« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Naša škola dobila je dijamantni status međunarodne Ekoškole.
Prije 14 godina OŠ Kostrena dobila je međunarodni status Ekoškole, a ove je godine dodjelom dijamantnog statusa pokazala važnost kontinuiranog ulaganja u odgoj i obrazovanje za ekološki i održiv razvoj.
Posljednjeg nastavnog dana, 21. lipnja svečano je podignuta zelena zastava u dvorištu OŠ Kostrena, a dok su učenici 7. razreda Tara Dobrić i Antonio Ivanda podizali zastavu, okupljeno mnoštvo radosno je sa zborom pjevalo školsku himnu. Bio je to simboličan i svečan završetak uspješne nastavne godine: zelena zastava znak je kontinuiranog ekološkog odgoja i projekata usmjerenih na održiv razvoj.
Svi su učenici svečano obilježili posljednji nastavni dan - svečano podizanje zelene zastave
Međunarodne Ekoškole program su osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini odgojno-obrazovnih ustanova (osnovne i srednje škole, dječji vrtići i učenički domovi, škole za djecu s posebnim potrebama i fakulteti). Program je razvijen u sklopu rada Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš (Founadtion for Environmental Education – FEE) i počeo se provoditi 1994. godine u Danskoj, Njemačkoj, Grčkoj i Velikoj Britaniji. Danas se sustav Ekoškola provodi u više od 70 država svijeta koje povezuju više od 60 000 škola, a nacionalni koordinator Ekoškola u Republici Hrvatskoj jest Udruga Lijepa Naša.
Osnovna škola Kostrena sudjeluje i provodi projekte kampanje Za manje otpada - Litter Less Campaign, energetsku učinkovitost kojom će se iz fondova EU osigurati sredstva za energetsku obnovu zgrade u suradnji s Općinom Kostrena, kontinuirano surađuje s Udrugom Eko regija Kostrena te dosljedno nastoji poticati odgoj za održiv razvoj.
Koordinatorica programa u školi je profesorica Biologije Ana Grbčić koju se često može vidjeti s lopatom i grabljama - naime, u školskom se vrtu naveliko sadi. - Učenici vole raditi u vrtu i nije im problem zaprljati ruke zemljom. Iskustvo sijanja, sađenja i njegovanja biljaka predstavlja im zadovoljstvo i pronalaze radost u poljoprivrednim radovima. - zaključuje prof. Ana Grbčić ističući kako upravo takav iskustveni način poučavanja daje najbolje rezultate.
Tijekom 2021./2022. godine učenici su bojali i zaštitili vrtne gredice, nabavili kompostere i vrtni alat, izradili hotel za kukce te nabavili sjeme autohtonih i starih sorti povrća. Dok je sjeme nicalo u zatvorenom prostoru, učenici su vrtove pripremili za sadnju te presadili mladice i malčirali. - Aktivnim djelovanjem u svrhu poboljšanja kvalitete života i to kroz konkretan rad u povrtnjaku, razvija se kreativno i kritičko mišljenje, znanje i ekološka svijest te potreba za očuvanjem okoliša i razvijanjem pravilnog odnosa prema prirodi i živim bićima. Današnji status dijamantne Ekoškole znak je kontinuiteta i potvrda da generacije i generacije naših učenika imaju dobre temelje brige za okoliš. - objasnila je ravnateljica OŠ Kostrena Adriana Glavan napominjući kako je ovo priznanje ujedno rezultat odlične suradnje s Općinom Kostrena te svim kostrenskim ustanovama i udrugama. Uz zelenu zastavu naša je škola dobila i povelju Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš i pravo na logo kojim svoj status mogu i medijski promovirati u Hrvatskoj i svijetu.
Status Ekoškole prestižno je međunarodno priznanje koje se svake druge godine obnavlja i pritom škola iscrpnom dokumentacijom dokazuje je li u provedbi programa produbila i proširila odgoj i obrazovanje orijentirano prema budućnosti i razvijanju osobne odgovornosti prema budućim generacijama, što je preduvjet za stvaranje društva temeljenoga na održivome razvoju.