« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije, u knjižnici… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo.
A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?
Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.
Zbog toga smo se po prvi put ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 115 škola diljem R. Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih i četvrtih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 3.647 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.
Učiteljice trećih(Anka Bodrožić Selak i Anita Bodrožić) i četvrtih razreda( Ivana Žužul i Marija Kujundžić) matične i područne škole u suradnji s knjižničarkom (Marina Šakić) odabrale su sedam knjiga po jednu iz svake od sedam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stričeve, tetke; slikovnica- obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja).
Projekt započinjemo 15.02. kada će prvi učenik ili učenica svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.
U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.
Nadamo se da će roditelji zajedno sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…
Kupnju knjiga za projekt financirala je škola, a nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.