave sudjeluju u aktivnostima koje potiču na razmišljanje,analiziranje, logičko zaključivanje, rješavanje problemskih situacija, suradnju i timski rad.
U prvom polugodištu radili smo s Cubetto robotima. Cubetto je drveni robot napravljen prema načelima Montessori pedagogije. Prednost ovog robota je što je izvana izrađen od prirodnog materijala - drva i ne zahtjeva korištenje ekrana.
Učenici su ...
Učenici su na iskustven, taktilan (hands on pristup učenju) usvajali osnovne logičke koncepte programiranja i algoritamskog načina razmišljanja. Ujedno su se koristile prekrasne, velike i šarene mape s pričama i zadatcima koje su bile poticajne za maštanje, kreativno izražavanje i timski rad u rješavanju problemskih situacija u koje je upadao njihov Cubetto robot.
U nastavi matematike logičko zaključivanje predstavlja važan i učenicima često izazovan dio stoga smo u drugom polugodištu rješavali prilagođene varijante Einsteinove zagonetke. Ovo je bio niz interaktivnih radionica i dobar primjer kako se „klasična“ zagonetka može preraditi, prilagoditi težinu uzrastu te na zabavan način uključiti sve učenike iz grupe u postupke logičkog zaključivanja. Prilikom rješavanja Einsteinove zagonetke se koriste slični postupci zaključivanja kao na nastavi matematike te će učenici sadržaj i vještine iz ove radionice moći primijeniti u daljnjoj nastavi u različitim predmetima.
Za kraj nastavne godine igrali smo matematičku igru – Klokanova staza. Ova igra je zahtijevala fizičko kretanje, međusobnu komunikaciju i suradnju u grupi kako bi se poštujući pravila igre riješila problemska situacija. Učenici su analizirali, uočavali problem, testirali rješenja i naposljetku uočili obrazac po kojem se rješava početni problem.
Na radionicama su sudjelovali učenici od 2. do 4. razreda, slobodno su se prijavljivali ovisno o interesu za temu. Rado su se odazivali i aktivno su sudjelovali. Aktivnosti su im bile zanimljive i vladala je pozitivna atmosfera. Provođenje ove izvannastavne aktivnosti ujedno je bila i prilika da se u manje formalnom i opuštenijem okruženju učenici upoznaju s učiteljem predmetne nastave matematike (i obratno) što je dobar temelj kada se pređe iz razredne u predmetnu nastavu.
Ivan Lipanović, prof.
učitelj matematike
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dnevni tisak |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Narodne novine |
• Zdravstveni odgoj -p... |
• Zdravstveni odgoj |
• Hrvatski pravopis |
Institucije |
• Agencija za odgoj i ... |
• Ministarstvo znanost... |
• Službene stranice Gr... |
• Gradski ured za kult... |
• Knjižnice Grada Zagr... |