« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U srijedu 4. studenog 2009.g. u 17,30 na roditeljskom sastanku predavanjem za roditelje, započelo je provođenje CAP programa u našoj školi u ovoj školskoj godini.
Što je CAP?
Program iznad minimalnog zakonskog standarda realizira se u suradnji s udrugom „Korak po korak“ i uz financiranje PGŽ Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport .
Program je namijenjen djeci 2. razreda OŠ.
Hrvatska je 1999. godine , inicijativom Udruge roditelja «Korak po korak» , postala 14 zemlja u svijetu koja je prihvatila CAP program i započela ga primjenjivati sa mlađim učenicima osnovne škole i predškolskom djecom u vrtićima.
Program poučava djecu efikasnim prevencijskim strategijama koje počivaju na dječjim sposobnostima a ne na ograničavanju tih sposobnosti.
Program se provodi u 3. koraka:
Provođenje CAP programa u našoj školi započelo je 21. veljače 2008. predavanjem za sve zaposlene u školi, a održala ga je defektolog Vesna Žilić S ciljem progovaranja o problemu zlostavljanja djece i njegovoj prevenciji .
Predavanje za učitelje ali i za sve zaposlene u školi sastojalo se od :
- Definiranje vrsta zlostavljanja djece
- Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada
- Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz osnaživanje
- Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje
- Pitanja mogućeg napada: zakonska prava i odgovornosti; pitanja prijave
- Pregled sadržaja dječje radionice
- Prijedlozi za jačanje prevencijskih vještina u razredu nakon završetka radionice za djecu
Provođenje CAP nastavili smo i ove godine Predavanjem za roditelje učenika drugih razreda. U srijedu 4. studenog 2009.g. u 17,30 predavanje za roditelje održala je Dijana Toljanić , CAP trener.
Veći dio predavanja bio je sličan je onom za zaposlenike škole, s naglaskom na prevenciji zlostavljanja kroz poboljšanje komunikacije između odraslih i djece. Osvještavanje strahova koje roditelji imaju kada razmišljaju o tom problemu i strategije za poticanje, prepoznavanje i korištenje prilika za razgovor s djecom o zlostavljanju.
- Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada
- Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz osnaživanje
- Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje
- Pregled sadržaja dječje radionice
- Strategije poboljšanja komunikacije između odraslih i djece o pitanju zlostavljanja
- odgovornost zajednice za prijavu mogućeg zlostavljanja djece
- prijedlozi za uvođenje i jačanje prevencijskih vještina kod kuće.
Roditelji su uglavnom visoko ocijenili radionicu, osim u slučaju novosti sadržaja, zadovoljni načinom prezentacije i pripremljenošću voditelja.
Radionice za djecu održane su 11. prosinca 2009. godine u
CAP trenerice, u ovom slučaju Mirjana Dobrec, Dijana Toljanić i Renata Dubravec Okretić , trajao je dva školska sata u svakom razredu, nakon čega je uslijedio individualni razgovor s učenicima.
Što su djeca naučila?
Koristeći igranje uloga i vođenje grupne diskusije, djeca su naučila prepoznati potencijalno opasne situacije.
Kroz tri igrokaza , predstavljene su najčešće situacije zlostavljanja koje bi djeca mogla susrest:
- vršnjak nasilnik protiv djeteta
- nepoznata odrasla osoba protiv djeteta
- poznata odrasla osoba protiv djeteta
Radionicama su prisustvovale i učiteljice Irena Pilčić i Tamara Brusić, kao i pedagoginja škole Nataša Kovačević. Zadovoljne viđenim i primjerenim pristupom uzrastu učenika, dobro odabranim i korisnim informacijama za učenike namjeravaju strategije naučene na CAP-ovoj radionici ponavljati i razvijati u svakodnevnom radu u razredu.