Školska godina 2024./2025.
9.9.2024. početak nastavne godine
niži razredi ujutro, viši razredi popodne
Raspored zvona,
individualne informacije
za roditelje te polasci
autobusa u školskoj godini
2024./2025.
Školska godina 2024./2025.
Niži razredi |
|||
1.a | 2.a | 3.a | 4.a |
1.b | 2.b | 3.b | 4.b |
1.P | 2.P | 3.P | 4.P |
1.N | 2.N | 3.N | 4.N |
POOS |
|||
Viši razredi |
|||
5.a | 6.a | 7.a | 8.a |
5.b | 6.b | 7.b | 8.b |
- | - | - | 8.c |
5.N | 6.N | 7.N | 8.N |
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Na satu Fizike učili smo što je masa tijela, u kojim se jedinicama mjeri te način izračunavanja i mjerenja vagom. Kako bismo se što bolje upoznali s načinima mjerenja, profesorica Renata Smaić na sat nam je donijela dvije različite vage te različita tijela kojima smo trebali izmjeriti masu.
Pročitajte još u nastavku.
Prvo smo mjerili polužnom vagom koja nam se jako svidjela. Mjerenjem digitalnom vagom dobivali smo preciznije izmjere, ali polužna vaga na nas je ostavila nekako ljepši dojam. Zbog velikog interesa prilikom vaganja polužnom vagom profesorica nam je zadala projekt kako bismo i sami mogli izraditi takvu vagu. Svaka vaga trebala je biti u funkciji, tj. da njome možemo nešto izvagati. Morala je biti precizno izrađena i stabilna. Precizno izrađena znači da su joj oba kraka jednako duga i teška, a zdjelice jednako teške ili s vrlo malim odstupanjima. Uz vagu morali smo napraviti i utege pomoću kojih bismo našli ravnotežu. Projekt smo mogli raditi u paru ili samostalno. Mi smo odabrale rad u paru jer smo na taj način mogle razmjenjivati ideje.
Našle smo se nakon škole i krenule u istraživanje kako će izgledati naša buduća vaga. Pretraživanjem po raznim internetskim stranicama pala je odluka: za svoju buduću vagu odlučile smo koristiti stiropor, drvene štapiće, špagu, plastične čaše, plastelin, ljepilo, maticu, vijak i tempere. Kako bismo započele s izradom, najprije smo izradile skicu, a zatim krenule u potragu za materijalima. Odlučile smo ovu vagu napraviti uz najmanju pomoć roditelja. Mislile smo da će to biti lagan posao, ali malo smo se prevarile.
Prvo je trebalo izrezati tvrdi stiropor na određene dimenzije koji smo odmah obojale temperama. Polugu vage dobile smo lijepljenjem drvenih štapića koji su na sredini imali rupu kroz koju smo provukle vijak te lagano pričvrstile za stiropor. Na vrhove štapića špagom smo pričvrstile i objesile dvije plastične čašice. Od plastelina smo uz pomoć digitalne vage izradile mjerne utege od 1,5 i 10 grama. Bile smo najsretnije dok smo vagale razne predmete i tako shvatile da je naša vaga profunkcionirala. Stavljanjem tijela koje mjerimo u jednu čašicu i toliko utega dok se štapić ne poravna u drugu čašicu dobijemo izmjerenu masu. Tek kada smo malo otpustile vijak, štapić se slobodno klackao.
Uspjele smo, naša vaga radi! Izrađujući vagu koristile smo razna pomagala i tako naučile kako se ona rabe.
Sav uloženi trud se isplatio, kao i dva potrošena sata koliko nam je trebalo za izradu naše polužne vage.
Teodora Filipović i Veronika Perić, 7.a