Uvod u povijest za petaše | 22.09.22. nikolina.pucar |
Učenici petih razreda se na početku školske godine susreću s brojnim promjenama. Potrebno se naviknuti na kabinetsku nastavu, usvojiti raspored sati, zapamtiti imena brojnih predmetnih učitelja itd. Osim svega navedenog, tu su predmeti koji u razrednoj nastavi nisu bili dio satnice, a jedan od njih je povijest.
Na nastavi povijesti prvih nekoliko sati posvećujemo upoznavanju s predmetom. Učenici tako mogu objasniti što je povijest i zašto je učimo, kako se snalazimo u vremenu i prostoru u povijesti, te na koncu tko su povjesničari i na koji način oni istražuju prošlost. Jedna od omiljenih aktivnosti svake školske godine je kada učenici od kuće trebaju donijeti neki ostatak prošlosti. Taj zadatak mnoge potakne na razgovor u obitelji te izvlačenje dobro spremljenih, često vrlo satrih i zanimljivih, obiteljskih uspomena. Doneseni predmeti se na nastavi analiziraju i raspoređuju prema skupinama, s ishodom usvajanja vrsta povijesnih izvora (materijalni, pisani, slikovni, zvukovni i usmena predaja). Nakon ovakve aktivnosti učenici uglavnom bez problema navode vrste povijesnih izvora, te primjere za svaku od njih.
Nikolina Golub, učiteljica povijesti
RASPORED ŠKOLSKOG ZVONA
SAT |
Početak |
Završetak |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:45 | 9:30 |
3. | 9:45 | 10:30 |
4. | 10:45 | 11:30 |
5. | 11:35 | 12:20 |
6. | 12:25 | 13:10 |
7. | 13:10 | 13:55 |
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |