preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kostrena

Login
Vozni red

Školski autobus od 7. siječnja 2020. godine - Općina Kostrena

Oglasna ploča
Kalendar
« Kolovoz 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
U kojoj si od navedenih vještina najbolji/najbolja?








Arhiva dokumenata
Raspored zvonjenja

Razredna nastava (1. do 4. razred)

Predmetna nastava (5. do 8. razred)

 

 

Priloženi dokumenti:
Jelovnik 6.2.2023.-17.2.2023..pdf

Korisni linkovi

Škola za život - eksperimentalni program

Škole.hr

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Cap program - izvješće
Autor: Nebojša Letić, 1. 12. 2009.

U srijedu 4. studenog 2009.g. u 17,30 na roditeljskom sastanku  predavanjem za roditelje,   započelo je provođenje  CAP programa u našoj školi u ovoj školskoj godini. 


 

Što je  CAP?       

         Program  iznad minimalnog zakonskog standarda  realizira se u suradnji s udrugom „Korak po korak“ i  uz financiranje PGŽ Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport .

         Program je namijenjen djeci 2. razreda OŠ.

Hrvatska je 1999. godine , inicijativom Udruge roditelja «Korak po korak» , postala 14 zemlja u svijetu koja je prihvatila CAP program i  započela ga primjenjivati sa mlađim učenicima osnovne škole i predškolskom djecom u vrtićima.

         Program poučava djecu efikasnim prevencijskim strategijama koje počivaju na dječjim sposobnostima a ne na ograničavanju tih sposobnosti.

         Program se provodi u 3. koraka:

  1. Predavanje za sve djelatnike škole
  2. Predavanje za roditelje
  3. Radionica za djecu

 

Provođenje CAP programa u našoj školi  započelo je 21. veljače 2008. predavanjem za sve zaposlene u školi, a održala ga je defektolog Vesna Žilić  S ciljem progovaranja o problemu zlostavljanja djece i  njegovoj prevenciji .

 

 

Predavanje za učitelje ali i za sve zaposlene u školi sastojalo se od :

-         Definiranje vrsta  zlostavljanja djece

-         Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada

-         Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz osnaživanje

-         Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje

-         Pitanja mogućeg napada: zakonska prava i odgovornosti; pitanja prijave

-         Pregled sadržaja dječje radionice

-         Prijedlozi za jačanje prevencijskih vještina u razredu nakon završetka radionice za djecu

 

Provođenje CAP nastavili smo i ove godine  Predavanjem za roditelje učenika drugih razreda. U srijedu  4. studenog 2009.g. u 17,30 predavanje za roditelje održala je Dijana Toljanić , CAP trener.

 

 

         Veći dio predavanja bio je sličan je onom za zaposlenike škole, s naglaskom na prevenciji zlostavljanja kroz poboljšanje komunikacije između odraslih i djece. Osvještavanje strahova koje roditelji imaju kada razmišljaju o tom problemu i strategije za poticanje, prepoznavanje i korištenje prilika za razgovor s djecom o zlostavljanju.

- Tjelesne, emocionalne i socijalne karakteristike mogućih žrtava napada

- Tradicionalni pristup prevenciji zlostavljanja nasuprot pristupu kroz        osnaživanje

- Odnos prema djetetu koje otkriva zlostavljanje

- Pregled sadržaja dječje radionice

     - Strategije poboljšanja komunikacije između odraslih i djece o pitanju                 zlostavljanja

      - odgovornost zajednice za prijavu mogućeg zlostavljanja djece

      - prijedlozi za uvođenje i jačanje prevencijskih vještina kod kuće.

 

Roditelji su uglavnom visoko ocijenili radionicu, osim  u slučaju novosti sadržaja, zadovoljni  načinom prezentacije i  pripremljenošću voditelja.

 

Radionice za djecu održane su  11. prosinca 2009. godine u

 

2. a i b razredu. Program, koji provode  tri posebno obučene

CAP trenerice, u ovom slučaju  Mirjana Dobrec, Dijana Toljanić i Renata Dubravec Okretić , trajao je dva školska sata u svakom razredu, nakon čega je uslijedio individualni razgovor s učenicima.

Što su djeca naučila?

Koristeći igranje uloga i vođenje grupne diskusije, djeca su naučila prepoznati potencijalno opasne situacije.

Kroz tri igrokaza ,  predstavljene su najčešće situacije zlostavljanja koje bi djeca mogla susrest:

-         vršnjak nasilnik protiv djeteta

-         nepoznata odrasla osoba protiv djeteta

-         poznata odrasla osoba protiv djeteta

            Radionicama su prisustvovale  i učiteljice Irena Pilčić  i Tamara Brusić, kao i pedagoginja škole Nataša Kovačević. Zadovoljne viđenim i primjerenim pristupom uzrastu učenika, dobro odabranim i korisnim informacijama za učenike  namjeravaju strategije naučene na CAP-ovoj radionici ponavljati i razvijati u svakodnevnom radu u razredu.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju