« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U sklopu Tjedna dobre dječje knjige u organizaciji Centra kulture Kostrena i Knjižnice Kostrena, a u suradnji s Osnovnom školom Kostrena, svoje su najdraže knjige odabrala i argumentirala upravo djeca.
Vara se tko misli da djeca ne čitaju, dapače, ne samo da čitaju, nego i preporučuju omiljene književne tekstove i obrazlažu što trebaju imati djela za djecu kako bi ih upravo djeca voljela i čitala.
Iako vlada mišljenje da djeca čitaju samo lektire, da nije baš tako svjedoči desetak učenika – članova Knjižnice Kostrena uzrasta od 10 do 13 godina čije čitateljske izbore donosimo u tekstu.
Prije četiri godine ova je mlada čitateljica proglašena najčitateljicom Knjižnice Kostrena, a svoju je ljubav prema čitanju u međuvremenu obogatila nebrojenim novim knjigama. Njezino je ime Anđela Tonković, danas je učenica 7. razreda i napravila je ljestvicu najdražih knjiga:
Parafrazirajući vrhunskog pripovjedača Stephena Kinga o tome da su knjige jedinstvena prenosiva čarolija, možemo se upitati što djecu privlači knjigama. Iako je mali čarobnjak Harry Potter zavladao knjižarama i dječjim srcima davne 1997. godine, i današnji ga mladi čitatelji stavljaju na prvo mjesto svojih omiljenih knjiga. Među njima su i Tina iz 5. te Mai iz 6. razreda koje se slažu da uživaju u fantastici i znanstvenoj fantastici.
Tina, 5. r.
Jako volim čitati o fantastičnim bićima i čarobnjacima, a za one koji ne vole čitati, imam poruku. Neka razmisle što vole i pokušaju pronaći neku knjigu koja govori baš o tome ili nečemu sličnom.
Mai, 6. r.
Moje omiljene knjige su „Harry Potter“ (J. K. Rowling) i „Laura“ (Peter Freund) – to su mi najdraže knjige jer jako volim i zanima me znanstvena fantastika, a ovo su najbolje knjige znanstvene fantastike koje sam pročitala. Sviđa mi se što su mi neki likovi vrlo slični. Moj najdraži pisac je David Walliams i on mi je super jer me njegove knjige uvijek nasmiju!
Tara, 7. r.
Velik sam fan Harry Potter serijala. Smisao čitanja jest staviti se u taj potpuno novi svijet, duboko udahnuti i umjesto mirisa knjige, osjetiti miris najdražih bombona profesora Dumbledorea, pogledati oko sebe i ne vidjeti udobnu fotelju u kojoj čitate, već Harry Pottera kako juri na metli iznad vaših glava.
Mai i Anđela spomenule su Davida Walliamsa, autora brojnih romana za djecu, dobitnika književnih nagrada čiji su popularni romani: Ponoćni pustolov, Banditska bakica, Dječak u haljini te zbirke priča Najgora djeca na svijetu, Najgori nastavnici na svijetu i Najgori roditelji na svijetu osvojili ne samo dječja srca nego i pozitivno mišljenje književnih kritičara.
Upravo su Walliamsovi roman izbor učenica 5. razreda Eme i Aurore koje uživaju u pričama Najgore djece na svijetu, ali i u popularnim Gregovim dnevnicima.
O važnosti čitanja govori i podatak da se od početka sustavnog obrazovanja propisuje broj obaveznih lektirnih djela koje dijete treba pročitati tijekom nastavne godine. Nije ih mnogo: prema novom kurikulu učenici 1. – 3. razreda čitaju deset, a od 4. do 8. razreda osam lektirnih djela tijekom nastavne godine. Na svu sreću postoje i djeca koja čitaju puno, puno više od zadanog.
Eva, 5. r.
Jedna od najdražih knjiga kojih sam pročitala je knjiga “Izazov” koju je napisao R. L. Stine, ali mislim da ću ubrzo promijeniti mišljenje jer ima puno interesantnih knjiga koje još nisam pročitala, a namjeravam.
Filip, 4. r.
Najviše volim šaljive knjige poput “Kapetana Gaćeše” i stripove o Garfieldu, a sada uživam u lektiri “Heidi” i njezinim pustolovinama. Svidjele su mi se i lektire “Duh u močvari” i “Družba Pere Kvržice”.
Gregov dnevnik – znam, znam, pitate se je li to uopće “prava” knjiga. Odgovor glasi: DA, JEST! Mnogo ljudi na Gregov dnevnik gleda kao na knjigu za djecu koja ne vole čitati te ju uzimaju za izliku kako bi mogli reći da čitaju. No nešto oko te knjige me fascinira, a to je da kada počnem čitati, jednostavno ne mogu stati. U 4 dana pročitala sam četiri knjige iz serijala. Počelo je standardno: evo, čitat ću sat vremena te onda ići u šetnju, međutim, sat vremena se pretvorilo u dva, dva sata u tri i za 3 sata knjiga je bila završena!
Tara Kovačić, 7. razred
Nisam baš sigurna što me privlači čitanju, ali kada sam na sredini neke baš jako dobre knjige, osjećam se vrlo znatiželjno i pitam se što će biti na kraju. Ako ne pročitam do kraja, neću se osjećati toliko veselo tijekom dana kao da sam pročitala taj dio knjige.
Lorena, 5. razred
Za kraj sam samo htjela reći da ja čitam jer me to čini sretnom, jer se zbog svih tih raznih knjiga osjećam ispunjeno. Knjige: romani, priče, čak i pjesme, jednostavno mi dodaju jedan komadić slagalice koji nikada nisam znala da trebam, a sada ne mogu živjeti bez njega.
Tara, 7. razred
Treba li išta dodati nakon ovih dječjih promišljanja o čitanju? Učenici naše škole čitaju od prvog razreda, a oni koji rano zavole čitanje, zauvijek njeguju ljubav prema knjizi.