Književni susret sa Željkom Horvat - Vukelja:
Autor: Ludmila Pauletić, 27. 11. 2014.
U ponedjeljak, 24. studenog, niži razredi dočekali su željno iščekivani susret s poznatom književnicom za djecu Željkom Horvat – Vukelja
u organizaciji izdavačke kuće Školska knjiga (u kojoj Željka godinama radi kao urednica Modre laste) i dogovorom s ravnateljicom i knjižničarkom. Učenici su se dugo pripremali za ovaj susret – čitali su sa svojim učiteljicama njezine knjige: Hrabrica, Balončica, Petra uči plivati, Leteći glasovir, Zdenko Slovojed te njezine igrokaze ili pričokaze te su iz njih smislili zanimljiva pitanja. Mladi knjižničari su uredili pano s njezinom biografijom. Književni susret je održan u holu škole. Književnica nas je odmah na početku upozorila kako je čitanje važno i pozvala nas je da puno čitamo.
Kao i uvijek, Željka nam je u goste došla u pratnji svoje nadaleko poznate ljubičaste torbe – Ljubice Torbić. To je torba s mnogo pretinaca i džepića u kojima se krije bezbroj sitnih stvarčica i rekvizita od kojih svaka nosi svoju priču. Specijalnost su joj pričokazi – kombinacija priče i kratkog igrokaza u kojem, uz autoricu, sudjeluju i gledatelji – djeca. Život ju potiče na stvaranje njezinih priča, slikopriča i igrokaza. Brzo smo sklopili prijateljstvo s ovom prekrasnom osobom s kojom smo se baš dobro zabavljali i zafrkavali. Uvidjeli smo da se može igrati i bez mobitela i kompjutera.
Bio je pravi užitak slušati njezine riječi koje su se pretvarale u šum lišća, igru vjetra, kreketanje žaba ili vožnju kola hitne pomoći za puževe. Priča o pužu, koji puže uvijek samo uspravno, nas je dovela u Željkinu kuhinju gdje živi u krletki njezin papagaj Žak. U toj kuhinji je Željka smislila sve svoje priče iz knjige Slikopriče.
Uz buran pljesak prijateljevali smo s riječima i pokretima u igri „vodoravno – uspravno“, to je zapravo vježba koncentracije.
Kroz zanimljive priče i sudbine nekakvih stvarčica ili životinja, Željka pokušava djeci pomoći da prepoznaju čari života i pronađu sebe i tako se zapravo rješavaju njihovi problemi i manjkavosti, primjerice, problem neurednosti, hrabrosti, razmaženosti, lijenosti, upornost, ljubaznost i slično.
Na kraju ovog vrlo uspješnog književnog susreta, učenici su postavljali svoja pitanja i književnica im je na njih rado odgovarala.
Zahvalili smo književnici za gostovanje učeničkim radovima (koji je možda potaknu na nove nezaboravne priče). Dugo ćemo pamtiti ovaj susret.