Svježina je ušla u naš dan
Autor: Biljana Šalić, 7. 7. 2017.
Ove školske godine, kao i svake godine od 2014.g. (kad su sudionici bili peti razred) organizirali smo za prijavljene učenike, danas osmašice, Kreativno razvojne radionice. Zaokružili smo četverogodišnje druženje, oprostili se na kreativan način, a u isto vrijeme započeo je novi četvorogodišnji ciklus za pete razrede. Svake godine družili smo se na nov način, kroz drugi modalitet dječje psihodrame. Kroz igru, osmišljavanje priča, kostimiranje, izražavanjem glasom, riječju, pokretom, crtežom, kamenčićima… razvijali smo stvaralačku maštu, istraživali kreativna rješenja raznih dječjih pitanja i problema. Na spontan način, kroz simboliku i dramsku igru, otkrivali smo svoje kvalitete, interese, stavove, spontanost, razumijevali doživljaje drugih, „stajanjem u tuđim cipelama“, surađivali smo, povezali se... i zajednički odrastali. Kroz posljednje oproštajne individualne susrete, temeljene na individualnoj psihodrami, imali smo doživljaj da svi problemi postaju lakši, da mogu biti kakav jesam i da se osjećam odraslije. Budući da je jedan ciklus uspješno priveden kraju, bilo je vrijeme za otvaranje novog četvorogodišnjeg ciklusa. Ove školske godine organizirali smo i uspješno priveli kraju Kreativno razvojne radionice za učenike petih razreda. Radionice su bile organizirane prema elementima dječje psihodrame, dramskog izričaja, uključujući dijete u dramsku igru na zabavan i kreativan način. Radionice su se održavale jednom tjedno tijekom 5 susreta (srpanj-lipanj 2017.) s prvom grupom polaznika. Svaka radionica trajala je 45-60 u školskoj učionici. U grupu je bilo uključeno sedam učenika petog i osmog razreda, a jedan dječak (drugi razred), zbog izrazitog interesa, bio je uključen na individualne susrete. Voditeljica radionica je Irena Vitaljić, učiteljica razredne nastave, psihodramska terapeutkinja i integrativna dječja terapeutkinja. Stvorili smo prekrasnu atmosferu zajedništva, podrške, kreativnosti, smijeha u kojoj smo na sat vremena izašli iz razreda, borili se s hakerima, zmajevima, tražili ili štitili blago, svladali naizgled nesavladive prepreke i zahtjeve, tražili put iz začarane šume, otoka uz pomoć čarobnih moći ili snalažljivošću kauboja, hakera, malog zmaja, dinosaura, zebre, jednoroga, krave, mača, barskih plesačica... Problemi su postajali lakši i israživali smo što (ne)volimo i je li O.K. biti takav kakav jesam. Svježina je ušla u naš dan, a zatim smo se vratili na matematiku, hrvatski... Hvala profesoricama Sandri, Ivoni, Vanji, profesoru Tomislavu te učiteljicama Ljilji i Mireli što su dopustili da učenicima bude omogućeno naše malo avanturističko putovanje. Kako je bilo polaznicima pokušat ćemo vam približiti kroz nekoliko fotografija i kratak komentar sudionice. „Radionice su bile vrlo zanomljive i zabavne. Mislim da je prava šteta što ih nije bilo više i što sva djeca nisu mogla ići na njih. Mislim da bi svatko trebao, a posebno današnja djeca kojima je mašta manjeg opsega no prije, probati izmisliti svoj svijet ili pomoću kamenja objasniti svoj život. Mislim da je sve bilo vrlo zanimljivo i da biste trebali raditi puno više radionica, pozivati i tjerati puno više djece jer će uživati.“ Rada (8.r). Hvala dragi učenici i roditelji što ste se odazvali na našu Kreativno razvojnu radionicu. Učiteljica Irena Vitaljić