Terenska nastava likovne kulture u Rijeci
Autor: Mladen Majušević, 13. 5. 2022.
Učenici 7. razreda i dio učenika 8. razreda posjetili su u četvrtak, 5.5.2022. Rijeku u sklopu terenske nastave likovne kulture u pratnji učiteljica Katarine Tomičić Stepančić i Eni Blašković. U prvom dijelu nastave posjetili smo Muzej moderne i suvremene umjetnosti i Dječju kuću koji se nalaze unutar kompleksa Rikard Benčić. Učenicima je ukratko ispričana povijest tog kompleksa, budućeg „Art kvarta“ te im je na njihovo iznenađenje objašnjeno kako je na mjestu ceste ispred Muzeja nekada, ne tako davno, bilo more. Uz stručno vodstvo kustosice Ivane Lučić razgledali smo izložbu Riječi za gledanje koja se bavi različitim odnosima između slika i riječi, a okuplja pedesetak radova iz zbirki Muzeja. Uz povijest i svakodnevicu kao sveprisutne teme, odabrani radovi odražavaju utjecaj masovnih medija na našu percepciju stvarnosti – od novina i reklama do internetskih tehnologija. Izložbu smo dodatno istražili radnim listićem. Pažnju su nam posebno privukli radovi koje možemo vidjeti u potpunosti tek nakon što se popnemo na njih i slika koju možemo vidjeti tek nakon što toplinom dlana iščezne termo-osjetljivi sloj boje na površini.
Nakon MMSU, posjetili smo zanimljivo uređenu Dječju kuću, lijepu knjižnicu, za oko nam je zapeo i najnoviji Playstation, a prije odlaska morali smo se potpisati na zid. Pauza za marendu uslijedila je na predivnoj Trsatskoj gradini s koje smo promatrali ogromne murale na zgradama od kojih se neki nalaze i u našim udžbenicima likovne kulture.
Kratkom šetnjom došli smo do studentskog kampusa i posjetili Akademiju primijenjenih umjetnosti kojom nas je proveo profesor Radovan Kunić. Objasnio nam je kako se lijeva gipsana glava u šupljem kalupu, kako se radi mozaik, zatekli smo studenticu koja je UV lampom lijepila staklo, profesorica Letricija Linardić pokazala nam je tehnike visokog i dubokog tiska u čiji je proces uključena i kiselina. Iz svakog kuta izviruju odlični crteži ljudskih figura, slike pejsaža, veduta, apstraktni motivi i projekti grafičkog dizajna. Tu ustvari započinju svoj umjetnički put oni čije radove ćemo za nekoliko godina gledati u Muzeju koji smo prethodno posjetili. Predstavio nam se i jedan mlad, talentiran i simpatičan student koji je vrlo jednostavno odgovorio na pitanje: „Kako to da se našao na ovom fakultetu?“ - Zato jer je to oduvijek želio. Mi smo se potrudili upamtiti njegovo ime, a budućnost će pokazati jesmo li imali sreće pogledati rani rad poznatog i uspješnog umjetnika. Terensku nastavu zaključili smo zajedničkom fotografijom ispred fakulteta, a na odlasku su nam mahnuli mladi studenti kojima smo vjerojatno bili simpatičan prizor.