Školska godina 2024./2025.
9.9.2024. početak nastavne godine
niži razredi ujutro, viši razredi popodne
Raspored zvona,
individualne informacije
za roditelje te polasci
autobusa u školskoj godini
2024./2025.
Školska godina 2024./2025.
Niži razredi |
|||
1.a | 2.a | 3.a | 4.a |
1.b | 2.b | 3.b | 4.b |
1.P | 2.P | 3.P | 4.P |
1.N | 2.N | 3.N | 4.N |
POOS |
|||
Viši razredi |
|||
5.a | 6.a | 7.a | 8.a |
5.b | 6.b | 7.b | 8.b |
- | - | - | 8.c |
5.N | 6.N | 7.N | 8.N |
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Učenici petih razreda u pratnji svojih razrednica posjetili su 3. svibnja Arheološki park Andautoniju blizu Velike Gorice.
U današnjem mjestu Ščitarjevu nekada se nalazio rimski grad Andautonija izgrađen u 1. stoljeću na rimskoj državnoj cesti Siscia - Poetovio (Sisak – Ptuj). U gradu je prije 2000 godina postojao vodovod, kanalizacija, terme (kupalište), ulice su bile popločane kamenom, a imali su i riječnu luku na Savi. Grad je bio sjedište ilirskog plemena Andautonijaca koji su, kako se smatra, nakon seobe naroda i propasti ovog grada u 4. stoljeću osnovali današnji grad Zagreb.
Učenici su razgledali iskopine uz stručno vodstvo te sudjelovali u raznim zanimljivim radionicama – izrada bula (vrećica koje su djeca nosila oko vrata za sreću), pisanje stilusom po voštanim pločicama, igranje rimskih igara, oblačenje u rimsku odjeću, iskapanje keramike te spajanje pronađenih dijelova u cjelinu.
Nakon edukativnog dijela učenici su uživali u igrama u prirodi i sunčanom danu.
Puni dojmova vratili smo se u školu te se veselimo sljedećem izletu.
Dojmove učenika pogledajte klikom na OPŠIRNIJE.
učenici 5.a, 5.b i 5.n razreda i njihove razrednice
Dojmovi učenika
Na izletu u Andautoniji nam je bilo vrlo lijepo. Moji prijatelji i ja smijali smo se i puno uživali.
Vidjeli smo kako su Rimljani živjeli i bilo mi je jako zabavno slušati voditeljicu i gledati ostatke građevina. Poslije smo otišli izrađivati bule - vrećice koje su djeca nosila kao zaštitu, igrati igru tris sličnu mlinu i križić-kružić te pisati stilusom na voštanim pločicama. Mogli smo kopati poput arheologa i tražiti ostatke keramike. Od pronađenih dijelova mogli smo složiti vazu. Bilo je puno dijelova, no ipak nismo složili vazu.
Tamo je bila i suvenirnica u kojoj smo mogli kupiti majice, jo-jo, uljanice... Suveniri su bili skupi, no ipak smo nešto kupili. Učiteljice su oblačile djevojke kao Rimljanke.
Naučili smo kako su Rimljani živjeli u stara vremena, kako su se oblačili i kako su igrali igre. Na izletu mi je bilo zabavno i svaku sitnicu sam morala slikati.
5.n
Najzanimljivije mi je bilo razgledavati stare zidine i igrati igre starih Rimljana.
U pješčaniku sam mogao iskopavati kao pravi arheolog.
Zapamtio sam da su Rimljani voljeli mirise i da su bogataši namirisali čak i svoje pse i konje.
Da živim u to vrijeme, najviše bih se volio kupati u termama.
Kad bih živio u Andautoniji prije 2000 godina, bio bih trgovac i prodavao voće i drugu hranu.
Bilo bi zanimljivo kuhati u rimskoj kući u tavi s dugačkom drškom.
5.b