PRODUŽENI BORAVAK
1. ŠTO JE PRODUŽENI BORAVAK?
Produženi boravak je specifičan način ostvarivanja odgojno-obrazovnih ciljeva, zadaća i sadržaja predviđenih za pojedini razred. Ima svoja posebna područja, ciljeve i predviđene aktivnosti učenika. Njime je djetetu omogućeno da kvalitetno i ugodno provede vrijeme u školi nakon redovite nastave (do povratka roditelja s radnog mjesta) pružajući mu skladan emocionalni, socijalni, kognitivni i psihološki razvoj.
Po koncepciji rada bitno se razlikuje od redovne nastave.Rad je podijeljen na slobodno vrijeme i vrijeme predviđeno za pisanje domaće zadaće, ponavljanje i uvježbavanje. Svakodnevno učenici imaju 2 sata slobodnog vremena podijeljenog u dva dijela i dva sata ponavljanja, uvježbavanja i pisanja domaće zadaće. U sklopu boravka učenici primaju dva obroka: ručak i užinu (po želji).
2. ŠTO RADIMO?
Učenici u produženom boravku razvijaju temeljne kompetencije: jezično-komunikacijske, matematičke, prirodoznanstvene i socijalne; razvijaju interes za kulturno-umjetničko područje, stječu radne navike i pozitivan stav prema učenju, uče kako samostalno učiti, istražuju, stvaraju, razviju interes za različita područja kroz niz radionica s ciljem da svako dijete razvije svoje pune individualne potencijale, razvijaju navike zdravoga života: higijenske, prehrambene, uče o važnosti bavljenja sportom i važnosti očuvanja prirode.
3. ULOGA RODITELJA
Važno je naglasiti kako učiteljica u produženom boravku, odnosno sam boravak ne može zamijeniti roditeljsku ulogu (ulogu obitelji) u odgoju i obrazovanju djeteta; to je proces u kojem trebaju aktivno sudjelovati i škola i roditelji kao partneri. Stoga:
aktivno pratite zbivanja u školi i postignuća djeteta - djeca pozitivno reagiraju na vaš interes
pohvalite dijete za dobro izvršene obveze i ohrabrujte ih ako dožive neuspjeh
uvažite napomene učitelja, imajte vrlo jasna očekivanja od svog djeteta i budite doslijedni u njihovom sprovođenju, tako ćete djetetu prenijeti jasnu poruku koja ponašanja podržavate i očekujete
obavijestite učitelja ukoliko je vaše dijete umorno, neispavano i sl. kako bi učitelj adekvatno reagirao
nastojte da dijete svaki dan ide kući u približno isto vrijeme – smanjit će se pritisak iščekivanja
ukoliko niste u mogućnosti doći po dijete prije 17 h, pokušajte ga rasteretiti dodatnih aktivnosti koje će ga umarati i utjecati na njegovu koncentraciju idući nastavni dan
omogućite svom djetetu dovoljno noćnog sna