PŠ Mravince
Gajeva 2, Solin
021/269-934.
PŠ Kučine
Prilaz M.Vidoševića 9, Solin
021/269-
Aneks matična zgrada
Put mira 11, Solin
Školska dvorana
Ulica hrvatskih branitelja 12, Solin
Dnevni tisak
Večernji list
Jutarnji list
Slobodna dalmacija
Mjesto
Grad Solin
Splitsko-dalmatinska...
Grad Split
Dom kulture Zvonimir
Turistička zajednica...
Gradska knjižnica So...
Susjedne škole
OŠ don Lovre Katića
OŠ Vjekoslav Parać Solin
OŠ kneza Mislava
OŠ prof. Filipa Lukasa
OŠ Petra Kružića
OŠ Dugopolje
Odgoj i obrazovanje
Ministarstvo znanost...
Agencija za odgoj i ...
Nacionalni centar za...
Časopisi
Drvo znanja
Priroda
Meridijani
Enter
Geo
National geographic
Hrvatske šume
Modra lasta
Korisni linkovi
CARNet
Dokumentarci
Portal Baltazar
Bioteka
Hrvatski povijesni p...
Hlapićev portal
Eduvizija
Wikipedia
Portal za škole
Pedagoški svijet
Zbornica
Učiteljica razredne nastave Anita Čupić i pedagoginja Sanja Matić provele su školsko istraživanje o navikama čitanja učenika četvrtih i petih razreda Osnovne škole kraljice Jelene.
Čitanje je važno jer potiče na razmišljanje, poboljšava pamćenje, razvija vještinu koncentracije, potiče maštu i kreativnost. Čitanje bogati rječnik, širi horizonte, potiče na otkrivanje sebe, pomaže u nošenju sa stresom, odmara, smiruje, zabavlja i veseli.
Djeca predškolskog uzrasta rado slušaju priče koje kod njih izazivaju sreću i radost. Početne impulse za čitanje priča kod djece razvijaju njihovi roditelji, odgojitelji, bake i djedovi. Pozitivan stav prema knjizi i priči važno je njegovati tijekom školovanja.
Međutim, taj početni pozitivni stav prema čitanju s vremenom slabi kod dijela učenika i učenici polako odustaju od čitanja. Današnji učenici više vremena provode uz internet, televiziju i društvene mreže. Sve veća izloženost raznim digitalnim medijima, a želju za čitanjem knjiga stavlja u drugi plan.
Cilj i polazišne pretpostavke
Ovim istraživanjem su željele utvrditi kakve su navike čitanja učenika četvrtih i petih razreda. Odabrale su ove kategorije učenika budući da su smatrale kako učenici četvrtih razreda već imaju razvijene kompetencije čitanja, a i zanimalo ih je hoće li se nešto promijeniti u petom razredu obzirom na povećani broj nastavnih sadržaja i sve veću dostupnost raznih digitalnim sadržajima.
Pretpostavke ovog istraživanja su sljedeće:
1. Učenici ne čitaju rado i dovoljno.
2. Učenici čitaju manje prelaskom u peti razred.
3. Na čitanje ih najviše potiču roditelji.
Metode istraživanja
Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi kraljice Jelene, u četvrtim i petim razredima. Ukupno je anketirano je 222 učenika, 109 učenika i 113 učenica.
Za ispitivanje se koristila metoda ankete koja kao osnovni izvor podataka koristi osobne iskaze i mišljenja ispitanika na postavljena pitanja.
Anketa je sadržavala 13 pitanja, od kojih je na njih 12 trebalo odgovoriti odabirom već ponuđenog odgovora, a na jedno pitanje očekivalo se da učenici napišu svoje odgovore. Anketiranje je provedeno u trajanju od veljače do travnja 2020. godine. Rezultati su obrađeni statističkom metodom izračunavanja podataka i prikazani su u nastavku dijagrama.