Školska godina 2024./2025.
9.9.2024. početak nastavne godine
niži razredi ujutro, viši razredi popodne
Raspored zvona,
individualne informacije
za roditelje te polasci
autobusa u školskoj godini
2024./2025.
Školska godina 2024./2025.
Niži razredi |
|||
1.a | 2.a | 3.a | 4.a |
1.b | 2.b | 3.b | 4.b |
1.P | 2.P | 3.P | 4.P |
1.N | 2.N | 3.N | 4.N |
POOS |
|||
Viši razredi |
|||
5.a | 6.a | 7.a | 8.a |
5.b | 6.b | 7.b | 8.b |
- | - | - | 8.c |
5.N | 6.N | 7.N | 8.N |
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Godina čitanja 2021. koju je ove godine proglasila Vlada Republike Hrvatske bila je prigoda da u sklopu nastave Hrvatskoga jezika s učenicima radimo na razvoju kulture čitanja i omogućimo u što većem broju čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem.
U ovaj projektni rad naša se škola uključila na poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja koji smo dobili u veljači ove godine, a koje o provedenim aktivnostima također želimo i trebamo izvijestiti.
U nastavku možete pogledati i pročitati pojedinačne doprinose koji su ostvareni u ovoj školskoj godini s ciljem poticanja čitanja i obilježavanja Godine čitanja. Vjerujemo da će se projektne aktivnosti nastaviti s ciljem poticanja čitanja i u idućoj nastavnoj godini, dakle tijekom cijele 2021. godine i uključiti još više sudionika.
Neki su se okušali i u pripremi digitalnih kvizova, a oni najhrabriji snimili su svoje videozapise o pročitanim djelima. Kako takvih videa na popularnim Youtube kanalima nismo mogli pronaći o djelima koja čitaju učenici u Hrvatskoj, naši su radovi doista među prvima koji su uopće snimljeni. Stoga s ponosom možemo reći da su naši učenici razvili novu i važnu vještinu. Nakon što su snimili svoje radove, kritički su preispitali što su i kako napravili te stekli jedno veliko iskustvo na kojem će dalje moći raditi. Podrška videodružine i savjeti koje su dobili za ubuduće također su bili važna smjernica za daljnji rad u videoformatu.
Nekoliko videozapisa možete pogledati na poveznicama.
Pripremile: učiteljice razredne nastave i hrvatskoga jezika
Uz redovito čitanje djela školske i izborne lektire, naši su učenici sudjelovali u brojnim, manjim i većim, projektima u kojima su pokazali da vole čitati, razgovarati o pročitanome, razmišljati o temama koje su poticajne i zanimljive te se u konačnici i kreativno izraziti o pročitanome, o onome što ih se na neki način tiče i što im je zanimljivo i poučno.
Tako su, primjerice, učenici u razrednoj nastavi nakon pročitanih lektirnih djela učenici izrađivali kreativne radove – u obliku vrećice s predmetima koji ih podsjećaju na motive u djelu ili pizze gdje je do izražaja došlo umijeće sažimanja bitnog – pomoću kojih su predstavljali sadržaj, likove i druge važne sastavnice djela ili te se na svoj način o njemu izražavali riječju i slikom.
O djelu bi tako nešto zapisali, a još više imali mogućnost govoriti, odnosno prezentirati svoj rad i izlagati svoje mišljenje i kritički se osvrnuti na pročitano. Primjeri koje su uspješno obradili i svojim radovima zadivili ne samo svoje učitelje već i prijatelje u razredu, pogledajte u nastavku – Karel Čapek, Poštarska bajka, Dubravko Horvatić, Stanari u slonu, Carlo Collodi, Pinokio i dr.
Oni vještiji u izradi likovnih radova okušali su se u izradi naslovnica ili čak predmeta koji dočaravaju ugođaj određenog djela. Primjerice Šumu Striborovu Ivane Brlić-Mažuranić učenici su učinili stvarnom i opipljivom tako što su sašili od starih krpica krošnje začarane šume.
Dok su jedni stvarali začarani svijet, drugi su odlazili u prirodu i u njoj, na prvim proljetnim zrakama sunca, uživali u omiljenim dječjim pričama – upoznajući da se knjige trebaju čitati radi znanja, ali i radi zabave i užitka.
Čitanje knjiga bilo je i prigoda za povezivanje s važnim temama o kojima promišljamo u školi svake godine, primjerice uz Dan planeta Zemlje učenici su čitali knjigu Eko Eko Hrvoja Hitreca te oblikovali likovne radove koji su imali snažnu ekološku poruku – i Zemlja, naš dom, govori nam na svoj način, jednako kao što i književno djelo ima svoju poruku čitateljima.
Da čitanje može prijeći granice nastave Hrvatskoga jezika, pokazuje i entuzijazam s kojim su učenici tijekom nastave Likovne kulture izrađivali nove naslovnice knjiga. Neke od njih pogledajte na skupnoj fotografiji.
U sklopu izvannastavnih aktivnosti predmetne nastave učenici su također riječi pretvarali u djela izrađujući straničnike s važnim porukama o čitanju, a njih su pak izložili na plakatu i panou u školi kako bi svima bili trajni podsjetnici na važnost čitanja.
Učenici u predmetnoj nastavi također su pripremali i brojne plakate o pročitanim djelima, katkad dodajući na njih pitanja za učenike, katkad enigmatske zadatke, križaljke, rebuse i osmosmjerke, kako plakat ne bi bio samo za promatranje i čitanje već i poziv na razbibrigu.
Da razgovor o lektiri ne bi uvijek bio utemeljen samo na „papirnatom“ izdanju, učenici su se pobrinuli i pripremali brojne računalne prezentacije o djelima i književnicima.