« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Edukacijski rehabilitator u školi
Edukacijski rehabilitator (ranije poznat pod nazivom defektolog) je stručni suradnik koji radi na prevenciji, prepoznavanju i ublažavanju specifičnih teškoća u razvoju i učenju.
Zadaća edukacijskog rehabilitatora je osiguravanje specifične odgojno-obrazovne podrške učenicima s teškoćama u razvoju i učenju. Predlaže sadržaj i metode rada za individualne odgojno-obrazovne programe sukladno dijagnosticiranom stupnju i vrsti razvojnih teškoća i specifičnostima funkcioniranja.
Da bi se utvrdio primjereni oblik školovanja koji će optimalno zadovoljiti potrebe učenika s teškoćama, rehabilitator ostvaruje suradnju s učenikovim roditeljima, upoznaje ih s psihofizičkim stanjem i potrebama djeteta, a zatim upućuje učenika na stručnu timsku obradu u mjerodavnu zdravstvenu instituciju.
Edukacijski rehabilitator surađuje s članovima školskoga povjerenstva te zajedno formiraju prijedlog primjerenoga programa školovanja za učenika s teškoćama i utvrđuju najprimjerenije metode rada za svako pojedino dijete u svrhu stimuliranja njegova optimalnog psihofizičkog razvoja i cjelovite inkluzije među vršnjacima.
U neposrednom radu s učenicima, edukacijski rehabilitator organizira individualni rad, rad u paru i grupni rad te opservira funkcioniranje učenika s razvojnim teškoćama tijekom nastave s ciljem ublažavanja i uklanjanja teškoća u učenju, ponašanju i socijalizaciji.
Edukacijski rehabilitator sudjeluje i u utvrđivanju spremnosti školskih obveznika za polazak u prvi razred jer se tako detektiraju rizici za razvoj teškoće koji se, pravodobnom rehabilitacijskom intervencijom, mogu znatno umanjiti ili makar ublažiti.
Brine o osposobljavanju i stručnom usavršavanju učitelja u području integracije i inkluzije djece s teškoćama u razvoju. Surađuje s roditeljima u smislu savjetovanja, poboljšavanja njihovih kompetencija za primjerene postupke prema djetetu u obiteljskom okruženju.
Aktivno sudjeluje u unaprjeđenju rada škole i potiče uvođenje i primjenu novih metoda i oblika nastavnoga i školskog rada.